Publicerat
Kategori: Novell

En mås, flera möss.

Måsen kom fram med papperna till Evert -haha, här har du ditt evinnerliga helvete!! Och vart fan är mina måsgrejer nu då?!?

-här. Kväkte Evert stumt och räckte fram en påse måsgrejer åt måsen. Evert stod i dunklet och såg hur måsen sakta flaxade i väg med påsen i midnatts-skyn, satt sig i bilen med de ny tillvunna papperna, och körde iväg på de folktomma gatorna. Eller ja, papper och papper kan man kalla dem det? det är nog snarare dokument! Du förstår, Evert han har länge gjort affärer med måsarna. Dem rotar fram hemliga dokument bland folks sopor, i hemmet, vid kontoret, på soptippen, ja vart som helst de finns egentligen.

Måsarna har mycket länge noga kartlagt allt hemligt som försegår runt om i världen. Och har man rätt grejer att byta med, då är de villiga att dela med sig av sin information! Vad dom ska med informationen till, det är föga känt. Men Evert tror att de planerar att infiltrera maktens korridorer och styra världen med måsvinge. En gång råkade en mås komma med fel dokument till Evert, där det klart och tydligt framgick att Donald Trump egentligen bara är en påse med måsar i, att om man tittade riktigt nära så kunde man se hur huden var gjord av tyg, helt påsig och hur håret ibland trillade av från huvudet! Den med riktigt skarpa ögon kunde då se hur en måsvinge, snabbt som blixten skjutsades ur huvudet och drog tillbaks håret på plats igen.

Evert tänkte sprida informationen vidare till pressen men när han vaknade tidigt som fan själv dagen där på så var dokumenten såklart borta. En mås måste ha vart inne på natten och rättat till misstaget med det felande dokumentutbytet.

Evert i sin tur har daglig byxångest över förlusten, då han fasar över vad måsarna kan ta sig till i maktens korridorer, måsar hatar nämligen människor mer än något annat på jorden (och dom hatar det mesta)

Om du lyssnar noga när du är ute och går nu för tiden så kan du höra hur dem hånskrattar åt oss mer än någonsin tidigare där uppe i det blå!

Men Evert vet vad måsarna vill ha, han har hittat ett kryphål in till måsarnas outtröttligt omspännande information gällande allt tänkbart hemlig-klassificerat. Det påstås av måskännare att de vid det här laget är allvetande överherrar. Måsarna sitter på svaren till frågor om vad som egentligen är meningen med livet, om det nu skulle råka finnas någon mening! Måsarna kan enkelt ta sig från en dimension till en annan, de kan böja rymdtiden och snabbt ta sig från en plats i universum till en annan som annars vore oåtkomlig.


Vill du vara en del av detta och ta del av informationen, om så en bråkdel! Då måste du först lista ut vad måsarna vill ha i utbyte, vet du det, du har du ditt på det torra! Även när de beslutat sig för att utrota oss, tror Evert. I alla fall så hoppas han det.

Skriven av: Robbin Hagman

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren