Publicerat
Kategori: Novell

Förbjuden Kärlek Del 2

Caseys perspektiv.

Linus Andersson... ja han såg väldigt bra ut. Breda axlar, vältränad kropp ,solbränd hy, perfekta kindben, blont spretigt hår, ljusblå ögon. I stort sett ett utseende som vilken manlig modell som helst hade dödat för. Han var populär i skolan, hade högst betyg, duktig på bollsporter. Okej, duktig var en underbedrift. Fotbollsklubbens A-lag ville ha med honom i laget. Men han verkade aldrig vara intresserad. Men i alla fall, en kille som alla tjejer trånade efter. Förutom hon. Hon hade inte bott här så länge, men förstod inte vad alla såg i honom. Visst, hon hade tittat lite närmare på honom i skolan men inte mer än så. Han var överskattad enligt henne. En ytlig, självisk och självupptagen brat. Hennes mamma hade alltid sagt att man aldrig skulle döma någon i förväg, men han kunde omöjligt ha några goda egenskaper. Speciellt inte om man lyckas glömma sin lillasyster i skolan. I detta ögonblicket brydde hon sig inte om vad han hade haft för sig. Antagligen bara nått meningslöst slagsmål för att få utlopp för sitt testosteron överskott, Som alla andra killar i hans ålder. Men okej, varför glodde han som ett fån? Har han slagit i huvet eller?

Hon kunde inte bara stå där och bli iakttagen. Det kändes bara obehagligt. "Ja, men jag ska nog gå nu. Hejdå Bella!" Hon bockade sig ner när Bella kom fram för att ge henne en kram. Det var precis som han vaknade till liv när han hörde hennes röst. "Tack igen" lyckades han klämma fram. Hon bara nickade mot honom och gick sin väg. Dörren stängdes inte förens hon var ute på trottoaren.

Okej, det var nog det konstigaste hon hade varit med om på länge. Hon kollade ner på sina kläder för att se om allt var rätt. Hon gjorde rutinkontrollen, gylfen stängd, linnet nerdraget över byxkanten, skosnörena knytna. Inget som såg konstigt ut enligt henne. Hon bestämde sig för att försöka släppa det. Varför ska jag bry mig om vad han tycker?. Det var lättare sagt än gjort. Så hon började koncentrera sig på att räkna stegen istället. Det hade alltid lugnat ner henne så länge hon kunde minnas. Men det var en sån sak som hon aldrig skulle kunna berätta för någon. Det hade varit för pinsamt. Hon till och med undanhöll det för hennes bästa vän. För det kan väl inte vara normalt, eller?

Och innan hon visste ordet av det var hon hemma. Hon kunde inte låta bli att vara lite mallig. Han skulle aldrig få henne att fundera över hennes utseende igen. För det var det ända sådana killar gjorde mot tjejer. Förstörde deras självförtroende och fick dom att känna att dom aldrig räckte till. Okej, hon hade många fördomar. Det måste hon erkänna. Men hon tänkte aldrig lära känna han så bra så att dom försvann. För då skulle hon antagligen tråna efter honom lika mycket som alla andra tjejer. För tänk om han verkligen var trevlig, den där Linus. Hon avbröt tankarna där igen. Som sagt, det var lättare sagt än gjort att inte tänka på honom. Hon sprang in genom dörren ingen hemma, skönt! upp till sitt rum, kastade sig i sängen och satte på stereon på högsta volym. Hon försökte koncentrera sig på låt texten och det fungerade antagligen för utan att hon märkte det så hade hon somnat.

Detta var då del 2. Let me know what you think;)
Om det var något ni vill tipsa mig om så säg det med;)

Skriven av: kastrikum

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren