Publicerat
Kategori: Novell

En märklig historia

Det hände en sen kväll efter en hel del drickande och festande. Jag hade suttit länge och druckit på en av stadens pubar. Timmen var sen och jag var trött efter veckans arbete. Långsamt hade alkoholen börjat göra mig berusad och jag hade svårt att se klart. Som i en dimmig dröm minns jag dock att jag såg någon (oklart om det var en man eller kvinna) röra om i min drink. När jag förvånat tittade igen var den skugglika figuren försvunnen lika fort som den först hade uppenbarat sig.
-Äh, det var väl någon som var full och lutade sig mot bardisken, tänkte jag, i ett försök att bortförklara det hela.
Jag fortsatte på drinken. Det smakade lite konstigt, men jag drack vidare ändå.

Dagen efter vaknade jag och var alldeles torr i munnen. Men det var inte det värsta. Det som fick mig att reagera var att jag hade utvecklat vad som verkade vara början till ett par kvinnobröst. Jag förstod ingenting till att börja med. Sen kom jag ihåg den skugglika figuren som rört om i min drink på puben kvällen innan. Det gick sakta upp för mig att jag hade blivit lurad att inta kvinnliga hormoner, via drinken på fredag kvällen.

Tiden gick och det verkade inte hända så mycket mer, jag funderade på att kontakta polisen, men avvaktade tills vidare.
När jag vid ett läkarbesök nämnde händelsen för en läkare fick jag till svar att jag hade psykotiska föreställningar. Men jag visste att det inte var sant. Jag såg ju själv hur det var ställt. Händelsen fick mig att läsa om kvinnliga hormoners inverkan på män, och allt verkade stämma. Med tiden hade små men synbara fettansamlingar börjat uppträda runt min höft. I ansiktet kunde jag ibland skymta tydligt feminina drag hos mig själv. Det hela var mycket besvärande och jag fick i bland höra kommentarer på jobbet o.s.v.

Det jag just har berättat ligger nu några år tillbaks i tiden och jag har genom bl.a styrketräning
fått tillbaks en kropp med någorlunda manliga attribut igen. Men det hela blev en tankeställare för mig. Det kändes både lite skrämmande och spännande samtidigt. Jag vet ännu inte vem som kan ha ordnat så att jag fick i mig dessa östrogenhormoner, men jag är helt säker på att det har hänt. Helt utan att jag själv var med på det. Jag drar härigenom slutsatsen att jag blivit utsatt för en kriminell handling. Så akta dig när du är ute och dricker, din grogg kan innehålla i stort sett vad som helst.

Skriven av: Renelius

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren