Publicerat
Kategori: Novell

Födelse

Allt är varmt, mörkt och vått just så som jag alltid haft det.
Det känns tryggt och det är allt jag känner till
Det blir trångt efter ett tag, förändras fast ändå inte
Jag känner mig fortfarande varm, trygg, omsluten av mörker & vätska. Allt efter det blir mindre och mindre plats kvar så börjar jag fundera. Fundera om det alltid kommer att vara såhär eller om nåt kommer att hända som förändrar allt.
Jag börjar höra röster komma ifrån nånstanns när jag ligger där helt ihopackad, jag känner vattnet flyter iväg, sen blev det rörelse och ståhej och jag känner att nåt börjar putta mig frammåt och ut. Jag hör höga knystningar och skrik. Det gör ont, det är så trångt, men det börjar bli mer plats nu. Jag ser nåt slags ljussken, det gör ont i ögonen, jag kan inte se!!! jag stänger ögonen igen...
Det blir så kallt och nåt klipper av nått från min mage och det blir som en chock, hur ska jag göra nu? ingen har berättat hur man gör, jag kan inte, jag dör om jag inte får luft!! jag börjar skrika av rädsla och känner en stor vindpust komma in genom munnen, jaha var det så lätt? jag lever! jag öppnade ögonen lite lätt nu, ser att det inte var så farligt ändå, men stänger dem för jag är så trött efter händelsen...
Nån hämtar nån slags tygstycke och sluter den lätt om mig, jag känner värmen igen... Hon som ligger där, kan det vara hon jag ska till? hennes röst känns bekant och hon verkar snäll, hon håller om mig och jag känner mig trygg igen...
Så det är i den här världen jag ska leva i nu, det blir mycket nytt, men jag har tid på mig, det här är mitt nya hem!

Skriven av: Caroline Paulsson

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren