Publicerat
Kategori: Novell

En kvalmig natt i Bangkok / 4

En kvalmig natt i Bangkok /4

Utanför restaurangen stod en taxi. Vi talade om vart vi skulle åka och taxikillen körde iväg. Jag satt där framme i bilen och kompisarna där bak. Taxikillen körde mjukt och bra, och kompisarna och jag som småpratade med varandra, lade inte märke till att han viket av från den stora högtrafikerade gatan, och mjukt svängt in i en smal och mörk gränd.

Plötsligt stannade taxikillen bilen och vände sig mot mig och skrek någtot som jag inte förstod. Men att det var ett hot det märkte jag tydligt. En sekund senare rycktes bildörrarna upp och taxikillen tog ett struptag på mig och skrek ' I kill you, I kill you. ' Helt oförberedd fäktade jag med händerna och drog efter luft och plötsligt släppte han taget opm min hals och satte bägge sina händer i sidan på mig, och vräkte ut mig på gatan. Jag rullade runt där nere på den varma asfalten och omtöcknad såg jag hur bilen försvann nerför den mörka, smala gränden.

Namnen på mina reskompisar var Kjell och Nisse. När jag kravlat mig upp i sittande ställning på den mjuka asfalten såg jag att Kjell stod lutad över Nisse. - Hur är det honom frågade jag? - Jag vet inte, snyftade Kjell, jag tror att han är medvets-
lös, den ene drämde till honom med ett basebollträ rakt i skallen. Vi måste få tag i en ambulans! Några människor hade kommit fram ur mörkret. De babblade och tjattrade på thailändska och en man kom fram med en flaska vatten. Plötsligt kom en polisbil med tjutande sirener infarande i gränden och stannade med en hård inbromsning bara några få meter från oss, där vi låg eller halvlåg omtöcknade och skadade på den varma, smutsiga gatan.


Ut ur bilen hoppade fyra småväxta poliser. De gick fram till Kjell och mig och böjde sig ner och lös på Nisse med en ficklampa. En av poliserna sprang tillbaka till polisbilen och ringde efter en ambulans. Det dröjde bara några minuter tills den kom infarande i gränden. De lyfte upp Nisse på en bår och så körde de i väg med honom. Jaa, Djungel Jim tittade på oss. - Sedan blev det polisförhör och finka och polisförhör igen. Det tog två dagar in Kjell och jag fick återvända till vårt hotell. Nisse hade fått en kraftig hjärnskakning och fick stanna kvar på sjukhuset i flera dagar.En vecka efter att Nisse blivit utskriven från sjukhuset åkte han och Kjell tillbaka hem till sverige.

Skriven av: Boris Söderberg

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren