Publicerat
Kategori: Novell

Förbjuden kärlek, hemlig kärlek


Jag hade aldrig någonsin känt så här för någon förut. Det kändes som om mitt hjärta skulle spricka om jag inte fick träffa henne snart igen. Hon gav mig något som ingen annan gett mig förut, hon gav mig fjärilar i magen och hon fick mig att sväva bland molnen när jag tänkte på henne.

Hon hade ett ansikte som en docka. Lagom brun hud, mörkt hår och otroligt varma ögon som utstrålade värme och ömhet. Jag kände direkt första gången jag såg henne att hon var speciell. Hon var inte som någon annan jag mött. Hon visade sina känslor öppet, anförtrodde mig sina tankar efter bara en kvälls småprat.

Hon var en underbar lyssnare.Hon lyssnade när jag berättade tankar och ängade sig tid åt att berätta sina egna. Hon gestikulerade gärna, och drog sig inte för att nudda vid mig när hon talade.

När jag mötte henne andra gången slutade kvällen med att jag tröstade henne när hon grät. Hon öppnade sig för min tröstande famn, och hon ville bli tröstad av mig. Att se henne gråta fick mig att tycka om henne ännu mer. Varför vet jag inte, men det kändes som jag betydde lite för henne också, det är inte alla man vill ska trösta en när man gråter.

Det finns bara två fel mellan oss, två fel som aldrig går att göra något åt, två fel som kommer finnas ända tills vi dör, hon har pojkvän,och jag är tjej.

Hemligeheten får hon aldrig veta...mycket har jag anförtrott henne, men vem jag tänker på innan jag lägger mig på kvällen, det får hon aldrig veta.

Skriven av: Lina

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren