Publicerat
Kategori: Novell

Ett Liv Utan Gränser Del 6



14 Tårar stora och blöta

Solens strålar sökte sig in genom persiennerna. Det var svalt i rummet. Jason satt vid det ljusbruna skrivbordet och räknade matte. Ur stereon strömmade Boyz.com. Pepsi låg vid Jasons fötter och sov. Den mjuka pälsen var len och skön under fötterna. Två månader hade passerat sedan han hade spelat in videon i Hollywood. Han hörde hur telefonen ringde nere i hallen, men han brydde sig inte. Skivan var snart slut, det var bara en låt kvar. Den sista var hans favorit; 'Together is a beautiful place to be'. Det var den han hade sjungit på talangjakten där han blev upptäckt. Det var en lugn fin ballad. Liz kom in i rummet efter en stund. Hon satte sig på sängkanten. Jason tittade på henne.
- Mrs. Blume ringde, sa Liz. Jasmine har blivit sjuk och var tvungen att tas till ett sjukhus.
Det kändes som om tiden stannade upp. Jason lutade huvudet i sina händer och suckade djupt.

En vecka senare var Jason och Liz i Louisiana. De hade tagit sig till det sjukhus där Jasmine var. Jason satt vid hennes sängkant och såg på hennes bleka ansikte. Hon log försiktigt mot honom och blinkade trött. Hennes händer var kalla.
- När får du åka hem? Frågade Jason.
Jasmine andades tungt.
- När du är frisk igen ska du få följa med mig hem och träffa Pepsi. Han är ganska stor nu, fortsatte Jason lugnt. Du är väl inte rädd för hundar?
Jasmine ruskade sakta på huvudet. Han kramade hennes hand och suckade.
- Jag förstår om det inte blir något med den där konserten, men det är okej. Huvudsaken är att du blir frisk, sa Jason och bet sig i läppen. Jag skulle hälsa från Scott också…
Jasmine svarade inte. Hennes ögon var slutna. Det gick en lång stund.
- Jasmine? Viskade Jason tyst.
Hon låg stilla, utan att öppna ögonen.
- Jag älskar dig, sa han och kände hur tårarna brände bakom ögonlocken.
Jasmine kramade Jasons hand i sin, men sakta, sakta kände han hur kraften i hennes hand försvann.

Skriven av: Marie

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren