Publicerat
Kategori: Novell

En främmande fågel

Han tittade på henne där hon var på andra sidan glaset. Hon skrattade, hon skrattade alltid. Han såg ner på sina händer och hatade sig själv för att han älskade henne. Hon såg inte ut som de andra, de med lika platt hår som bröst, med smala höfter, tajta jeans och tajta tröjor. De med ringar i öronen.
Hon var inte sådär smal som de andra, hennes bröst avtecknade sig under klänningen, höfterna svängde när hon gick. Ögonen var stora, blanka och konturerna var liksom tydliga. Munnen var fyllig och röd, kinderna hade rodnaden från en frostkall morgon och håret.. ja håret. Håret var lockigt, det liksom studsade när hon rörde sig och han älskade att se på det. Det föreföll för honom som spunnet guld och han kunde ibland nästan inte motstå att röra vid det. Och som hon doftade.. Han kunde nästan inte röra sig när hon gick förbi och den där doften nådde hans näsborrar.
Men han trettiosex och hon var bara femton. Men han hade ju sett hur de andra såg hänfört på när hon kastade med håret, hur de ibland missade hennes ansikte med blicken och såg hennes bröst istället, hur de ryckte till när hon böjde sig ner. Hur de inte kunde koncentrera sig när hon hade klänning. Hon var inte som andra, hon var en främmande fågel.
Han hade sett det i deras ögon. De älskade henne, precis som han gjorde. Ingen skulle någonsin kunna älska henne så som han gjorde.
Han vände sig om och slet ögonen från sin främmande fågel.

Skriven av: Bassen

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren