Publicerat
Kategori: Novell

Fy skämms djävlar

Vanligtvis drömmer jag hel mycket på dagen. Men den här natten drömde jag väldigt mycket som jag kommer ihåg. Först var det något jättekonstigt med någon utflykt som jag och några från min klass var på. Vi åt picknick i en lada, och cecilia gav mig en jättegod macka. Kan det bero på att jag lånade pengar av henne till en macka i fredags?
sen vaknade jag kl. Halv fem. det var lite mysigt.
sedan somnade jag om och drömde den konstigaste. Alla i våran klass höll på att utbilda sig till änglar. Tror jag. Eller djävlar kanske det var, usch. I alla fall var det helt vanligt i början, vi sprang runt i staden och gjorde uppgifter. Sen började vi komma till underjorden allt mer, och till slut stod vi på klippblock över lavan. Sen kom någon och berättade regler, att man inte fick göra si och så. Bland annat var det förbjudet att ta sig till ett särskilt ställe genom telepati tror jag. Man kunde komma till en vind på det viset. Jag och Malin gjorde det tror jag, för vi hade hört att om man från vinden tog sig igenom en spegel, kunde man komma ner och gömma sig, och genom ett fönster mitt i vardagsrummet se på vänner helt gratis. Tv stod liksom gömd. Vi gjorde det, men då hörde vi ägaren till huset gå runt, och så kom en polis och började arrestera honom. Vi förstod att vi skulle ligga risigt till om de upptäckte oss, så vi började krypa och lirka oss mot trappan till övervåningen för att ta oss tillbaka. Det gick inte så bra och vi bestämde oss för att springa. Det skulle låta mycket, och vi skulle bli upptäckta, men vi skulle nog hinna. Vi sprang och trappan dunkade när vi kutade upp för den. Polisen ropade efter oss, men vi sprang upp och kom fram till spegeln. Det var en remsa i mitten som gick rakt igenom, som om det var två spegelglas som satt precis ihop med varandra. Vi försökte åka igenom spegeln men det hände inget. Vi hörde rösterna komma närmare, och jag tänkte att såhär är det alltid på filmer, så det enda vi behöver göra är att koncentrera oss och vara lugna. Vi stirrade in i speglarna och sakta började remsan som höll isär speglarna att smälta ihop. i sista stund blev speglarna ett och helt substrakt, och vi kastade oss in i den smälta massan. Det var en underbar känsla att få den silverliknande, flytande grejen omgiven runt sig. Vi kom tillbaka till helvetet, eller vad det var, och sen kom bossen och sa att vi hade varit dumma och att vi skulle dö eller nåt. Men vi var änglar. Innan vi hann dö så vaknade jag, för änglar regerar över djävulen.

Skriven av: Johanna

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren