Publicerat
Kategori: Romantik noveller

Flickan med slutet kapitel 1

Fickan med slutet

Kapitel 1

Hej jag heter Lina Fors var 15 år och var känd för den korta brunneten med gröna ögon. Jag mår just nu bättre än någonsin innan. Jag är död, VA1? Japp, Jag dog för 2 dagar sedan. Fast det vet ni ju inte än. Det är säkert jätte många som letar efter mig just nu .Vilket som är ganska meningslöst. Fast jag förstår, Jag menar ni visste ju inte direkt att jag bara skulle försvinna en ”vanlig” söndag kväll. Men om du hade vetat om mitt halv års projekt hade du fattat exakt var jag var, om jag var död eller inte, om jag döda mig eller någon annan som sagt du vet absolut inget. Men det kommer jag ändra på, jag tänkte nämligen dra ner dig i mitt gamla liv. Jag kan kort fatta det lite. Vi hoppar över det ointressanta som dagis, lågstadiet och mellan stadiet. För där har alla samma tråkiga historier som när man inte blev bjuden på ett kalas, man fick en brev vän och ni vet sådant. Det jag kommer berätta för er det är inte bara en vanlig tonårings liv det är Lina Fors vi snackar om här. Tjejen som ljög för sina vänner, föräldrar, sig själv, kuratorn och ja typ alla hon kunde ljuga för. Detta med mitt ljugande kommer ni se långt farm i min berättelse. Ni kommer också se hur hennes hjärta krossas. Hur att bara ha en pappa och sin mamma i himlen. Fast henne vet jag inget om för hon tog livet av sig när jag bara var ett halv år gammal, man tar aldrig ens upp namnet. Rosa. Min mamma heter Rosa det är det ända jag vet om henne och att hon tog självmord då. Så jag kommer berätta hur livet faller rakt ut sagt. Men det fans en lycklig och bra sak. Det fanns en som förstod mig, en som visste, en som älskade. Alex.
Alex min första kärlek, eller snarare sagt den ända jag någonsin älskat. Jag var helt hopplöst förälskad. Jag älskade han mörk svarta hår som är helt alldeless perfekt. Jag älskade hans bruna ögon som fick en att känna sig trygg. Jag älskade hans perfekt kropp som var byggd för att vara med mig. Jag älskade hans djup som fick mig att lösa upp. Jag älskade hans humor som alltid fick mig att dö av skratt. Jag älskade alla hans låtar på hans ipod, förutom den där the beatels låten jag aldrig förstod mig på. Jag älskade hans perfekta läppar som fick mig att smälta. Jag älskade ALLT med han. Han var det bästa och semsta som någon sin hänt mig. Det mesta i min berättelse handlar om han för det var med Alex allt föredrades.
Alex…….det namnet.
Aja nog talat om Alex. Nu ska jag ta upp minna ”vänner” Sara, Ralle eller Rasmus, Ty, och V eller Veronica. Sara och Veronica är då mina ända tjej kompisar. Saras intressen är att lyssna på indie rock, hångla med så många olika killar som helst, måla på sina händer och romantiska filmer. V är nästan helt olik Sara, V intressen är att läsa böcker (oftas fantasy), se på zombie filmer och att argumentera om tjejer hon är en av den största femenisterna jag kände. Ty och Ralle är som bröder för mig vi har varit bestisar sedan 2an. Både Ty och Ralle har ganska lika intressen. Ty älskar att skatea med sin fjantiga skateboard som är helt fylld med massa olika klister märken, han gillar att spela data spel och han gillar ungefär hälften av alla tjejer på hela gymnasiet. Ralles är ganska blyg därimot och han gillar inte att skatea men han är en grym konstnär och älskar att skapa och måla vilket är det vi hade mest gemensamt. Ingen av dem här fyra vet självklart inte om mitt halvårs projekt jag hade.
Ta det lugnt ni kommer få reda på vad mitt projekt var men om jag berättar nu kommer ni inte förstå så ni får vänta.
Nu har ni fått reda på jätte lite och ganska bra fakta för att kunna hänga med.
Även fast dem flesta är ett stort frågetecken men om ni läser detta efter hela min berättelse kommer ni förstå allt.





gillar att skriva.
Emmaaa är medlem sedan 2016 Emmaaa har 3 publicerade verk

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren