Publicerat
Kategori: Novell

En chans till (2)

Kapitel 2 Mamma förstår inte. Hon tror faxe bara var en häst. Bara var en New Forest. Men hon har så fel! Faxe var en kompis, vi var ett team. Min ridlärare sa vi var ”menade att vara”. Jag tror inte hon sa det bara för att vara snäll! Nu står mamma framför mig och babblar på om att det hade varit nyttigt för mig att åka på ridläger. Pucko! Jag vill inte, kan inte, orkar inte … För du är den ända för mig Faxe. , säger hon för… tusende gången. , säger hon… förr tusende (plus ett) gången. , skriker jag rasande och springer upp på mitt rum. Pucko! Har dem inga känslor alls? Antagligen inte. Jag drog fram min dagbok och började skriva … Den 7 juni Jasså, nu har dem tvingat mig att åka på ridläger! Det ska ”hjälpa mig att ”acceptera att Faxe är död”. Pucko! Jag hatar dem SÅ MYCKET nu. Fast det verkar inte spela någon roll vad jag känner, de lyssnar i alla fall inte. Äsch, jag får väl ringa till Veronika och berätta den stora nyheten – vi ska ju faktiskt åka på ridläger tillsammans …

Skriven av: Sanne

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren