Publicerat
Kategori: Novell

Dubbel A

--- Ni kan få läsa en liten bit av min berättelse, jag hoppas att jag kommer orka göra klar den :D, Den är ca 9 sidor lång nu, har fler sidor, men lägger inte ut det :'3---

-Kapitel 1-
Alexandra springer in i sitt rum och smäller igen dörren, hon går fram till sägen och slänger sig på den och gråter.
- Varför ska dom alltid bråka om mej?! Säger Alexandra tyst för sig själv.
Hon vänder sig om och stirrar på taket och dagdrömmer sig ifrån sina problem.
Efter en stund sätter hon sig upp från sängen och torkar bort sina tårar, hon suckar en stor suck och ställer sig upp för att gå till sitt skrivbord.
Hon tar fram sin dator ut ur lådan och loggar ut sig på Internet och går sedan in på MSN.
”Hej Alex!” Skriver Alexandras bästa kompis Maria.
”Hej Maria…” Svarar Alex och tar fram sin dagbok, som ligger i datan under en mapp som hon döpt till ~Happy Vs Sadness~.
”Hur är det med dej? Du värkar deppig?” Skriver Maria
”Mina föräldrar har bråkat om mej igen…” Svarar Alex och suckar.
Alex skriver i sin dagbok att hon önskar till den dagen hon flyttar hemifrån.
”Igen? Jaja, bara 3 år kvar till du får flytta hemifrån i alla fall” Skriver Maria
”Ja… Nu pratar vi om något annat… Skriver Alex
”Okej, Jag måste gå, ska ut och äta middag med min familj, hej då!” Skriver Maria och loggar ut.
- Jahapp, då blev man ensam igen…
Alex suckar men söker runt lite på Internet en stund och kommer in på en sida som man kan chatta med vem man vill och i vilket land man vill.
- Hm… Vad ska jag ha för nicknamn? Säger Alex tyst för sig själv.
Alex lägger sina fingrar på tangentbordet och låter dom skriva va de känner sig för, och det blev Fallen~Angel.
- ”Skriv om dig själv”… Jasså, okej… Säger Alex och börjar skriva.
”Jag har blont hår och jag har mörk blåa ögon och är 15 år. Jag gillar musik och filmer.”
- Det får duga…
Alex klickar på ”Ok” och kommer in på chatten.
Alex kollar på chatten och ser att alla skriver på engelska.
”Where are you all from?” Ser Alex någon skriva i chatten, och hon svarar:
”I’m from sweden”
Hon ser andra skriver att dom är ifrån Amerika, Holland, Frankrike, Polen, Osv.
”How is it to live in sweden, Falling~Angel?” Ser Alex att någon som kallar sig för Dragon•Fly skriver i en privat ruta.
Först tittar hon bara på inlägget, men sen skriver hon:
”Sometime it’s great and sometime I hate it... How is it to live in America?”
“Right now, I hate it... but to morrow I’m going to my father, and I looking forword to do that, haven’t seen him in 3 weeks now...” Svarar Dragon•Fly.
Alex vet inte vad hon ska svara, men hon hinner inte svara, Dragon•Fly skriver först.
”How old are you?”
“I’m 15 years... You?” Svarar Alex
“I’m 16”
Det blir tyst en stund, Alex funderar över vad hon ska skriva.
”What’s you’r name?” Skriver Alex
“Alexander... what’s your’s?
Alex stirrar på vad han skrev.
- Alexander, Säger Alex tyst för sig själv
- Det är ju nästan samma som mitt, Tänker Alex
Alex lägger sina fingrar på tangent bordet och skriver.
”My name is Alexandra… Almost the same as you”
“Is your nickname Alex?” Frågar Dragon•Fly
“Yes, Is your nickname Alex?” Frågar Alex och små ler när hon ser att han svarar Ja.
“I have to go, I hope we meets again” Skriver Han och loggar ut från sidan.
- Jaha, då blev man ensam igen då, Säger Alex och suckar.
Hon går ut från sidan och stänger av datan och lägger tillbaka den i lådan.
Hon sitter på sin stol en stund, och drömmer sig bort.
- Tänk om man kände en kändis, det skulle vara roligt, Säger Alex och små skrattar.
- Då skulle divorna svimmat i min klass, Tänker Alex och går fram till sin säng och sätter sig.
- Redan 23:24? Säger Alex när hon får syn på klockan.
- Det är skola i morgon, det är nog bäst att gå och lägga mej, Säger Alex och tar av sig sina kläder och lägger dom fint på sin stol, hon tar sedan fram sin svarta nattlinne med Lila fjärilar på och sätter på sig den. Hon lägger sig i sängen och blundar.
- Hoppas jag träffar Alexander i morgon igen, han verkar trevlig, Säger Alex och suckar.

”MeeepMeeep”
Alex vaknar och slänger sin hand på väckarklockan. Hon sätter sig upp och sträcker på sig.
Hon går fram till sin stol och sätter på sig sina kläder, hon går fram till sin understa låda och tar fram sin borste och kammar håret.
- Kanske ska klippa mej snart? Säger Alex och känner på sitt hår som slutar vid midjan.
- Kanske kan färga håret då också? Säger Alex tyst för sig själv och ler.
Hon lägger tillbaka borsten i lådan och går ut ur sitt rum och går in i köket och tar fram mackor och juice.
Hon sätter sig på stolen och häller upp Juicen i ett glas, och äter sina mackor.
Efter en stund kommer Alex pappa in och tar fram kaffe och sätter sig framför Alex.
Alex tittar upp på sin pappa och ser att han är alldeles röd runt ögonen.
- Han har inte fått en blund inatt, Tänker Alex
- Sovit gott Alexandra? Frågar Hennes pappa och ler mot henne.
- Ja, har jag väl, Säger Alex och dricker upp den sista juicen.
Hon lägger i glaset i vasken och diskar den, och lägger den på tork.
Hon går fram till sin skolväska i hallen och tar fram sitt schema,
- Börjar halv nio idag, Säger Alex och suckar.
- Jag kunde ju ha sovit en halvtimme längre, Säger Alex och suckar igen.
Hon lägger tillbaka schemat i väskan och får syn på en lapp, hon tar fram den och tittar på den.
- Just det, Säger Alex och går tillbaka till köket med lappen.
Alex lägger lappen framför hennes pappa, och hennes pappa bara stirrar på den.
- Föräldrar möte?, Säger Alex pappa
- Ja, ni får skriva under nu, den ska lämnas tillbaka idag, Säger Alex och tar fram en penna och lägger den framför näsan på honom.
Alex pappa skriver under att han kan gå, Alex tar sedan lappen och går in i deras sovrum för att väcka hennes mamma.
- Är du vaken mamma? Frågar Alex
- Mm, Säger Hennes mamma och sätter sig upp.
- Kan du skriva under här? Frågar Alex och tar fram lappen.
- Ska din far gå? Frågar hennes mamma.
- Ja, Svarar Alex.
- Då behöver inte jag följa med, Svarar hennes mamma och lägger sig ner igen.
- Okej, Säger Alex och suckar.
Alex går tillbaka till sin väska och lägger i lappen, hon kollar om det finns fler lappar att skrivas på.
Hon sätter sig bredvid sin väska på golvet och dagdrömmer.
Efter sin stund kommer Alex pappa ut och ser att Alex sitter på golvet.
- Sätt dej på stolen så att du slipper bli smutsig, Säger han och ler.
- Det gör inget, då får jag väl bli smutsig då, Säger Alex och ler mor hennes pappa.
- Okej, du gör som du vill, Säger hennes pappa och försvinner ut ur hallen.
Alex ställer sig upp och tar upp sin skolväska och sätter på sig sina skor, hon tar sina nycklar och går ut ur hennes lägenhet.
Hon går fram till hissen, men det sitter en lapp som det står:
”SÖNDER! Var snäll och ta trapporna.”
- Ta trapporna… lätt för er att säga som bor på första våningen… Säger Alex och suckar.
Alex går till trapporna och börjar gå ner från 15 våningen, när hon kommer ner så ser hon några män som försöker laga hissen.
Hon går ut ur lägenheten och går mot busshållplatsen, men på vägen ser hon Malin som är hennes mattelärare springa som en galning till bussen.
De kommer fram till busshållplatsen samtidigt och sätter sig på bänken.
- Hej Alexandra, Säger Malin andfådd
- Hej, Säger Alex
- Har du också försovit dej? Frågar Malin.
- Nej, Jag börjar halv nio, Säger Alex
- Så min mattelärare har försovit sig, Tänker Alex och skrattar för sig själv.
- Jasså, en sån tur du har då, Säger Malin och ställer sig upp när hon får syn på bussen.
Båda två går in i bussen, Alex tar fram sitt busskort och stoppar ner den i en maskin, sen går hon bak i bussen för att leta upp Maria.
- Här sitter jag, Säger Maria och viftar på armen.
Alex går fram till Maria och sätter sig bredvid.
De snackar med varandra om allt och ingenting. De trycker sen på stopp knappen, dom går av bussen och går in i skolan. Alex går till sitt skåp och Maria går till sitt skåp, de har sina skåp ganska nära varandra.
- Typist, vi ska ha musik! Säger Maria och mumlar för sig själv.
- Jag älskar musik! Säger Alex och ler mot Maria.
Maria tittar surt på Alex men de går mot musik salen och sätter sig på bänken utanför salen och väntar.
- Nu kommer div-gänget, Viskar Maria till Alex.
Alex tittar på tjejerna som kommer mot dom,
- De kommer till skolan med korta kjolar när det förmodligen ska spöregna i eftermiddag, de vill verkligen bli sjuka, Tänker Alex och tittar på golvet när de går förbi.
När klockan blir Halv nio kommer deras musik lärare Paulo och släpper in dom i salen.
- Sätt er vid eran instrument, Säger Paulo och hämtar sin mapp.
Alex sätter sig vid sin synt, och Maria sätter sig vid sin bas.
Divorna Sofia, Sara, My och Amanda sätter sig vid sina syntar och lutar sig bakåt på sina stolar för att snacka med killarna bakom sig.
- Idag ska vi spela ”Let it be av The Beatles” och vi behöver minst två frivilliga som kan sjunga.
Först är det ingen som är frivillig, men sen ställer sig My upp och säger att hon kan sjunga,
- Jag har i alla fall en röst jämfört med alla andra, Säger Sofia och ställer sig upp.
De går fram till Paulo och får texterna, sen går de in i ett annat rum för att öva på texten.
Paulo går igenom noterna och alla elever spelar, det låter inte som originalet, men det låter i alla fall inte så dåligt.
- Tjejer, ni kan komma ut och sjunga nu, Säger Paulo och tar fram Mikrofonerna.
My och Sofia ställer sig vid mikarna och alla börjar spela och tjejerna sjunger med.
- Sa inte Sofia att hon hade en röst?, Viskade Maria till Alex och små skrattade.
- Bra allihopa, ni får gå nu, men jag vill att ni ställer alla stolar rätt, Säger Paulo.
Ingen gör som han sa, utan alla bara sprang ut där ifrån.
- Snälla Maria och Alexandra, Kan ni ställa stolarna rätt? Frågade Paulo och tittar på dom med valp ögon.
- Okej, Säger dom och ställer stolarna rätt.
- Sa inte du någon gång att du kan spela dom låtarna ifrån ”Pirates of the Caribbean” Alex? Frågar Maria.
- Jo, det kan jag, Säger Alex och tittar på Maria.
- Bevisa det då, Säger Maria och ler ett elakt smil.
- Okej… Säger Alex och suckar.
Alex spelar Melodierna från ”Pirates of the Caribbean” och Maria står där och gapar av förvåning.
- Du spelar ju riktigt proffsigt! Säger Maria
- Tack, Säger Alex och ler.
- Det må jag säga, Säger Paulo som kommer ut ur ett annat rum.
Alex och Maria tittar på Paulo.
- Inte visste jag att du va så bra på att spela piano, Säger Paulo.
- Tack, Säger Alex och tittar på golvet.
- När börjar ni nästa lektion då? Frågar Paulo och hjälper oss att ställa rätt stolarna.
- Om 2 minuter, Säger Maria och ler mot Paulo.
- Men oj! Spring för allt i världen så att ni inte kommer försent! Säger Paulo
Alex och Maria springer till sina skåp och tar fram deras engelska böcker.
De springer till salen de ska vara i, de kommer precis i tid.
De sätter sig näst längst fram, bredvid ett fönster.
Som vanligt så ska dom ha glosförhör. Deras lärare Jimmy delar ut papper som de kan skriva på.
Jimmy pratar om grammatik och hur viktigt det är att kunna engelska.
- Tänk om ni ska åka till tyskland? Då måste ni ju kunna engelska för att kunna snacka med dom ju, Säger Jimmy och vickar på pennan fram och tillbaka.
- I tyskland är det inte lönt att kunna engelska, i tyskland kan ingen snacka engelska jue, Säger Gustav och flinar.
Jimmy blev tyst en stund, men sa att tyskar kan visst prata engelska om de bara vill det så.
Lektionen är slut och Alex och Maria lämnar deras böcker i skåpen och går till matsalen för att äta lunch.
- Yrk! Blodkorv… Säger Maria och backar ut ur matsalen.
- Du måste äta något, du kan ta en knäckebröd eller något, Säger Alex .
- Okej då, Säger Maria och suckar.
Dom går in och tar lite grönsaker och några knäckebröd.
När de är klara går de ut ur matsalen och sätter sig på en bänk där ute.
- Även om det är sommar så är det lite kalt idag, det ska nog snart regna, Säger Alex och tar armarna i kors för att värma upp sig.
- Vi går in, Säger Maria och ställer sig upp för att gå in.
De går in och ställer sig vid sina skåp och snackar, efter en stund tar dom sina matteböcker och går till deras sal.
Mattelektionen är som vanligt, räkna, räkna och räkna. Efter lektionen så går de till sina skåp för att ta sina historieböcker.
- Sista lektionen, sen är vi fri för idag, Säger Maria och ler.
- Japp, Säger Alex och ler tillbaka.
De går till sin lektion, och deras lärare säger att dom får sluta tidigare för att han ska på möte. De läser om kung Gustaf den IV, och läraren berättar vad han gjort i sitt liv.
Efter lektionen så gick alla till sina skåp för att lämna sina böcker och ta deras skolväska.
Alex och Maria springer till busshållplatsen för att det spö regnar, när de kommer fram så står bussen där, de springer på bussen och åker iväg.
I bussen sitter My och Sofia, de bor några lägenheter ifrån Alex’s lägenhet.
Maria hoppar av först, och då sitter Alex själv där bak.
Bussen stannar och det är dags för Alex att hoppa av, My och Sofia hoppar också av här.
Alex går mot hennes lägenhet, och tjejerna går efter henne och fnissar.
Efter en stund så tar My henne på axeln, och Alex tittar bakåt. Där står Sofia, My och 3 killar som dykt upp.
- Vad är det? Frågar Alex och tittar på My.
- Det ska jag tala om, Tönt, Säger My och puttar Alex mot killarna.
Killarna knuffar runt henne som en lite boll, de skrattar henne rakt i ansiktet.
- Sluta! Säger Alex och försöker slingra sig ut från knuffandet.
Tjejerna skrattar åt Alex och säger fula ord hela tiden, medan killarna knuffar.
Ena killen håller fast Alex, och dom andra slår Alex med sina knytnävar och sparkar henne.
Efter en tid så kastar dom in henne i väggen så att hon faller ner på marken, sen går dom där ifrån och skrattar.
Alex ligger på marken som en klump, men efter en stund så ställer hon sig upp sakta, och lutar sig mot väggen. Hon går sakta hemåt och håller den ena handen runt magen.
- Varför gjorde dom så här mot mej, vad har jag gjort dom? Tänker Alex och torkar bort sina tårar.
Alex kommer fram till sin lägenhet och går in, Hissen är lagad, så hon tar hissen upp.
Hon tar fram sina nycklar och öppnar, hon går in och slänger av sina skor och springer in i sitt rum.
Alex slänger sin skolväska på skrivbordet och slänger sig i sängen, och stönar av smärta.
Hon trycker sitt ansikte mot kudden och skriker det högsta hon kan, det känns bättre, en stund i alla fall.
Hon ställer sig upp och går in på toaletten, och tar av sig kläderna och går in i duschen.
Det gör ont att få dropparna på sig, men hon måste få bort gruset i håret.
Alex sätter sig ner i duschen och börjar stor gråta.
- Varför… varför, Säger hon till sig själv hela tiden.
Efter några minuter känner hon att lite av hennes styrka har kommit tillbaka, så hon ställer sig upp och tar sin handduk runt sin kropp och går in i sitt rum.
Hon sätter sig framför sin spegel, och stirrar på sig själv.
- Jag har platt, livlöst hår och jag har påsar under ögonen… Säger Alex.
- Ikväll ska jag gå och lägga mej tidigt så att påsarna försvinner, Säger Alex och sätter på sig en vit tröja som det står ”Rädda barnen” på, och sätter på sig mjukis byxor.
Hon går fram till sitt skrivbord och puttar undan skolväskan, hon tar fram sin data och går in på MSN.
- Maria är inte inne, jag har ingen att snacka med, Säger Alex och suckar.
Hon går in på sin dagbok och skriver in sitt lösenord som bara hon kan, och skriver allt som hänt.
- Dej kan jag i alla fall lita på dagbok, Säger Alex och trycker på ”spara”
Hon tittar på sitt tangentbord, och kom och tänka på hemsidan som hon träffa Dragon•Fly som hette Alexander.
- Va hette sidan nu…, Säger Alex och funderar en lång stund.
- Just det, Säger Alex och lägger fingrarna på tangentbordet och skriver in hemsidan.
”www.Worldsfriend.com”
Hon kommer in på sidan och loggar in, hon går in på chatten, men hon ser inte Dragon•Fly någonstans.
- Synd, Suckar Alex fram.
Hon tittar på alla andra som skriver att alla länder utom sitt eget suger, men efter en stund så loggar någon in,
”Hello, Alex” Skriver Alexander
”Hi, Alex!” Svarar Alexandra
”hum, It’s sounds weird that both of us been called Alex” Skriver Alexander
“Yeah... you’r right” Säger Alexandra
“We can call you Alex’a and me Alex’r?” Skriver Alexander
“Yeah! Good idé!” Svarar Alex’a
Det blir tyst en stund.
”Wasn’t you going to you’r father to day?” Frågar Alex’a
“I’m on my way, i’m sitting on the plane” Svarar Alex’r
“Internet on a plane? Didn’t know that existed” Säger Alex’a
“No? Okey, but it do exist :D” Skriver Alex’r
“How was you’r day to day?” Skriver Alex’r
Alex’a stirrar på hans fråga. Ska hon säga sanningen eller ljuga?
”This day was the worst of all my days in school!” Skriver Alex’a
“Why?” Frågar Alex’r
“I been gang up in my class by two girls and 3 guys… :’(“ Svarar Alex’a
“What?!” Skriver Alex’r
- Oj, skrev jag det till honom?... det kanske inte va någon bra idé.. Tänker Alex’a för sig själv och tittar på sin skolväska.
”Yeah, lucky me it’s summer holyday soon...” Skriver Alex’a
Alex’a lutar sig bak i stolen och tittar ut genom sitt fönster, hon ställer sig upp och går mot fönstret, hon ser att My och Sofia pratar med Maria.
Hon ser att Maria bråkar lite med dom, sen blir hon tyst efter att My säger något.
Alex’a Ser att Maria tittar på marken och sen ler. Alla tre skrattar, My, Sofia, Maria.
- Undra vad som är så roligt? Tänker Alex’a och går tillbaka till datorn.
Hon ser att Alex’r har skrivit.
”Yeah, I have to go, I’m landing soon, bye mate”
- Mate? Betyder inte det vän? Tänker Alex’a och ler.
Alex’a loggar ut ur datan och lägger tillbaka den i lådan. Hon går fram till sin spegel och ser att hon fått ett blåmärke på kinden.
- Ojdå, Säger Alex’a och tar sin hand på kinden, det svider.
Hon går in på toaletten och tar fram en salva och smetar på.
Hon hör att någon öppnar dörren, Alex’a går till dörren och ser att hennes föräldrar står där med ett papper i handen.
- Vi behöver prata, Säger Alex’as pappa och går in i köket och sätter sig.
Alex’a följer efter och sätter sig i köket.
Alex’as föräldrar tittar på varandra och sen på Alex’a.
- Vi ska skiljas, Säger Alex’as Mamma och räcker fram handen med pappret i.
Alex’a står där som en mumie, hennes mamma går fram till Alex’a för att krama henne, men Alex’a springer in i sitt rum och smäller igen dörren och låser.
Hon slänger sig i sängen och skriker i kudden.
- Mitt liv kan inte bli värre… Säger Alex’a och börjar stor gråta.
- Älskling öppna dörren, Säger Alex’as mamma bakom dörren.
Alex’a ignorerar hennes föräldrar och sätter sig upp i sin säng och kramar sin panda nalle Pandor.
- Nu har jag bara dej kvar Pandor, Säger Alex’a till sin panda nalle och suckar.
Hon går mot fönstret och sätter Pandor på fönsterkarmen, sedan går hon till sin skrivbordsstol och tittar på Pandor.
- Tänk om mitt liv hade varit som ditt Pandor, inga problem att oroa sig för, Säger Alex’a och torkar bort sina tårar på kinden.
Efter en lång funderings tid så går hon fram till sin säng och sätter Pandor på nattduksbordet. Hon tar sedan fram sitt nattlinne och sätter på sig den.
När hon lägger sig i sängen så blir hon rädd för att somna, hon vill inte att det ska bli nästa dag, för då måste hon träffa alla sina problem.

- Kapitel II -
*meeop* *meeop*
Väckarklockan väcker Alex’a med dess trasiga ”meep”.
Alex’a sätter sig upp, det gör ont.
Hon går sakta fram till spegeln och drar upp tröjan, fullt av blåmärken.
- Aj… Säger Alex’a och släpper tröjan.
Hon går in i köket och tar fram ett glas med mjölk och två mackor.
När hon sätter sig ner för att äta så skriker hon till, det gör ont.
Hennes pappa kommer in och frågar varför hon skrek.
- Jag slog i tån, Sa hon och höll inne sin smärta.
Hennes pappa tittade fundersamt på henne, med log sedan.
Han gick in i ett annat rum, hon hörde att dörren stängdes, hon ställde sig upp och höll sig runt magen.
Hon gick sakta mot badrummet, det tog sin lilla tid, men när hon väl kom fram satte hon sig ner på toan och glodde ner på sina fötter.
Hon börja gråta, men inte utav smärtan, utan utav allt annat som hänt.
Efter en stund så går hon fram till vasken och skvätter vatten på sitt ansikte.
- Mamma får inte se mig så här, Sa Alex’a och torkade ansiktet.
När hon vilat sig går hon tillbaka till matbordet och äter upp sin frukost, hennes mamma går förbi henne.
- Efter skolan så ska vi till skilsmässan, Sa hennes mamma och går mot kylskåpet.
- Okej, Suckar Alex’a fram.
Alex’a diskar sitt glas och går in i sitt rum, hon tar fram sina kläder ur garderoben, en grön tröja med mönster på och jeans.
Hon går fram till spegeln och borstar sitt långa hår.
Hon lägger borsten i lådan när hon är klar, hon stirrar på spegeln och önskar att den ska suga in henne till en annan värld, men det gör den inte.
Hon sätter på sig sina kläder hon lagt fram.
Efter en stund går hon in i köket där hennes pappa sitter och dricker kaffe,
- Glöm inte att det är föräldrar möte idag, Säger Alex’a och tittar ner i marken.
Hon tar sin skolväska och går ut ur lägenheten, hon går fram till hissen och suckar när hon ser att hissen gått sönder igen.
Alex’a försöker gå ner för trapporna utan att visa sin smärta för de andra som går upp och ner där.
När hon väl kom ner sätter hon sig på en bänk som finns utanför deras lägenhet och väntar tills den värsta smärtan har försvunnit.
Hon ställer sig upp för att gå, men hennes mage säger emot, men det ignorerar hon och går mot busshållplatsen.
Bussen kommer precis när hon kom, så hon går in och tittar sig om kring för att se om Maria är där, hon ser henne, hon sitter bredvid My och Sofia.
Alex’a tycker det är konstigt, hon som inte tycker om divorna, varför sitter hon med dem?
Alex’a sätter sig bredvid en tant som läser tidningen.
När de är framme vid skolan så hoppar Alex’a av först, sedan kommer Maria, My och Sofia ut tillsammans och skrattar, sedan tittar de på Alex’a och gapflabbar ännu mer, till och med Maria.
Alex’a låtsas som ingenting och fortsätter att gå mot sitt skåp, hänger av sig sin jacka och tar sin mattebok.
Hon går mot salen, och hon hör Maria viska i örat
- Hur känns det att bli lurad så länge? Maria börjar skratta och divorna skrattar med henne.
Alex’a fattar inte vad det är hon blivit lurad så länge utav.
Hon ställer sig vid fönsterkarmen och lägger sin matte bok där, hon hör att Maria berättar hemligheter som Alex’a och hon bara visste om och pratade om.
Alex’a började förstå vad hon blivit lurad utav, Marias vänskap, Maria hade bara låtsas vara vän med Alex’a detta året som hon började på denna skolan.
Alex’a kände sig gråtfärdig, men hon ville inte gråta i skolan.
- Bara en vecka kvar, sen sommarlov, Försöker Alex’a säga till sig själv för att försöka hålla tårarna inne.
Malin kom och släppte in dem i salen, hon ville ha tillbaka matteboken för att de är klara med den.
Alex’a lämnade in sin sist för att hon satt längst bak.
De fick sluta tidigare från matten för att de inte hade mycket att göra, och deras SO-lektion var inställd.
Alex’a gick till parken som är en liten bit ifrån skolan
- en timmes håltimme, vad ska jag göra den tiden? Funderade Alex’a
Hon tittar upp för att hon hörde ett flygplan, men hon ser inget, det finns för mycket moln.
Hon känner en droppe komma på hennes panna, sen kommer en till, sedan börjar det spö regna.
Hon ser alla springa under alla tak och sånt de kan hitta, Alex’a börjar springa till ett träd för att inte bli allt för blöt. Hon börjar springa, men en stor smärta kändes i kroppen, och hon föll ihop, hon känner att hon hamna i en pöl. Hon hör att en massa folk ropar på varandra och ställer sig runt henne, allt runt om henne börjar mörkna, det sista hon hör är hennes mattelärare Malin skriker ”Ring 112!”
Hon vaknar, hon ligger inte i en pöl, utan något mjuk, det luktar tvättmedel.

Skriven av: xpaiax

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren