Publicerat
Kategori: Novell

Förvaringsbox

Som vanligt på stockholms central; Folk på väg, folk som väntar, folk som ilar fram och åter.Hemlösa och fyllon som numera hör till stadsbilden.Han stod i den södra delen precis intill en pressbyråkiosk och var ingen som stack ut.En i mängden bara, lyssnande på freestyle, klädd i beige kortärmad skjorta som hängde utanför de svarta byxorna.Värmen gjorde att var och varannan bar keps som solskydd, så även denne man.
Inom honom var det ganska förvirrat.Han närmade sig de 40 och trots att han tyckt sig 'växa in' i åldrarna kom det ändå som en chock.Det fanns ingen tid att kasta bort längre, inga år som bara kunde få komma som dom ville.han hade varit ensam ett bra tag nu och inte haft en tillstymmelse till kontakt med det motsatta könet på flera år.han tänkte på de relationer med kvinnor han trots allt haft, alla faktiskt fina och smarta tjejer, vilket var en liten tröst mitt i allt.Han såg sig själv som en som numera hade otur när det gällde kvinnokontakter, men i själva verket var det inte sant.Han hade inte gjort ens ett enda försök att få någon kontakt överhuvudtaget.

För ungefär tre år sedan kom han över sitt drickande.Det skedde med stor ansträngning och med kontakter inom missbrukarvården.Plötsligt bara märkte han att han inte ville dricka igen.Han hade varit ensam under ca två års tid, en tid under vilken han helt tagit avstånd från tidigare negativa suparkontakter.Tidigare hade han varit negativ till AA och deras möten, han hade tänkt att det var meningslöst att prata fyllor när man inte vill dricka.Nu insåg han att det var precis det det hela handlade om; Att aldrig, aldrig glömma fyllorna, tillstånden, vanmakten.

Han hade sin väska i en förvaringsbox på stockholms centralstation.När han slutade jobbet gick han och tränade på ett gym.Han höll sig hemifrån så mycket det var möjligt, och det hade pågått en tid nu.Rastlösheten höll honom igång. han såg på löpsedlarna om olyckor som drabbat folk, en trafikolycka och en som fått en fallande sten rakt i skallen, och han tänkte att 'Fyfan en sån otur folk har'. Han gick mot rulltrappan som ledde upp mot centralstationens övre plan. Han blev plötsligt törstig och fick ett infall att gå till pressbyråkiosken där på övre planet och köpa en dricka.

Ca 20 meter upp i samma rulltrappa stod en stressad äldre dam med sin resväska i ett band på trappsteget bakom/under sig.Väskan var tung och det bar sig inte bättre än att remmen gick av och väskan kom emot honom som en projektil.Han lyssnade just på 'somebody put something in my drink', med the Ramones när den träffade honom rakt över knäna och slungade honom bakåt så att han helt handlöst föll och slog huvudet i golvet nedanför.Smällen var hård och direkt dödande.

Skriven av: Emanuel Hex

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren