Publicerat
Kategori: Novell

EN KORT STUND

Om en kort stund skulle han ligga död på en väg utanför ett litet idylliskt café. Men det vet han inte ännu. Han går där helt ovetande om vad som väntar honom.

Det sitter en flicka på ett café, hon väntar på sin älskade. Utanför fönstret kommer hon att se sin älskade ligga död om 53 sekunder men det vet hon ju inte ännu. Både hon och han är lyckliga nu när de äntligen ska få vara tillsammans förevigt. Varje tanke som flyger genom henne är en tanke som handlar om honom. Hon känner sig varm när hon tittar ner i sin tekopp, det är inte långt kvar nu innan hon aldrig kommer att få se honom mer men det vet ju inte hon…….ännu.

Han har brottom nu. Han skulle ha varit hos henne för 12 minuter sedan. Han är sen och småspringer lite. Alla sinnen är avslappnade och hela hans medvetande är fokuserat på henne. All hans vakna tid har spenderats i tankar på henne………….ja till och med alla hans drömmar har kretsat kring henne. De älskar varandra. Deras kärlek är förevigt, det har de ju lovat varandra. Han är snart framme nu……..

Vägen var våt denna mycket speciella dag och allt skedde mycket hastigt. Föraren till den blå Volvon hade inte en chans att reagera när mannen steg ut i gatan. Inne på caféet hördes skrik från bildäck mot blöt asfalt, en duns och så var ett hjärta krossat för alltid.


Skriven av: Tomas

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren