Publicerat
Kategori: Novell

En usel skräckfilm - del 1


Jack, Pete, Tracy och Sarah har slutat skolan för året. De bestämmer sig för att åka till stranden, som ligger några mil från staden, för att hångla, supa och spela gitarr vid lägerelden så som ungdomar gör ibland. De åker iväg alla fyra i Petes jeep. På vägen går jeepen sönder. Det har blivit kväll och de står mitt på en öde landsväg. Närmaste hus är ett gammalt motell.
Detta vet, konstigt nog, Sarah, fastän det är första gången hon åker den här vägen. Dessutom ligger motellet en bit bort. De går dit och till deras stora lättnad lyser det i ett fönster.
De går in till receptionen. Jack ringer på den lilla klockan, som står på disken. Snart kommer motellägaren ut från ett litet rum innanför. Ingen reagerar på att almanackan på väggen är från 1967 och att motellägaren har något galet i blicken och blodiga kläder. Inte heller reagerar de på att han säger att det är trevligt att de tar in på motellet, eftersom han inte har haft några gäster sedan 1984. Pete tar ett eget rum och Jack och Tracy delar, eftersom de är ihop. Sarah har också ett eget rum, hon vill vara ifred och tänka. Hon framställs som den intelligenta tjejen (Det är ett mysterium att hon överhuvudtaget umgås med de andra tre, eftersom hon är så olik dem). Dessutom antyds det att hon är lesbisk.

Eftersom filmen går på TV3 blir det reklampaus här.

På natten hör Pete underliga ljud. Han går upp ur sängen och ut i natten, endast iklädd kalsonger (mest för att han vill visa sin vältränade överkropp. Man ser en bil komma emot Pete på gårdsplanen. Man kan inte se vem som kör, eftersom föraren har en Musse Pigg-mask på sig. Pete blir påkörd, kastas upp i luften och landar på marken i en blodig hög.
Ingen av de andra ungdomarna hör detta.
Samtidigt vaknar Tracy av fotsteg utanför rummet. Sedan ser hon något som glimmar i fönstret. Kanske en kniv. Hon väcker Jack och säger att hon hör mystiska ljud utanför dörren. Jack säger att hon bara inbillar sig och han somnar om. Hon väcker Jack igen, men samma sak upprepar sig. Då beslutar sig Tracy för att ringa hem till sina föräldrar. Så hon går ut till telefonkiosken, strategiskt utplacerad vid skogskanten. Tracy struntar också i att klä på sig, hon skuttar ut i bara trosorna. Hon pressar upp sina välformade, fasta bröst på ett sexigt sätt medan hon springer. Väl ute i telefonkiosken kommer hon på att hon inte har några pengar att ringa för. Hon hör återigen fotsteg, springer ut ur telefonkiosken och, givetvis, inte tillbaka till rummet, utan in i skogen. Hon springer längre och längre in, och hon hör hur någon kommer efter henne. Grenar piskar henne i ansiktet och trosorna blir alldeles smutsiga. Snart snubblar hon på en rot.

Ny reklampaus

Nu har Jack vaknat. Han går upp till toaletten och kissar. Snart lägger han märke till att något inte stämmer. Han dricker ett glas vatten och kliar sig i huvudet. Sedan kommer han på det: Tracy är borta. Tänk om det har hänt henne något. Jack tar fram sin fars revolver från jackfickan, håller den riktad uppåt, intill bröstet med båda händerna som poliser gör i filmer.
Han går ut, beredd att skjuta på allt som rör sig.
Den okände kommer närmare Tracy och kastar sig över henne när hon ligger på marken. Tracy kan inte urskilja vem det är, för den okände figuren har en Kalle Anka-mask för ansiktet. Men hon ser att figuren höjer en kniv. Den blänker i månskenet och det är antagligen samma kniv, som hon såg innan.

Forts. i del 2

Skriven av: Mathias Nilsson

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren