Publicerat
Kategori: Novell

Förberedelser

Förberedelser


Solan var nu I ett ganska arbetande tillstånd. Jocke och alla dom andra barnen på skolan förberedde för den årliga Underhållnings kvällen som arrangerades varje år. Det var en flera timmar lång kavalkad där alla klasser skulle få uppträda med något eget. Och efter det så skulle det bli en musik tävling med olika band ifrån hela Hemberg. Vinnaren skulle få spela in en egen demo som dom kunde lyssna på. Därför var skolan I extass. Alla arbetade med något. Jocke och dom övriga medlemmarna I ``The Slathed Reinders´´ tränade på sina instrument för att få fram det ultimata soundet. Manne försökte förtvivlat komma I rätt takt till melodin men enligt dom andra så var han alltid aningen för sen eller aningen för tidig.


ÖVRIGA PROBLEM
1. Jocke försökte få sin rosliga sång att låta vackert. Det gick inte bra.

2. Fabian försökte stämma gittaren så att den inte lät som gorilla hits 4.

3. Tim försökte spela en annan låt mitt I en annan låt.

4. Manne blev förbannad och började trumma på Tims huvud

(Ny sida)

istället för på trummorna.

5. Anders ville skapa en skön punk känsla I bandet genom att skrika könsord och peka finger åt lärararna.

6. 3 Lärare ville strypa Anders.
SLUT PÅ REDOVISNING

Efter 6 timmars träning så började det faktiskt låta riktigt bra enligt Jocke.

Skriven av: Johan Salberg

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren