Publicerat
Kategori: Novell

Fallet

FALLET !

Jag hade ett liv som var gott , skålar var fulla med frukt och nektar, änglars trumpeter ljöd och vackra människor levde i min närhet.
Men mörka moln hopade sig en dag.
En svart drottning har tagit palatset i besittning. Hon skickade sina svarta korpar för att döma mig till Hades rike.
Slaget slog hårt och jag föll handlöst på kalla stenar som krossade mig.
Jag har hört att korparna matas med mer avskräde och nya slag av svarta vingar kommer sänka fler till marken.
Detta tillstånd av mörker där stormar välter gravstenar och lösa skallar rullar vid mina fötter, här stinker det av svavel och död.
Gamla demoner knackar mig på axeln för att påminna om en förgången tid.
Här har mitt blod blivit sött som lockar till sig bestar som vill förgöra mig med slipade klor.

Men portarna är inte förseglade , nycklarna finns hos mig själv, att öppna denna stinkande kista är mitt jobb. Trots att jag blev förpassad hit mot min vilja.
Så nu börjar kampen att dräpa demoner och bestar , att i motvind rensa vägen från rullande skallar och resa upp alla stenar .
När detta är gjort skall jag beskåda den mörka drottningens fall med två svarta korpar sittandes på min axel, ätandes färsk frukt.

Den svarta drottningen skall jag hemsöka varje natt i drömmarnas land, där skall jag tala om mitt besök i hades , där skall jag dela mitt öde med henne för evigt.


Pål Bergquist

Skriven av: Pål Bergquist

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren