Publicerat
Kategori: Spänning noveller

En mardröm för Björn

det var en kall vinterdag och Björn stod vitt sitt fönster och kollade ut. Han märkte att det var något annorlunda, men han visste inte vad. Björn var 63 år och bodde i västra husby, han var ute oh gick en dag och hörde ett rysligt skrik. Han kollade mot skogen där ljudet kom ifrån och han kollade undrande. Han fortsatte gå men efter en halvtimme hörde han samma skrik. Han bestämde sig för att kolla vad det var och började gå emot skogen. Han gick nervöst in i skogen och kollade sig omkring, han såg ett ödelagt hus som han började gå emot. Han kollade in i huset och då hörde han skriket ännu en gång och han såg en liten flicka i vit klänning hålla sin docka. Flickan kollade upp på Björn och började gå raskt emot honom, Björn blev rädd och började backa snabbt. Flickan började springa och Björn blev väldigt utmattat efter en stund och flickan stannade honom. Flickan tog upp en kniv och började hugga Björn i armarna och benen. Han sprang skräckslaget och hade väldigt ont efter knivsåren. Han klarade sig in till staden igen och flickan hade stannat i skogen och gick tillbaka till sitt hus. Han ringde efter ambulans och dom kom efter fem minuter och körde in honom till sjukhuset, de på sjukhuset undrade vad som hade hänt och Björn svarade exakt som det var men de trodde honom inte.
Efter en månad inne på sjukhuset efter svåra sår kom Björn hem till sitt hus och vilade, han hade precis ätit och gick och lade sig i sin säng. Han kunde inte sova under natten för att han lyssnade på alla ljud och plötsligt hörde han en gnisslande dör åka upp ifrån hallen och han gick för att kolla, dörren var öppen och Björn blev nervös. Björn stängde dörren och gick tillbaka till sin säng, han lade sig ner och efter fem minuter hörde han en röst som sa " Björn, Bjöörn kom till mig" han blev väldigt rädd och kollade sig om i rummet och han fick syn på något annorlunda, garderoben var öppen. Björn gick fort och stängde den och när han sedan hade lagt sig i sin säng igen kände han något brevid sig, han kollade och när han såg var det var började han skrika. Flickan ifrån det ödelagda huset hade kommit in och lagt sig brevid björn och när han såg henne högg flickan Björn i bröstet.

Efter en vecka hade hans föräldrar och släkt märkt att han var död och blev väldigt oroliga, personalen ifrån sjukhuset åkte hem till Björn och kollade vad som hade hänt och då fick de syn på att en flicka låg med en kniv brevid björn. De tyckte det var skumt att det var som Björn hade sagt om sina sår och personalen började tycka att dom var väldigt dumma att inte tro på honom och ge honom stöd.
Det lustiga är att när människorna skulle leta efter det ödelagda huset var det inte kvar, det var borta. Huset hade försvunnit men ingen visste ens att huset hade existerat. Kanske hade flickan en pappa som hade bränt upp huset eller så kanske Björn hade bränt upp huset efter att hade dött. tror ni på spöken? Annars kanske ni ska tänka om eller utforska det själv.

Skriven av: Felix Harrström

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren