Publicerat
Kategori: Novell

En vanlig dag i Agnes Johanssons liv (del 1)

(Författarens egna text) Jag har skrivit detta som en pjäs som ni gärna får spela upp. Några småsaker kan ni förstås byta ut ifall det passar bättre eller om ni är för få. Agnes kan t.ex komma från Vietnam, om ni tycker det blir enklare så.

Personer:
Agnes, 13 år. Adopterad från Angola och älskar att spela basket.
Emelie, 15 år. Agnes syster, Ewa och Hans biologiska dotter. Älskar kompisarna!
Ewa, 40 år. Agnes och Emelies mamma. Gillar att laga mat, resa och läsa deckare.
Hans, 42 år.Agnes och Emelies pappa. Gillar att laga mat, resa och läsa tidningen.
Linn, 13 år. Agnes bästis som också gillar basket och teater.
Annelie, 13 år. Agnes klasskamrat. Den dummaste tjejen på skolan. Älskar killar!
Hampus, 16 år. En supersnygg kille som både Emelie och Annelie är kära i.
Agnes: Hej! Jag heter Agnes och är 13 år gammal. Jag är svart eftersom jag är adopterad från Angola. Min biologiska mamma dog när jag bara var ett halvår gammal. Hon trampade på en mina. De andra kvinnorna i byn tog hand om mej ett tag, men dom hade egentligen inte råd att ta hand om mej. Så sedan hamnade jag på ett barnhem, och då blev jag adopterad av Ewa och Hans. Fast det är tolv år sen nu.
(Emelies röst hörs uppifrån)
Emelie: AAGNES! DET ÄR DAGS ATT GÅ TILL SKOLAN!
Agnes: Vi har sovmorgon!
Emelie: OK, då åker jag ensam då!
Agnes: Visst!
*Dörren slår igen*
*Agnes ringer Linn*
Linn: Hej, det är Linn Fastmark!?
Agnes: Tja Linnsan! Ska jag hämta dej?
Linn: Visst Ankan!
Agnes: Ska vi leka små präktiga ungar, eller ska vi skippa hjälmen? I så fall kan jag skjutsa dej!
Linn: OK, skjutsa mej!
Agnes: Jag kommer om five minnuts, blir det bra?
Linn: Visst!

Skriven av: Hejsan!

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren