Publicerat
Kategori: Novell

En dag på stan

Dagen på stan


Idag har Jocke, Fabian och Manne tagit bussen in till stan. För idag så ska det shoppas ordentligt. Men först så ska killarna in på en utställning av lerfigurer. Det var Fabians Idé att gå på utställningen först
-ÅÅÅÅÅÅ varför då?,Undrar Manne som inte är det minsta intresserad av lerskulpturer.
Fabian förklarar att nu när dom för en gångs skull är inne I stan tillsammans så kan dom ju passa på att få lite kultur I sig, och speciellt idag när Håkan Bergström ställer ut. Men Manne vägrar försöka förstå, innerst inne så skulle han vilja ställa ut Fabian I ösregn utan kläder på, men pga bristen av regn så avstår han.

Utställningen har ett djurtema. Det vill säga att alla lerklumpar ska föreställa djur. Manne, Jocke och Fabian försöker gissa och lista ut vad klumparna föreställer. Jocke kommer på det roligaste förslaget. Han gissar på en skitnödig Uggla. Dom 3 vännerna börja först att fnissa men ju mer dom tänker på det så börjar dom att småskratta och till sist så är det så roligt att alla 3 storskrattar rakt ut. Då gör Manne ett stort misstag. Han får helt plötsligt för sig att skrika Jockes gissning rakt ut, utan att tänka på alla dom andra människor som också var där
-EN SKITNÖDIG UGGLA HAHAHAHA!!!

Plötsligt så slutar Manne att skratta då han ser att alla tittar på honom. Det blir alldeles tyst I utställnings salen. Plötsligt så kommer en tant som jobbar som Gaudie på utställningen och säger till Manne att skulpturen faktiskt föreställer en räv och inget annat. Manne nickar och tackar tanten för upplysningen.
Jocke föreslår att dom lämnar utställningen så fort som möjligt. Manne och Fabian tycker att det är en bra idé. På vägen därifrån så berättar Jocke att han måste gå på toa. Nere I receptionen så finns det 2 toaletter. Båda är tyvärr upptagna.

Jocke börjar se röd ut I ansiktet. Han måste in. Manne föreslår att han ska gå in på handikap toan för den är I alla fall ledig.
-Va är du inte klok!?, vrålar Jocke, det vet du väl att det bara är handikappade som får använda den toan
-Jo I och försej så har du rätt men om du vill stå här och hålla dig I en kvart till så gärna för mig.
Jocke tänker efter en stund och plötsligt så tycker han att det är en strålande idé att använda handikap toan.

Nu sitter Jocke bpå handikap toan och trycker på för allt vad han är värd. Då plötsligt knackar det på toa dörren. Jocke förstår. Han liv är slut. Det är naturligtvis en handikappad person som vill komma in på toaletten och är förstås jättearg på Jocke för att han inte tar hänsyn till rörelseförhindrade stackars människor. Jocke blir så nervös att han struntar I att bajsa klart och torkar sig snabbt som sjutton samtidigt som han tvättar händerna.
Snabbt som attan tar han på sig byxorna och öppnar dörren.När Jocke öppnar dörren så får han en chock. För där står inte någon arg tant med rulator eller mördare med kryckor utan bara hans klasskompis Tina som vill låna toaletten.
-Hej! Är det ledigt nu äntligen?, säger hon och ler
-Jovisst, säger Jocke och försöker verka avslappnad trots att han har c.a 2kg avföring I arslet.
Jocke, Manne och Fabian skyndar sig att säga adjö till Tina och skynda sig därifrån till ett annat ställe med toalett.

Väl ute på stan så hittar grabbarna en skiv affär där dom säljer enbart gamla rock & punk skivor. Fabian säger att det kan ge bra insperation till bandet om dom lyssnar på lite andra band en stund. Killarna tycker att det är en bra idé och lyssnar på flera skivor inne I affären. Dom köper till sist 6 skivor med punk I olika stilar. Slutligen så går dom in I bokhandeln. Vilken fantastisk dag!!!


Skriven av: Johan Salberg

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren