Publicerat
Kategori: Novell

En kvalmig natt i Bangkok / 9

En kvalmig natt i Bangkok / 9

- När vi kom ut på gatan grep Belinda tag i mig, drog mig till sig, och viskade några snabba ord i mitt öra,ord som jag inte kunde uppfatta men ändå förstod innebörden av. Samtidigt stoppadfe Katie en taxi och plötsligt satt vi alla fyra i den på väg till ett hotell som Katie visste om. Kvist satt där fram i taxin och jag där bak mellen tjejerna. Och det var trångt där i baksätet. Belinda tryckte sig hårt emot mig och nu var det inte frågan om några blygsamheter längre. Hon tog tag i min ena hand och förde ner den mellan sina lår och jag blev naturligtvis jättekåt. Och det blev inte sämre när hennes andra hand började massera mig mellan benen. Men mitt i alltihopa, stannade bilen. Vi var framme vid motellet. Jag betalade taxikillen och vi klev ur bilen.

När vi kom in i receptionen så märkte jag genast på de två damernas uppträdande bakom disken, att Belinda och Katie var igenkända. De hade naturligtvis varit där på motellet förut, kanske tillsammans med andra sjökillar.Kvinnorna verkade sura och den ena sa något till Katie, men hon svarade inte utan drog i stället upp en rulle med dollarsedlar, ur sin väska och de bägge receptionsdamerna tystnade direkt. Nästan småleende lämnade de över rumsnycklarna, en packe handukar och tvålar. Sedan log de lite snett och önskade oss alla fyra godnatt.

Sedan letade vi upp våra rum. Det var ett vanligt amerikanskt motell, sådana där som det finns tusentals av, överallt i det stora landet. Motellet här, var varken sämre eller bättre än vad andra var. Så fort vi kommit in i rummet började Belinda slita av sig sina lätta kläder och så försvann hon in i badrummet. Jag slog mig ner på den breda sängen och såg mig om i motellrummet. Ovanför sängaveln, mot väggen var en liten radioapparat fastskruvad i väggen. I ett av rumshörnen stod ett stort klumpigt kylskåp. Kvist försvann men kom strax tillbaka med två stycken sex pack Budweiser burkar. Sedan han ställt in den ena i kylskåpet försvann han och Katie hastigt in till sitt rum.

Äntligen var Belinda och jag ensamma. Hon hade väl hört när de två andra försvunnit in till sig för plötsligt ropade hon på mig: - Come here! Have a shower with me! Vi duschade tillsamman därinne i det lilla badrummet och sedan, ja sedan blev det en helnatt som jag aldrig någonsin kommer att glömma.

Elaka Westerlund pausade och drog efter andan. - Tröttar jag ut er frågade han? Jag är snart färdig , bara några minuter till.

Jim hade skruvat ner oljelamporna, och det var nästan mörkt däruppe i trädet och det var mycket tyst. Klockan var tre på natten och endast flickornas lätta rörelser i sömnen, hördes ibland inifrån sovalkoverna.

- Ja, som jag sa, så blev det ju en natt som jag aldrig kan glömma fortsatte Westerlund. En natt som gör sig påmind alltid, var jag än är och vad jag än gör. Plötsligt lät han mycket ledsen och han såg för en sekund, rakt ner i golvet men så höjde han på huvudet igen, flinade en aning bittert och fortsatte att berätta. - Vi hade ju gjort det vi skulle göra, Belinda och jag och efter någon timma så slocknade vi bägge två, i den breda , sköna sängen. Hur länge vi hade sovit det vet jag inte men plötsligt brakade dörren upp, och in i rummet stormade två män.

Yrvakna, nakna och förskräckta tumlade vi upp från kojen, och jag fick tag i mina shorts. Jag hörde att Belinda skrek något. Och när jag vände mig om såg jag hur hon stod mitt på golvet , helt naken och hötte med händerna åt den ena mannen. I samma ögonblick stormade Kvist och Katie in i rummet. - Va fan står på skrek Kvist? Katie tjöt rakt ut i luften.

Jag såg nu att de bägge inkräktarna var två svarta män. Den ena tog ett snabbt steg fram till Belinda, grep tag i henne och kastade henne våldsamt mot den ena väggen. Den andra stormade fram till mig och ropade något som jag inte han uppfatta, och måttade ett slag. Men jag hann före och jag sparkade honom i skrevet, så hårt jag kunde. Han vek sig och jag drämde till honom med bägge knytnävarna rakt i skallen. Den andre hade tagit strupgrepp på Belinda , han låg över henne på golvet och jag såg hur hennes bruna ben började sparka. Kvist flög på honom, kopplade ett grepp runt hans hals och klämde till. I samma ögonblick brände det till i ryggen på mig.
- Passa dig skrek Kvist! Den satan har kniv! Den andre mannen, som jag bankat ner, hade kommit upp bakom mig och stuckit en kniv in i min rygg. I samma ögonblick stormade Katie in i rummet. Med sig hade hon en av de bastanta damerna från receptionen och en storväxt vit man. Bägge hade basebollträn i sina händer. Han som kört kniven i ryggen på mig skrek något vilt och gick till anfall mot den storväxte vita mannen. Med kniven som var röd utav mitt blod gick han till anfall. Han skrek och högg mot den storväxte mannen som höll upp basebollträet som skydd. Jag stod och höll mig i sängaveln och såg i ögonvrån hur Katie och den bastanta damen försökte få bort den andra svarta mannens händer, som fortfarande kramade om Belindas hals.

Kvist höll fortfarande sitt järnhårda grepp om mannens hals men det tycktes inte hjälpa. Då skrek Katie plötsligt något, och Kvist släppte taget om mannens hals och den bastanta damen från receptionen drämde till honom rakt i skallen, med sitt basebollträ. Sakta gled han avsvimmad ner från Belindas nakna kropp.

Den storväxta vita mannen och han som stuckit mig, slogs nu på liv och död. Jag kände att jag hade blivit svag i knäna och att det rann varmt utefter min rygg, och jag höll mig fast i sängaveln. Där stod jag hjelt utelämnad och såg på när de där två männen slogs på liv och död. D











Skriven av: Boris Söderberg

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren