Publicerat
Kategori: Novell

Flykten från det stora bankrånet

Jenny satt på skol bänken och funderade, hon hade det svårt i skolan för alla mobbade henne och slog henne.
Hennes enda kompis var Camilla en tuff tjej som skyddade henne och älskade henne över allt annat på jorden. Jenny sa till Camilla:
- Allt är så tråkigt samma visa dag in och dag ut. Jag önskar att något spännande kunde hände någon gång.
Camilla sa:
- Vi kanske kan fixa det. Jag har en, ide!
- Vadå för Ide, sa Jenny?
- Ett bank rån, är det spännande nog eller, sa Camilla?
Va! Ett bankrån men vi har inga grejer till det sa Jenny.
Tre dagar senare kom Camilla hem till Jenny och visade två pistoler för Jenny.
- Är de riktiga frågade Jenny?
- Det är ju klart att de är riktiga! Vad trodde du sa Camilla?
Jenny bara tittade på pistolerna hon trodde inte sina ögon. Hon tänkte menade Camilla allvar skulle de verkligen råna en bank. I tre veckor planerade de bankrånet. Tillslut så var allt klart. Jenny skulle vakta ingången till banken medans Camilla rånade kassorna.

När den stora dagen var inne hade Camilla och Jenny allt de behövde. Vapen, väskor och en flyktbil. Allt var klart nu var det bara jobbet som väntade Camilla sa att det inte skulle bli problem. Camilla körde till banken som de skulle råna. Jimmy var en ung polis som just hade gått ut polisskolan. Han gick in i banken Federal city bank. Han skulle ta ut pengar ovetande av faran som skulle komma ställde han sig i kö.
När Camilla och Jenny hade kommit fram till banken gjorde dom sig i ordning för att råna banken.

Jimmy väntade otåligt på sin tur han hade bråttom han började om 30 min och tiden började rinna ut. Nästa sa en kvinna vid disken Jimmy gick fram och sa:
- Hej jag skulle vilja ta ut 300kr tack.
- Visst sa Jennifer som jobbade i kassan det ska vi fixa… Sådär ja här har du dina 300kr.
Jimmy tog emot sina pengar och gick mot utgången. Men när Jimmy öppna dörren blev han in knuffad av två Maskerade personer. DETTA ÄR ETT RÅN LIGG NER PÅ GOLVET skrek de maskerade personerna. Alla la sig snabbt ner på golvet.
Jimmy låg stilla på golvet han trodde inte sina ögon. Ett bankrån på morgonen men han låg stilla på golvet.
En av de maskerade personerna gick till kassan. Fyll väskan med pengar och snabbt ska du gå. Jennifer (Kassörskan) fyllde väskan med pengar.

Jimmy rörde sin hand sakta mot pistolen men rånaren som var vid dörren upptäckte det och skrek:
- Rör inte vapnet jag skjuter skallen av dig.
Jimmy tog bort sin hand från vapnet direkt. Jennifer (Kassörskan) fyllde de tre väskorna med pengar och rånaren vid kassan gick mot Jimmy och sa:
- Så du är polis du? Hon tog hans vapen och siktade på Jimmy.
Kom nu sa rånaren vid dörren vi har inte tid med det här längre. Rånaren siktade fortfarande på Jimmy. Ett skott och hejdå med dig. Jimmy skrek till rånaren vid dörren. De maskerade personerna öppnade dörren och båda sprang ut och in i flykt bilen och körde med en rivstart där i från.
Camilla körde till en avlägsen plats i skogen där byte dem bil.
- Vi klarade det skrek Camilla!
- Var du tvungen att skjuta polisen sa Jenny.
- Ingen fara, sa Camilla han klarar sig jag skadade han inte jag sköt han bara.
De slog på radion och fick en chock när de hörde:
- Polis skjuten till döds i bankrån. Jakten på de som gjorde det är i full gång. Polis konstapel Jimmy Smith sköts på nära håll av kallblodig mördare.
- Du dödade honom, skrek Jenny!!!
Camilla bara gapade och sa inte ett ljud. Till slut sa Camilla:
- Vi måste härifrån de satte sig i bilen och körde mot motorvägen. De körde till ett Hotell och satte på teven.

De tittade på nyheterna.
- Polis konstapel Jimmy Smith sköts till döds i ett bank rån i morse. De visade en bild på honom enligt kamerorna och sättet de pratade på så hörde man att det var det kvinnor.
De är extremt farliga ta inga risker kontakta polisen om du misstänker att du sett de. Varför sköt du han för? Han var ju obeväpnad. Camilla tittade på Jenny. Det var inte meningen han skulle dö. Plötsligt hörde de något här utanför. Detta är polisen kom ut med händerna över huvudet.
Camilla tittade ut genom fönstret, det är poliser överallt Jenny tog sin pistol om vi ska dö så ska vi dö med vapen i hand sa hon Camilla tog fram två skottsäkra västar här ta på den här dom tog på sig västarna och öppnade ett fönster och började skjuta. Poliserna öppnade eld Camilla och Jenny dödade flera poliser efter ett tag blev Camilla träffad hon föll ner på golvet död.
Jenny tittade med tårar rinnande på sin döda kompis.
Jenny tog upp Camillas pistol laddade om det detta är polisen kom ut nu det är över det behöver inte sluta så här ge upp.
Men Jenny tänkte inte ge upp. Hon fattade ett fast grepp om pistolerna. Hon rusade ut och sköt 5 poliser till döds innan hon själv blev skjuten en ambulans kom till platsen Jenny fördes till sjukhus i ilfart men dog på sjukhuset av sina skador.

Sammanlagt så dog 10 poliser. Den dagen kallades sorgens dag två unga flickors öde och kollegor dödade
Jimmy begravdes två veckor senare och Jenny och Camillas kroppar skickades till sina familjer för begravning Camilla och Jenny begravdes sida vid sida. På gravstenarna kunde man läsa att det stod Stor saknad och sorg vila i frid nu, för att nu finns det ingenting som kan skada er. Och så la det en massa fina blommor.

Skriven av: Amira

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren