Publicerat
Kategori: Novell

En bra början (på min historia Hello, mr (mrs, miss?)

1. Det var bara en helt vanlig Lördagseftermiddag, 3:dje dagen på Sommarlovet.
Charlotte, eller Lotte, som hon kallades, satt i det rätt så smått personalrummet på sin mammas och morbrors hårsalong.
I salongen var det fullt av folk. Dörren stod lite på glänt,och även om Lotte skulle stängt den, skulle det va omögligt att koncentrera sig. Hon tittade på klockan, halvtvå. Nu skulle hennes mamma äta lunch. Mamman, Mrs Rine kom inrusande med sin kollega, Miss Clare, som var 21 år.
- Vi hinner tyvärr inte gå ut, Lott sa Mrs Rine och gick mot ett av de fyra skåpen och tog ner 3 tallrikar och ställde det på det lilla bordet, med nätt och jämt plats
för 4.
- Men mamma! Du sa ju att... sa Lotte men blev avbruten.
Miss Clare, som höll på att sätta fram glas sa:
- Ni kan nog äta ute i kväll. Det är som vanligt fullt av folk.
Just då ringde personalrummets telefon.
- Mrs Rine and Mr Rick s Hårsalong Mrs Rine här.
- Okej, vänta en sekund sa hon efter en stund.
- Lott, du har telefon sa hon.
- Hallå, det är Charlotte, Lotte Rine sa Lotte i luren.
- Hej, det är Brian. Ska du med och äta på stans Pizzeria eller nåt sa rösten i andra änden.
Det var Brian, en rik kille från Lottes klass.
Han bodde i ett stort, flott hus med två betjänter. Hans familj ägde en limosin.
- Bra, då hämtar jag dig om 5 minuter utanför hårsalongen.
-
-
Hur ska den sluta? Skiv ner det själv, och skicka till e-mailadressen.

Skriven av: Ia

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren