Publicerat
Kategori: Novell

Erik Bratt har glömt

Erik Bratt satt och räknade hål. Hur många hål hade han haft nu igen?
Han tänkte efter, och kom på att han hade ju löständer, och de hade han aldrig behövt laga hittills.
Han skrattade gott för sig själv.
- Hörde du det Eva älskling? INGA hål! DU är mitt enda hål.. jag haft på de senaste 30 åren!
Han skrattade så att det brummade. Men han fick inget svar. Kanske blev Eva, hans älskade fru, sur över att hon så fräckt blev liknad med ett simpelt hål. Han förstod ju gott och väl att hon kunde bli det. Det där var ju ett skämt som hörde hemma i den robusta timmerstugan i skogen!

Han gick till telefonen, och sedan ringde han till sin son och berättade att han var på ett villt party hos sin gamle vän Frans Jansson.
- Jag är på fest med gamm-Frans Jansson du vet? Det är trevligt. Både Patrick och Sture är här. Men jag tror Eva blev lite sur när jag drog en fräckis!
Det blev tyst i luren, och det hördes en suck.
- Men kära pappa.. De har alla varit döda i minst tre år. Ta och vila dig, och ring inte fler gånger idag. Du har redan ringt 10 gånger...

Erik lade på. Vad konstig hans son blivit på sistone. Men han kände igen sig, sådär var det ju när man var ung och just precis hade börjat träffa flickor. Man ville att allt skulle fara perfekt. Ja tjejen, hon fick förståss vara fet och se ut som djurmat, men allt runtomkring skulle vara perfekt. Man ville inte ha några pinsamma föräldrar när man skulle stoppa in den.

Det knackade på dörren. Erik Bratt gick och öppnade.
- Nejmen välkommen! Vilka är ni då?
- Jamen det är ju Birgitt vet du väl! Jag ska komma för att bädda om din säng, ja, du skedde ju en liten olycka i den inatt.
Erik kände sig generad. Ojdå, vad pinsamt att denne Birgitt visste att han råkat sagga ner lakanen, precis efter att han satt på den där Rut från grannbyn. Hon var 17 år och ganska söt, men hon luktade illa.
Birgitt plockade bort de nerpinkade lakanen och la dom i en korg.
Sedan bytte hon medan hon småpratade med Erik om sina katter Lars och Snusan.

Sedan gick hon ut, för att ta nästa gamlings rum.
Erik Bratt tittade ut genom fönstret.
- Eva! Ser du där nere! Det är ju hollywood!
Han fick inget svar, och bestämde sig för att ringa och berätta för sin son att han var i Hollywood...

Skriven av: Sonja Abrahamsson

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren