Publicerat
Kategori: Novell

Ensam tills döden

Ensam tills döden

Det var en gång en svartrockar tjej som hete Kim, hon var tystlåtan av sig.

Kim hade inga vänner,hon visste inte själv varför hon var ensam.
Kanske berode det på hennes stil eller attityd, ingen visste ju, inte ens hon själv visste varför.
Kim filosoferade mycket , specielt om : Livet , döden , himmlen och helvetet.
En grå mullig dag i oktober gick Kim till kyrkogården och la en röd ros på sin mammas grav , hon satta satte sig vid sin mammas grevsten och skrev en dyster dikt.
Hon gick hem och låg och skrev en dikt om döden.
Men när hon vaknade låg ett brev där det ståg så här:

Kära Kim , tack för att du la en vacker dikt och den vackra rosen på min grav .

Ingen visste vem det var ifrån , det var någ bara Kim som visste.
Ingen visste varför Kim var ensam,kanske det berode på hennes stil eller attityd.
Ingen visste varför , hon kanske var utvald ?
Vem vet?

Jag vet inte , ingen vet det , det är någ bara ödet som vet!

Skriven av: Desire Malmgren

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren