Publicerat
Kategori: Novell

Drömmen Var Hon

Drömmen var Hon.

Vi sitter i en båt tillsammans, hon ror jag sitter och pratar med henne. Det är höst, grått och en himmel utan moln. Vattnet är lungt, utan vågor. Luften är fri från problem, bara fylld av kärlek och hopp.

Jag tittar på henne, hon ler, jag ler tillbaka. Hon släpper årorna och vi tar varandra i hand.
Kärlek, säger jag, jag älskar dig.

Jag får aldrig något svar, hon bara ler, jag ser en ring runtom hennes finger, men jag förstår inte varför. Hon kysser mig. Plötsligt glider hon iväg, två båtar, min är utan åror. Med ett vackert leende ror hon iväg från mig.

Krossad sitter jag kvar. Min båt börjar sjunka, min tårar rinner längst min kind ner i det klara stillfulla vattnet.

Vänta! skriker jag, Jag älskar dig!

Med henne borta i horisonten vaknar jag, utan henne var drömen borta..

-------

-God morgon, kl är 10:22, jag har just gått upp. Har just fått en ny våg av inspiration, och stavfel, men min poäng är att få ut min mening och inte att skriva korrekt. Jag är inte sugen på frukost, men jag är hungrig, hungrig på svar..Drömmar? Vad är dom? En rad av frågor har slagit mig.

-Att bara skriva det här är svårt, men för varje tangent jag trycker lättar mitt bröst sig. Att skriva är frihet, att skriva har inga krav, ger inga problem, en perfekt värld för mig.

Jag fortsätter drömma om min framtid, min framgång. Att vara någon, är det verkligen något man behöver drömma om? Är inte varje människa någon, måste man bevisa det genom att göra något? göra karriär?

En dröm för mig är en önskning om något, något man väldigt mycket vill ska hända. När jag lyssnar på min musik, drömmar jag hela tiden, önskar att något skulle hända, jag känner mig svag, klen, fängslad. En vilja, jag känner en vilja men jag vet inte vad den vill.
Samtidigt hugger det till i bröstet, precis som någon vill säga mig något.

'Jag önskar att någon kunde peka åt mig hur jag skulle göra.'

Jag har haft en dröm. Den handlade om kärlek, jag fann hon, men sen försvann allt. Jag vaknade, klumpen i halsen har praktiskt gjort mig svullen, svullen av problem, ångest, önskningar, krav jag kan fortsätta i evighet. Men min fråga är, är inte detta bara livet, varje dag är en dag av nya önskningar, händelser, drömmar, problem, krav....

Hon. I drömmen säger jag att jag älskar henne, och hon säger det samma till mig, vi tar varandra i handen och kysser varandra.

'Om någon ser mig som deprimerad, så svarar jag, nej jag är bara överväldig av livet'

Jag önskar att det jag drömmer om kan bli verklighet, kan det bli det?
Allt man drömmer kan bli riktigt? Allt man önskar kan bli uppfyllt?
Jag hoppas att det är så..

/William

Skriven av: William Flink

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren