Publicerat
Kategori: Novell

Farväl , Aldrin

Avsked

Det var en sen eftermiddag då dem träffades i parken för sista gången. Hon såg honom gående mot henne, hon visste att han ville träffa henne igen trots att han visste att hon var tvungen att åka bort. Hon hade berättat för honom att dem inte kommer träffas på väldigt länge och han sade att han förstod. Hon hade även sagt till honom att dem kunde skriva till varandra och han höll med henne samtidigt som han försökte gömma sina egentliga känslor om hennes idé.

Dem satt där på bänkarna, tysta och stilla en stund sedan sade han till henne att han skulle sakna henne medan han kramade hennes hand som han brukade göra.
Han reste sig upp och sade att han var på väg att gå hem eftersom han inte klarade av att se henne åka. Hon hindrade honom genom att ge honom en kram. Då bestämde han sig för att stanna. Hon ville kyssa honom men ändrade sig. Plötsligt kände hon hans läppar mot sina och i den ljuva stunden när dem kysstes flög verkligheten iväg. Det kändes som att tiden stod stilla som om att dem aldrig kommer att skiljas åt.
– Synd, sade han och satte sig på bänken mitt emot henne.
Hon såg på honom och hans bruna ögon, som är kastanje formade, stirrade rakt in i hennes ögon.
– Synd att vi träffades på så kort tid, sade hon.
– Jag hade velat att du stannade kvar här hos mig, sa han med en ledsen och sårad ton.
Hon kunde varken prata eller röra sig, det enda hon på tänkte var den tid som dem skulle vara ifrån varandra. Tårarna var nära att börja rinna från hennes ögon.
Han reste sig igen och hon trodde att han skulle gå, men hon hade fel. Han tog upp ett kuvert från sin jackficka. Hon tittade på honom sedan gav han henne kuvertet, medan han försökte hålla tillbaka tårarna. Hon visste inte vad hon skulle säga. Plötsligt började en tår rinna ned för hennes kind och en tår blev till flera. Sedan sprang hon fram till honom, kramade honom och han kramade henne hårt tillbaka.
Släpp mig aldrig, tänkte hon för sig själv. Han torkade hennes tårar med sitt finger och sa:
– Jag väntar på dig, hur länge det än blir så väntar jag på dig. Förstår du det? Sade han medan han tittade på henne med sina förtvivlade ögon.
Det var tyst runt omkring och det enda dem kunde höra var deras andetag och vinden. De stod och kramade varandra ännu en liten stund.
– Jag hoppas att du aldrig glömmer vår första kyss, sade han.
Hon tittade på honom och sade.
– Hoppas att den inte är den sista. Sedan kysste hon honom än en gång.
De log mot varandra och hon frågade honom om hon kunde öppna kuvertet nu, men han sa nej. Då tog hon upp ett foto på sig själv och gav det till honom.
– En liten påminnelse om vår tid tillsammans, sade hon och försökte se glad ut.
Han tog emot fotot, sedan kysste han henne en sista gång.
– Bara så du vet, jag kommer inte att glömma bort dig och en sak till, sade han.
– Jag älskar dig!
– Jag kommer inte att glömma bort dig heller och du, jag älskar dig också.
Efter ett tag kom hennes föräldrar med bilen.
Dem sa adjö och en stund senare skildes de åt.
Hon läste brevet i bilen och efter att ha läst brevet kom hon på det. Han älskade henne verkligen och han visade det på ett tydligt sätt.

Hon satt tyst och lutad mot rutan och tänkte tillbaka på det som hänt under den senaste veckan med honom. De hade kommit till en mörk och oupplyst väg med skog på båda sidor av vägen men det märkte hon inte. Hon satt fortfarande djup försjunken i sina tankar och hade knappt sagt ett ord under hela resan hem. De hade bara några mil kvar till flygplatsen, men hon kunde ändå inte få bort honom ifrån sina tankar.
Även under flyget hem till Sverige fanns han i hennes tankar och kommer alltid att finnas där.















Skriven av: Annie Venazuela

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren