Publicerat
Kategori: Novell

Frida! (Del 1)

- FRIDA! Jag vaknar av att Fanny ropar. - FRIDA! - Vad är det?! ropar jag tillbaks. - Jag tänkte bara att du kanske ville gå till skolan idag? säger Fanny illmarigt. Klockan är nämligen kvart i åtta nu! - SKITUNGE! vrålar jag. DU DIN FULA ÄCKLIGA LILLA SKITUNGE! Jag rusar ner för trappan, men innan jag hunnit ner slår dörren igen. Jag ser Fanny genom fönstret. Den cerisa jackan som hon aldrig hinner ta på sej hänger över armen. Hennes Nalle Puh-ryggsäck har hon i ena handen. Om jag inte varit hennes fyra år äldre storasyster, hade jag nästan tyckt att hon var söt. Men det gör jag inte. Nu gäller det att snabba sej. Ett par jeans och en lila collegetröja får det bli, för jag hinner verkligen inte rota i garderoben. Men äta? Bara att ta med en frukt då, bestämmer jag. På nästa rast hinner jag köpa något i cafeterian också, så jag tar med en tjugolapp. Cafeterians mackor är jättegoda. Frukt - det får bli ett grönt äpple. Hmm... Cykel går fortare än att gå. Cykelhjälm då? Gör det något ifall jag skippar den? Ja, det gör det! Jag tar fram cykelhjälmen och knäpper den. Sedan hoppar jag på min svarta cykel och cyklar så fort jag kan till skolan. Klockan är precis en minut över när jag kommer fram till cykelstället. Det är överfullt, märker jag. Bara att gå bort mot busshållplatsen och ställa cykeln där istället. När jag kommer tillbaka så är hon tre minuter över. - Ursäkta att jag kommer försent! flåsar jag. Väckarklockan ringde inte! - Det är okej, ler min lärare Monica. Huvudsaken är att du kom! Men hann du äta något? - Jag tog med ett äpple... säger jag. - Du kan få äta det nu, säger Monica. Jag sätter mej på min plats. Bredvid mej sitter Anneli och Sandra, två jättejobbiga tjejer. - Var var du? viskar Annelie. - Annelie, nu JOBBAR vi matte istället för att prata, säger Monica.

Skriven av: Lovelygirl.nu

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren