Publicerat
Kategori: Novell

Ett ynka liv

Vad har du gjort för mig. Inget! Jag hatar dig. Varför vill du träffa mig? Vi har inte träffats sen hösten 2001. Jag vill inte träffa dig. dra inte in mig.


Jag går vägen fram med hunden i kopel. Hon drar och jag får säga till henne. Jag vill inte till skolan. Det är ju där de är. De som brytter ner mig, som får mig att skära i mina händer.
Månen lysser. Det är fullmåne. Jag hatar fullmånen för då vet jag dagarna som närmar sig. Min mens. Stella drar och vi är precis utanför skogen. Jag hör en gren knäckas och går fort hem. Låser dörren och torkar Stella om tasarna. Går in på mitt rum och börjar att skriva. Plötsligt får jag en klump i halsen och går och lägger mig.

Jag tittar upp i taket. Pappa har inte kommit hem och klockan är halv 4. Jag går upp och sätter mig nerre vid datorn. Jag hör en dörr slängas igen och stänger snapt av datorn och springer och lägger mig.

Jag vacknar och reser mig ut. Går på toa och upptäcker mensen. Suckar. Går och klär på mig och går ut med Stella. Väll hemma igen får jag bråttom och hinner inte äta frukost. Springer till skolan och ser dem. Tar ett stadigt andetag och går förbi. Känner kommentarerna som knivar i ryggen. hänger i jackan i skåpet och går upp till lektionen. Engelska, mitt hatämne.

Kommentarerna haglar över mig. Änkligen är skoldagen slut och jag kan gå hem. Pappa är inte hemma så jag går fram till spritskåpet. Dricker några klunkar ur Whisky flaskan och går in på toa. Tar fram några Alvedon. Några är 12-14 st. Tar dem en och en. Går och lägger mig på sängen. Telefonsvararen går igång när jag är på väg bort.
- Gumman! Jag tänkte att vi skulle firra idag. Jag har med mig hem kräftor. Jag älkar dig. Hennes pappas röst ekar i hennes huvud. Och hon sjunker ner i mörkret med några få ord på läpparna.

Jag älkar dig, pappa!

Skriven av: Mikaela Allard

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren