Publicerat
Kategori: Novell

Förbannade fleecejacka

Beställde en receptbok på postorder för några veckor sedan, tänkte det kunde vara kul att laga till något annat än bruna bönor med fläsk när morsan kommer på besök. Så långt allt väl. På köpet fick man en fleecejacka. En jacka jag absolut inte ville ha (jag har vad fleecejackor jag behöver) men det gick inte att komma undan. Beställde man receptboken så fick man fleecejackan på köpet. Punkt.

Paketet levererades efter någon vecka, innehållande bok och fleecejacka. Eftersom jag har svårt för att slänga saker hängde jag in jackan i klädgarderoben och tänkte inte mycket mer på den.

På morgonen för en vecka sedan hittade jag min hund död på golvet i köket. Ärmen av fleecejackan stack ut ur munnen på honom. Någon gång under natten hade han gått in i garderoben och ätit upp jackan. Det var ju fleece så han dog.

Jag bor ensam och hundens död tog mig ganska hårt, han var min närmsta vän och vi gjorde det mesta tillsammans. Nu har jag begravt honom och han vilar i frid, men fleecejackan förföljer mig än. Det spelar ingen roll vad jag klär på mig på morgonen; skjorta eller träja, jeans eller chinos. Allt måste rensas från fleeceludd. Jackjävlen luddar ner hela min garderob.

Kontentan av detta blir, att vill du ha kvar din hund och slippa ludd i garderboben - köp inte receptböcker på postorder.


Skriven av: Nitram Rydén

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren