Publicerat
Kategori: Novell

En chans till! (3)

Kapitel 3 Lika fort som du säger ”älska livet” var ridlägret här. Jag hade inte tänkt så mycket på det, hade inte velat. Men nu är det här, Veronika ska komma och hämta mig … Jag hade packat allt. Fast jag bara skulle vara iväg i en vecka tror jag nog jag packat till tjugo! Det viktigaste jag hade med var en penna och ett block. Där skulle jag skriva ”ridläger dagbok” hela veckan. Det skulle få mig att må bättre, hade mamma sagt. Om det var sant visste jag inte, fast man kan ju alltid pröva. Då hörde jag att det knackade på dörren. Veronika hade kommit. Vi steg ut ur den gamla Volvon. Veronika hoppade omkring – kanske för att hon var glad. Själv visste jag inte vad ordet ”glad” betydde längre. Jag antog att det var när man hoppar omkring. Veronikas mamma och pappa lastade av Mira (som skulle stå i gäststallet) medan jag och Veronika gick bort till alla andra tjejer. Mitt i allt stod en kort kvinna med kastanje rött hår. , presenterade hon sig. Vi svarade tillbaka och skakade hand. , sa hon och gav oss ett leende – det bredaste jag någonsin sett! Alla fick hästar, Sara, Maria, Louise och vad dem nu hette! Fast jag stod kvar, jag var sist. , frågade hon. , svarade jag. När hon sa namnet ”Vilda” hoppade jag till. Det kändes liksom lite läskigt, fast det var säkert bara för att jag tänkte på Faxe. Vilda kunde inte ersätta Faxe! En timme senare hade jag och Veronika packat upp alla saker. Vi fick bo med tre andra tjejer: Maria, Sofie och Anna. Maria och Sofie kom hit tillsammans (som jag och Veronika), men Anna verkade vara här ensam. Hon var dessutom blyg! Fast jag hade tänkt prata med henne, lite senare.

Skriven av: Sanne

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren