Publicerat
Kategori: Novell

Festen ute vid sjön

Idag är dagen då jag fyller 17 år, en mycket fin dag i mitten av Juli. Jag vaknade tidigt på morgonen, hur skulle jag kunna sova? Snart skulle familjen komma in på mitt rum med presenter och i eftermiddag skulle jag ha fest ute vid sjön med mina närmaste vänner och några till.

Allting är så bra på ens födelsedag. Ingenting känns fel och alla problem försvinner för en tid. Idag var ju såklart allting extra spännande eftersom jag skulle ha fest. Dagen innan min födelsedag så var jag i Tyskland och köpte cider och en hel del annat dricka. Dagen innan det hade jag varit hemma hos min bästa killkompis, där några andra också kom dit. Där ibland min bästa tjejkompis som hade varit inne i stan och köpt ett partytält till festen. Vi testade tältet i min bästa killkompis trädgård vars namn är Christoffer. De andra som dessutom var där var ju då min bästa tjejkompis Sophie. Där var dessutom Ronja, Victoria, Sofie och Patrik. Trevligt folk som jag hade fått lära känna.

Men tillbaka till idag. Jag fick mina presenter på morgonen, en hel del småprylar men mest pengar. Sedan lite närmare mitt på dagen så kom mormor och morfar och hälsade på. Trevligt var det. Vi åt smörgåstårta, det bästa jag visste. Men det enda jag kunde tänka på var festen, hur skulle det gå ?
Det allra jobbigaste var att jag hade börjat få känslor för Christoffer. Nu i efterhand kan jag förstå varför. Han är otroligt söt med underbart blondt mjukt hår och riktigt isblåa ögon och ett leende och skratt som fick mig att smälta direkt. Vi hade känt varandra i 2 år, inte särskilt väl men nu på sista tiden hade vi blivit bästa kompisar.

Minuterna gick väldigt sakta, jag började packa in allt i bagaget på min bil. Allt från partytält, tält, ciderflak till ved, sovsäckar, mat etc. Till slut var det dags att åka. Mamma, pappa och lillebror hoppade in i bilen, jag fick köra. Jag hade faktiskt blivit rätt duktig.
Vi möttes allihopa vid en bygdegård ett par km ifrån sjön. Det blev två bilar och tre st mopeder som körde ut mot sjön. Christoffer körde först. Han visste vägen dit för jag hade aldrig varit där ute innan.

Vi kom fram till en hyffsat stor gräsplätt lagom stor för ett partytält och ett par vanliga tält. Gräsplätten låg precis vid vattnet och det låg mysig skog runt omkring.Dessutom låg det ett stort övergivet hus strax brevid bakom en stor häck bland meterhögt gammalt gräs. Ett väldigt mysigt ställe som också hade en bra grillplats.
Alla var glada och festsugna. Där var Christoffer, Sophie, Patrik, Victoria, Ronja, Sofie och Christoffers kompis Linus och Sofies kompis Anna. Det blev kramar hit och dit, och så hörde man glada personer som sa ; " Grattis på födelsedagen Sandra!".

Efter att vi hade hälsat på varandra så började vi packa upp. Flera stycken hjälptes åt att sätta upp partytältet, man kunde känna samhörigheten i luften som en tjock dimma. Jag fick en underbar känsla i magen av att detta skulle bli en härlig, mycket underbar kväll.

Partytältet var uppsatt och vi ställde in ett långt plastbord med tillhörande stolar. Tände stearinljus och började hälla upp cidern och ölen.
Alla var fortfarande mycket glada och en aning flummiga. Lillbrorsan som fick vara med verkade tycka att det var kul, och började tjata om att få en cider. Eftersom jag var med så lät jag honom få en och det blev han extra glad av och kanske en aningen stolt.

Vi pratade, drack och pratade lite mer sen tyckte vi tjejer att "männen" skulle tända en brasa så att vi kunde börja grilla korv. Killarna himlade med ögonen, men med ett leende på läpparna gick dom för att hämta lite småkvistar för att få fart på en bra eld. Några gick in i skogen för att hitta pinnar som vi kunde tälja på och använda när vi skulle grilla korven. Jag följde med in Sophie in skogen för att leta efter pinnar medans vi pratade.

- Är du verkligen kär i Coffe? Säger Sophie medans hon försöker bryta av en gren.
- Mjo, joo jag tror det. Med han är liksom allt annorlunda.
- Jag blev typ sjukt paff när du ringde mig innan och sa det, jag menar Coffe hallå liksom?
- Jaa, men vafan kan väl inte jag hjälpa att jag börjat få känslor för han ?
- Hahaha nej det är sant, men då får vi väl se vad som händer ikväll mellan er då.
- Jaa man kan ju alltid hoppas på något.

Vi tog våra pinnar och gick tillbaka till dom andra och satte oss runt elden och började grilla korv, allihopa förutom Ronja som grillade sojakorv eftersom hon var vegetarian. Jag testade att vara vegetarian en gång när jag gick i åttan, det funkade halvt om halvt i en vecka men sen slutade jag. Leva utan kött är något jag inte klarar av.

Vi hade inte så mycket att göra förutom att flumma oss och dricka cider så vi började sätta upp tälten, efter att det första tältet var uppsatt så hoppade Sophie, Ronja och Christoffer in i tältet. Efter ett tag hör man hur Sophie ropar ;
- Sandra kom hit nu då !

Jag gick dit och in i tältet. Vi låg allihopa och pratade lite, tältet var hyffsat stort. Ett 3-manna tält så det var inte särskilt trångt. Jag låg och sög på en klubba medans jag lyssnade på vad dom andra sa. Så säger Ronja ;

- Kan inte jag få smaka på din klubba ?
- Javisst !

Så gav jag henne klubban. Sedan ville Christoffer också smaka så det fick han. Klubba gick runt, runt och runt i en cirkel tills den plötsligt gick av när Christoffer hade den i munnen. Då sa jag :

- Men hallå? Jag ville ju ha mer.
- Kom hit då så får du den?
- Men Sandra strula lite med Coffe nu dåå? Säger Sophie.

Men vad skulle jag göra? Jag visste ju inte vad han ville. Men som av någon kraft så drogs vi mot varandra, saktare och saktare tills våra läppar mötes. Tungorna åkte över till varandra och kulan åkte runt mellan våra munnar, det var en underbar känsla, det pirrade på ett härligt sätt i magen och jag kunde knappt sluta, till slut så kom jag tillbaka till verkligheten. Sophie och Ronja hade suttit precis brevid, jag hade inte ens märkt att dom var där. Det enda jag märkte var vi två, det var inte länge men det var tillräckligt för att jag skulle bli helt borta i huvudet, han gjorde mig helt borta men på ett bra och underbart sätt. Jag hade strulat med flera andra innan men ingen, nej ingen hade varit som han. Det var som att komma till himmelriket, gudomligt var ordet.

Jag förstod nog inte riktigt vad som hade hänt egentligen, herregud han var ju min bästa kompis. Men jag var kär i honom nu, det visste jag mycket väl. Nu var det ingen tvekan om det.
Vi går alla ut igen och sätter oss vid bordet och tar en varsin ny cider. Coffe sätter sig vid mig. Plötsligt ringer min telefon och jag svarar.

- Aa hallå?
- Hej, det är Emma

Shit tänkte jag. det var Emma, en väldigt nära kompis till mig. Vad ville hon tänkte jag? Säg inte att hon kommer hit. Fan hon och Coffe hade varit tillsammans någon månad tidigare men hon hade gjort slut och nu hatade Coffe henne. Han tålde inte att se henne. Vad skulle hända om hon ville komma hit?

- Hej Emma
- Du, kan inte jag få komma ut en stund med din syster för dina föräldrar ska ändå köra ut till er och kolla hur det går.
- Nja, jag vet inte. Du vet ju hur det ligger till med Coffe, jag är ledsen men han tål inte att se dig det vet du.
- Nej, jag vet men bara en liten stund. Snälla?
- Ja okej då!

Jag vågade knappt säga att Emma skulle komma ut men var ju tvungen att säga det. Coffe blev hyffsat sur, men han lugnade ner sig efter ett tag.
Under tiden så hade jag öppnat en present jag hade fått som innehöll ett snyggt ölglas och en liten skumbollstärning där det stod uppgifter på som t,ex "ta en klunk och sjung en tårdrypande sång" eller "kyss vem som helst".
Uppdraget "Kyss vem som helst" ville jag ju såklart få.
Jag och Coffe satt fortfarande vid varandra, och det är väl klart att han får just den uppgiften. Han kollar på mig med ett leende och böjer sig mot mig för att kyssa mig. Hans läppar var mjuka och härliga och kyssen övergick i tungkyss och jag försvinner från verkligheten precis som tidigare. Hans hand bakom min nacke, så varm och fast.
Jag ville aldrig att han skulle sluta, jag ville aldrig att dagen skulle ta slut.

Så forsatte vi att spela ett tag, och många gånger började han strula med mig fast han inte ens fick den uppgiften. Och det var lika underbart varje gång. Efter ett tag så hör vi att en bil kommer och det är mina föräldrar, min syster och Emma. Jag går fram till bilen och kramar Emma och hon frågar om han är jättesur, det enda jag kan säga är : "Mmm." Jag sa åt henne att hålla sig borta från honom medans hon var där. Jag kände mig elak men vad kunde jag göra? Jag visste hur jävla sur Coffe var på Emma, så egentligen var det väl ett sätt att skydda henne också antar jag.

Dom var där ett tag och Emma och min syster Emelie satt nere vid vattnet och delade på en cider medans mamma och pappa stod uppe vid oss och pratade lite. alla var pratglada och på bra humör förutom Coffe. Han hade dessutom börjat bli lite smått berusad så man ville ju vara försiktig. Plötsligt kysser han mig. Helt underbart som vanligt, men framför min mamma gör han det. Otroligt pinsamt tyckte jag och jag skulle få en massa frågor av mamma när jag skulle komma hem dagen efter, men det var de värt. Inte för att hon skulle bli sur, åhnej men hon skulle vara sjukt nyfiken.

Det började bli mörkt, trots allt så hade kl blivit runt 22. Vi satt och sjöng och skojjade. Många var nu rätt berusade, men sjukt kul var det. Jag kände att jag behövde lugna ner mig, allt dethär med Coffe hade kommit så pang på. Jag satte mig vid elden och tog en ciggarett, det lugnade ner mig. Jag tittade ut över sjön, allt var så fridfullt. Allting var så fint, med elden, vännerna borta vid partytältet som brydde sig om mig, Coffe som var sjukt underbar och sjön som låg där vackert. Inte en enda vindpust rörde vattnet. Allting var så klart, allting förutom tankarna som snurrade runt i huvudet på mig. Utnyttjade Coffe bara mig eller hade han möjligtvis fått känslor för mig som jag hade fått för han? Vad skulle hända imorgon, skulle allting bara vara som vanligt eller skulle allting bara kännas konstigt?

Jag drogs bort ifrån mina tankar av att Coffe stod framför mig. Han sa att jag skulle följa med honom för han ville prata med mig. Vi gick iväg en bit så vi kunde höra varandra och så att ingen annan hörde oss. Han kramade mig och höll mig nära och kollade mig djupt in i ögonen. Ja det var mörkt ute men jag kunde se hans ansikte lite svagt i skenet från brasan. Då sa han :

- Jag gillar dig jättemycket, förut så hade det gnistrat till lite ibland när jag har sett dig men aldrig som nu. Emma var en nitlott för mig. Tro inget annat.

Det enda jag kunde var att nicka, jag kunde inte ta bort blicken från hans ögon, dom var så uppriktiga, så otroligt sanna att jag kände att nu kunde ingenting gå fel.

- Även fast jag är lite berusad så talar jag sanning, jag menar vad jag säger. Jag har aldrig känt så här för någon annan tidigare. Jag har börjat få känslor för dig och jag hoppas du känner detsamma för mig.

Jag bara log och jag tror att han förstod vad jag kände. Fast jag inte sa någonting. Och till ljudet av dom andras prat och brasans sprakande så kysstes vi, och det var nästan så att jag kunde höra änglar sjunga. Och jag kände värme, hans kropp tätt intill min så underbar att jag nästan svimmade. Och jag kände på mig att detta var början till något underbart.

Skriven av: MAKEMEDISAPEAR

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren