Publicerat
Kategori: Drama noveller

En halvt uppdaterad status

Tiden på internetcaféet var snart slut.
Han läste tyst för sig själv igenom det han skrivit och snart skulle posta;
"-Tack för alla dessa fina år, nu är det dags för mig att lämna er, mina kära vänner". Han sneglade beslutsamt på entertangenten. Nu blir det verklighet, alla kommer att få veta. Han drog handen över sin skalliga hjässa, den svarta skinnkepsen han alltid haft kommer han inte att behöva mer.
Minnena kom som en sandstorm i öknen och grumlade hans sinne rejält.
Det började någonstans för två år sedan.
Läkaren. Det var hon som kom med beskedet.
Frun. Det var tungt att behöva berätta.
Banken. Avsluta konton och föra över tillgångar.
Reklambyrån. Hans jobb, hans livsverk han tvingats avbryta.
Nu är det dags, tiden var verkligen ute.
Nedräkningen hade börjat, han skulle kunna skriva så mycket men det blev bara en halvt uppdaterad status. Han tryckte på enter, inte med sorg, utan med lättnad.
Nu kunde den andra halvan börja.

Skriven av: Någon

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren