Publicerat
Kategori: Novell

Ett slag närmare döden

Jag står stilla, vågar inte röra mig. Snart kommet det, det vet jag. För det gör det varje dag och lika ont göt det i själen varje gång. Hon skriker men jag hör inte. I min värld finns inget, bara tystnad. Tystnaden är bra, då slipper jag höra hur hemsk och oduglig jag är. Snart kommer hon att märka att jag inte lyssnar. Snart kommer hon att förstå att jag försjunkit till min egen värld. Snart kommer hon slå mig. Om och om igen. Varje dag är ett helvete. Jag vet att det finns annat men jag kan inte rymma. Hon kommer ändå bara efter mig. Även om hon dör så förföljer hon mig, och slutar gör hon när jag dör. Så varför kan jag inte få dö nu?? Då kommer jag till min värld, tystnaden.
Hon höjer handen hotfullt och jag känner andedräkten som luktar sprit. Så här gör hon bara när hon är full. Sen så ber hon om förlåtelse och jag förlåter henne. Om och om igen. Varje dag förlåter jag henne, för varje dag slår hon mig. undra när hon ska gifta sig med sina kära flaskor??
Slaget var hårdare idag och jag föll till golvet. Min kind värkte och jag rörde mig inte. Om jag rör mig slår hon bara mer och det vill jag inte. Ibland sparkar hon också. Men fast jag låg stilla så började hon sparka. Sparkarna var hårda och en timme senare är jag i tystnadens värld.
Dödad av min egen mamma...



'Sånt här är verklighet för en del. Det måste vi förhindra så utgången inte blir densamma för alla. Snälla Alla som blir utsatta, håll inte tyst!! Prata med någon, det finns hjälp att få även om det inte alltid verkar så...'

Skriven av: Marie

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren