Publicerat
Kategori: Novell

En ond cirkel

Hon sitter ensam på det kalla badrumsgolvet med ångesten krypande i ryggraden. Hon vet varken ut eller in. På armen har hon fyra öppna sår som det droppar blod från. Bloddropparna landar tyst på det vita badrumsgolvet.
Sia är 18 år. Hon är inte snygg men inte heller ful. Hon är en medelmåtta. Hon har vänner men inte i överflöd. Hon har en pojkvän. Hon är duktig i skolan men hon visar det helst inte, hon vill inte sticka ut. Hon är en skadad själ. Hon har en svaghet. Att hon behöver få se sig själv straffas och lida varje dag. Straffas för att hon finns, lida för hon är så hemsk. Hon vill se färskt blod rinna ut ur en sargad kropp.
”ett, två… och tre” Sia räknar tyst för sig själv minuterna tills hon längre inte finns. Hon har ett tort blödande sår i armväcket. Hon har aldrig vågat skära så djupt som idag. Idag är en dålig dag. Allt är dåligt och hon vill bara försvinna. Hon sitter återigen på det gamla badrumsgolvet i hennes lägenhet i Nyköping. Badrumsgolvet har små droppar av intorkat blod i det vita klinkersen på golvet. I badrumsskåpet ligger massvis av askar med olika sorters rakblad. Allt för att kunna överleva ångesten som drabbar henne om nätterna, om dagarna och om kvällarna.
Denna kväll vill hon verkligen försvinna, hon tar tag i rakbladet en gång till och skär ett stort djupt sår längs hela underarmen. Blodet forsar ut på golvet. Hon börjar tappa medvetandet och allt börjar bli suddigt.
När Sias pojkvän Linus slutar jobbet vet han att något är fel. Han är sju missade samtal från Sia. Och när han väl ringer upp så svarar hon inte. Han vet allt om hennes beroende av rakblad och blod. Och han vet att hon inte mått bra på väldigt länge. Han är även medveten om hennes önskan att få lämna denna värld.
Linus sätter sig i bilen och kör hem till deras gemensamma lägenhet. Han låser upp ytterdörren och lägenheten är alldeles tom. Linus vet att Sia är i badrummet och han går raka vägen dit utan att tända minsta lilla lampa. Dörren är upplåst.
Han hittar Sia blödande och utan medvetande på badrumsgolvet. Rakbladen ligger utspridda på hela golvet. Linus skakar om Sia och ropar hennes namn ett flertal gånger men lyckas inte få henne vid medvetande.
När Sia vaknar ligger hon i ett rum med vita väggar, vitt golv och vita lakan. Sjukhuset. Hon är torr i halsen och huvudet bultar. Hon misslyckades. Igen. Ska hon aldrig lyckas ta sitt eget liv? Hon ser Linus sova i besöks stolen bredvid sängen.
Hon ville verkligen inte komma tillbaka. Hon hoppades det var sista gången hon behövde uppleva den smärtan som hon hade gjort. Plötsligt började monitorn pipa. Linus vaknade med ett ryck. Såg in i hennes öppna ögon och medan hennes liv sakta försvann ur hennes skadade kropp mimade hon ”jag älskar dig” till honom sedan var hon borta.
Linus stod handfallen och såg på när läkarna försökte rädda livet på den person han älskade mest. Han kunde inte längre se på. Han gick ut ur rummet och åkte till lägenheten som numera var hans egen. Han gick in i badrummet och började skura undan hennes intorkade blod. Han satte sig på golvet och tårarna kom, han var otröstlig.
Linus plockade upp ett av Sias rakblad, skar ett djupt sår i armväcket och såg blodet börja rinna ut. Det pulserande varma blodet förstörde hans kläder och hans liv. Sia var borta och han ville inte längre leva.
Sia såg allt som hände uppifrån. Där hon satt och höll koll på Linus. Hon såg smärtan hon orsakat honom och hon såg hur hans livslust hade försvunnit
När livet sakta rann ut ur Linus kropp kände han en befrielse, en känsla av att få vara med den person han älskade utan några problem och utan några sorger.
Linus och Sia möttes där uppe. På ett moln sitter dem nu tillsammans. De hade en kärlek större än livet självt och inget kunde hålla dem ifrån varandra. Inte ens döden kunde hålla Sia och Linus ifrån varandra. Dem sitter fortfarande på sitt moln, tätt ihop slingrade av kärlek och av åtrå. Har aldrig slutat älska.

Skriven av: Psykoteddybear

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren