Publicerat
Kategori: Novell

Drömmen i tre år

Jag satt i klassrummet, det kändes som om jag hade suttit hår i tre år och bara tittat på honom, David heter han.
Sedan jag började skolan har jag bara drömt och hoppats på att det ska hända något. Han hade blont hår och gyllenbruna ögon. Det kändes som om det var bara han mitt liv skulle gå ut på.
En dag på svenskan kom han fram till mig och frågade var jag bodde och om vi skulle göra något någon dag. När den dagen kom så blev det extra noga vad jag skulle ha på mig.
Precis när jag var klar ringde det på dörren. Där stod han utanför dörren, hans ögon glänste.
- Kom så går vi och badar sa han.
-Vad fin du är, sa han
-Tack det samma , sa jag.
Det var den finaste kvällen på länge, solen lyste så starkt på oss.
Han hade rutig skjorta och ett par shorts. Jag hade min finaste sommarklänning på mig. Den var ljuslila med korta ärmar, den gick inte längre än till knäna på mig.
När vi kom fram till stranden bytte vi om och så badade vi. En stund senare
-Jag går upp och solar, sa jag.
-OK, jag badar lite till, sa David.
När jag låg där på stranden kände jag mig så glad, jag trodde aldrig det här skulle hända.
Jag visste inte om det var en dröm eller inte. Plötsligt kom han och satte sin kalla hand på min solvarma mage. Det var ingen dröm- jag rös till.
Sen la han sig bredvid mig och tittade på mig och sa:
-Jag tycker om dig!
Jag blev så generad att jag inte fick fram ett ord.
-Jag tycker om dig med, sa jag.
Det blev mörkt och han följde mig hem. När vi stod utanför min dörr.
-Ska vi göra något imorgon? sa David.
-Ja, visst! sa jag.
Jag hade aldrig haft så kul i hela mitt liv. Han gick några steg. Plötsligt vände han sig om och pussade mig och sprang sin väg.

Skriven av: atoll

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren