Publicerat
Kategori: Novell

Ett helvete till liv

14 åriga Lina vaknade på morgonen och tänkte att det skulle bli en kul dag i skolan. Hon satte sig på sin bänk och räknade nångra mattetal. På kemi-lektionen kom Frida och Diana fram till henne och slet ut henne i korridoren.

-Vad fan gör ni?
-Varför har du snackat skit om våra föräldrar?
-Vadå? Jag har inte gjort nåt.
-Ähh! Spela inte dum. Alice står och säger att du har sagt att våra föräldrar är några Jävla idioter.
-Jamen då ljuger hon. Jag HAR inte gjort nåt.
-Ähh! sluta ljug nu vi vet att du har gjort det.

Vid middags bordet såg alla i familjen att hon var ledsen.
-Vad är det? sa hennes mamma.
-Det är ingenting!!Ingenting säger jag skrek hon. Hon sprang till sitt rum och smällde igen dörren.
-Men Lina, vad är det?
-Det är ingenting har jag ju sagt gå ut nu jävla kärring!
Hennes pappa försökte också.
-Lina, nu får du säga vad det är.
-Nej ni kan fan inte tvinga mig. Och om jag säger det kommer ni ändå inte att fatta. Ni fattar ingenting.


Nästa dag i skolan på rasten kom Diana fram till henne.
-Ska du med rund hörnet och ta en cigg?
-Nä vi har ju gympa om 10 minuter och jag vill inte komma försent.
-Kom igen nu då, det går jätte snabbt.
-Okej då.

När de kom runt hörnet så stod alla i klassen uppradade med armarna i kors

-Nu tar vi henne

De sprang mot henne och började sparka och slå henne. De försökte sparka henne i ansiktet men hon höll gympapåsen i vägen. De sparkade på hennes händer för att få henne att släppa påsen. Det började blöda men hon brydde sig inte. det ända hon brydde sig om var att hålla påsen för ansiktet för att inte bli sparkad där.

En lärare såg vad som stod på och kom springande ut på skolgården

-Läraren kommer. sa en kille och alla sprang där ifrån.

Läraren ringde en ambulans som kom och undersökte henne

-Du har mycket tur. Du kunnde ha dött om de hade träffat ansiktet.


När hon kom hem var det ingen hemma. Hon gick runt i lägenheten och grät plötsligt så såg hon en täljkniv på bordet. Hon högg ett snitt i hennes arm. Det började blöda.
Sen högg hon den i sitt hjärta. Hon föll till golvet med en duns. Grannen hörde dunsen. Han sprang ditt och såg Lina ligga död på golvet.



Den här Historien har hänt på riktigt bara att jag har ändrat lite.
Hon dog inte i verkligheten.

Skriven av: Claire

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren