Publicerat
Kategori: Novell

Fri för evigt!

Nu var han död! Hon såg honom på långt håll! Där bara tvår unga kvinnor stod och tog farväl! Det var hans döttrar!
Hon kunde inte ens gå fram och delta i den så kallade begravningen! Ingen fick veta att hon fanns! Det hade hon fasat hela tiden! Nu var hon där, utan att kunna gå fram! Utan att få ge tröst! Utan att få ta emot tröst!
Dörrarna gick därifrån efter en kort stund utan att ha fällt en enda tår! Hon väntade tills de gick tillräckligt långt, så de inte kunde upptäcka henne när hon ställde sig där! Där han låg, tyst och stilla!
Han såg ut lika kall som han brukade göra! Lika oberörd som han alltid hade varit!
Men hon kunde se kärleken djupt inne i honom! Den kärlek som aldrig fick prova sina vingar! Den kärlek som han gång på gång skänkte till kvinnor som inte förstod honom! Som inte förstod att de måste viska fram hans djupaste bekännelse! De kvinnor som aldrig upptäckte att hans kärlek skulle smekas fram ut själen!
Hon stod där och han var död! Nu var hon äntligen fri! Nu kunde hon äntligen fundera om hon hade något värt att leva för! Om hon skulle kunna gå vidare!
Men var någonstans skulle hon ta vägen? Till sin tjusiga lägenhet på finaste området i stan? Där hon brukade sitta och vänta på att han skulle ringa och komma förbi någon gång? Eller till kontoret och fortsätta och jobba och i hemlighet ha ett öga på klockan och gissa vad han gjorde just då?
Men han kommer aldrig att ringa mer! Han kommer aldrig mer att göra något långt bort ifrån henne!
Hon kommer aldrig mer att bekymra sig om vad som kan ha hänt honom, när han inte ringer den tid han har lovat! Aldrig mer bekymra sig att hon inte kan trösta honom när han har det jobbigt! Aldrig mer oroa sig att hon inte har fått förverkliga hans drömmar! Och att hans väg har fått fel vändning! Och att hon inte kunde bara bestämma sig att åka till honom och hålla honom sällskap när han behövde en vän!
Men nu…Äntligen…
Nu var hon fri! Fri att bestämma sig när hon ville att tillbringa evigheten med honom…
Nu kunde ingen ta honom ifrån henne!
Hon var fri! Fri för evigt!

Skriven av: Jorden

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren