Publicerat
Kategori: Novell

En fängslad räv

En gång, för länge, länge sedan, levde en kvinna. Och en natt för länge, länge sedan, födde hon en liten son i ett fängelse, kvinnan satt oskyldigt i fängelset av oklara anledningar och fadern till barnet hade för ett halvår sedan rymt utan att bli hittad när kvinnan blev tillfångatagen.

Kvinnan skrek av smärta och barnet kom ut. Då hörde hon en klingande ljus röst, Och rösten började tala. Den förklarade att den hette Lules och att "änglarådet" hade bestämt att den nyfödda pojken inte förtjänade att växa upp i fängelse eller på barnhem och att han hade blivit antagen att tas hand om av gudarna.

Kvinnan svarade förstås ja och var väldigt tacksam... Och så fördes pojken till himlen och till sina ny uppfostrare.

Tiden gick och barnet blev fostrat av ett gudapar utan tidigare barn som ursprungligen kom från rävsläktet. Paret kände att den lilla pojken så småningom skulle känna sig annorlunda och utstött så med hjälp av den "äldste" och gjorde honom mer lik dem själva.

En dag när pojken spanade ned på alla människor på jorden så trillade han ned till alla människor. Han kom såklart ned som räv och utan att veta varför, började han springa mot fängelset. Han såg en kvinna sitta i en cell igenom fönstret och kände genast igen henne. Han tog sig upp till gudarna igen och berättade allt om fängelset och kvinnan.

Dagen efter kom kvinnan upp till gudarna och de kunde alla leva tillsammans i himmlariket!

SLUT!

Skriven av: Ellis

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren