Publicerat
Kategori: Novell

En Modells Dagbok... Del 1 av 7.



Vanessa är 17 år och har jobbat som modell i ungefär 1 år.
Hon har jobbat för bl.a Dior, Valentino och Hugo Boss men just nu jobbar hon för Chanel.
Och det här är hennes dag bok.

Måndag
Kl:7.00.
Upp tidigt och i väg till Chanels huvudkontor i paris.
Jag möter min chéf Juaqline i entrén. Hon börjar genast att informera mig om vilka uppgifter som väntar under dagen. Puh.

Kl: 10.00
Jag tar en kopp kaffe nere i kaffeterian tillsammans med min kollega Gabriella.
Och sedan är det dags för månadens genomgång. Vad ska vi visa på catwalken och vad ska vi aktionera ut på ebay. Jag har på mig minst 100 olika plagg och assesoarer på mindre än 3 timmar.
Sen valde jag ut vilka av kläderna från höst och vinter-kollektionen som jag skulle ha på mig och visa upp på Elle-galan. Och bara det tog 3 timmar till.

Kl:12.30
Dags för lunch. Gabriella, jag, Juaqline, fotografen Roy och staylisten Mel går ner på skaldjurs resturangen och äter. Ganska gott faktiskt. Det är vi som ska åka till Milano och vara med på en stor visning för vårmodet. Vi åker imorgon bitti.

Kl:13.30
Jag sitter på mitt kontor och läser senaste nummret av Elle då det knackar på dörren.
Det är Juaqlines assistent Loura som kommer med ett brev.
Jag öppnar kuveret (lika hasstigt som jag brukar). Jag vågar knappt tro att det är sant!
Juaqline har gett mig en fast anställning. Ska jag tacka ja? Eller nej? Vilken tanke! Här får jag ett erbjudande om en fast anställning vid ett av frankrikes största designer och så undrar jag om jag ska tacka ja eller nej!! Jag är för konstig!
Så jag går med rasska steg mot min chéfs kontor och medelar henne att jag tackar ja sen går jag hem.

Kl:19.00
Ingen fest ikväll. Skönt jag måste träna på att gå i ett par skor som jag ska ha på Elle- Galan och jag kan inte förstå hur dom har tänkt att man ska hålla ballansen i ett par skor som dessa!

Kl:24.00
Zzz....................

Om du har kritik eller beröm till mig så går det bra att meila mig. [email protected]
Håll utkik efter del 2.

Skriven av: Emilia

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren