Publicerat
Kategori: Novell

Ett efterlängtat avsked ( tillägnad F.L )


Jag har legat vaken om nätterna med dig i mina tankar. Mina dagar har störts av din närvaro. Jag hade bränt alla mina broar, nu skulle jag aldrig kunna lära känna dig. Kalla det ett misstag om du vill, det som hände mellan oss två. Jag vet inte vad jag ska kalla det. Vet bara att jag saknar hur det var innan det hände eller hur det skulle kunna ha varit ifall det inte hade hänt. Kanske skulle vi ha blivit vänner.
Jag har aldrig velat dig något ont, trots att jag i svartsjukans hetta visat upp en annan fasad. Kalla det sårad stolthet om du vill. Som jag svurit över de andra som funnits i ditt liv, det ägde jag ingen rätt till. Jag har svurit över dig, därför att du aldrig ville försvinna ur mitt medvetande. Kalla det en ofrivillig besatthet om du vill.
Vi träffades i fredags. Jag hade väntat på dig. När du kom kände jag...ingenting. Jag rubbades inte av din närvaro. Du hade träffat någon. När jag hörde det kände jag...glädje. Ren och skär glädje. För din skull. Du verkade så lugn. Rent ut av lycklig. Men vad vet jag. Jag har ju inte hunnit lära känna dig.
Vi skildes åt. Efter en kort, normal dialog. ' Sköt om dig ', sade jag och gav dig en kram som du besvarade. Mina ord gällde inte bara för den kvällen, utan för hela ditt liv. Jag tog avsked av dig då. Av det gamla. Undrar om du förstod det. Tro nu inte att jag slutat bry mig, jag bryr mig fortfarande om dig. Men på ett annat sätt än förut.

Skriven av: Sussi

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren