Publicerat
Kategori: Novell

Gäng

- KLAS, MALIN!!!! Weber Fem (som han kallades, Walter) ropade väldigt högt.
- Sccch, vi är i trädet! svarade Klas.
- O, ja' kommer. Weber Fem klättrade upp i trädet.
- På Onsdag fyller vi 13 jublade Malin.
- Ja, du och Klas ja! Jag fyllde faktiskt 13 förra veckan. Weber Fem pratade verkligen ordnogrant, det var viktigt för honom att han var någraa dagar äldre än tvillingarna.
- Skrytmåns från Mars sa Klas. 'Skrytmåns från Mars' hade Klas läst i en serietidning förra året, och han sa så stup i kvarten.
- Aja, som du håller på skulle jag kunna tro att du skulle fylla 9. sa Weber 5.
- Nehe du, du e bara en gammal torsk kontrade Klas.
- Du, om du någon gång skulle kunna knipa ige... började Weber Fem, men avbröts av en högljud suck från Malin.
- Weber fem, sluta tjafsa.! Sa hon.
- Va? Ja'? Ska jag? Men... Han då! Weber fem pekade på Klas.
- Nu låter du som en treåring! sa Malin.
Båda killarna stirrade surt på varandra, Malin kunde liksom styra dom, som om de vore robotar, nu utnyttjade hon det, på ett sett.
- Be om ursäkt, Weber fem.... sa Malin lugnt.
Weber fem tittade argt på henne men mummlade: 'Ja, förlåt då, din idiot...' Det sista var nästan ohörtbart.
- Va, jag hörde inte det sista, sa Malin utmanande och fortsatte: 'Ditt straff för det... Hm.. Klas ska inte be om ursäkt! Ja, så blir det!' Malin log förnöjt, Klas började skratta.
- Nå, jag kom för att fråga om ni ville följa med och cykla till stranden, det är ju klarblå himmel och 27 plusgrader, känner ni inte det?
- Okej, jag kör för det! sa Klas.
- Jag med!
De tre kompissarna, som invånarna i den lilla orten kallade 'Buset gänget'. De var elakt busiga, kastade ägg på hus, satt falska räkningar på bilar, men de gjorde egentligen ingen stor skada, de hade 'bara' krossat fönster 1 gång.
De sprang i badet med kläderna. Småbarnen kände igen dem och makade lite på sig.
- Tja! Nicke, kom emot dem, han hande badkläder.
- Din mes! Dröm inte om att få vara med ropade Weber 5.
- Aja, tänkte bara.... Nick vände håll på en gång. De tre i gänget tänkte inte släppa in någon i sin krets.

Lovdag nummer 6.
- Weber Fem! ropade Klas när han såg Weber fem på deras tomt.
- Vi har fått nya grannar, sa Malin när de satt uppe i trädet.
- Hm... Gamla gubbar eller? skrattade Weber fem.
- Nej, en kille, ungefär 13, som vi skulle jag tro. Och så hans lillesyster som är hm... kanske fyra, fem sådär. sa Klas.
- Vi går och hälsar, och gör klart för dem vilka som bestämmer här egentligen skrattade Malin!
- Gärna för mig sa Klas och Weber fem i kör.

De stod utanför dörren och plingade på, fast bilen var borta. Säkert 10 minuter gick, innan dörren öppnades av en kill, 13, sådär, färgat rött hår, ring i örat, häng, och stor, lånarmad tröja, fast det var 30 grader idag.
- Tja, ni är grannarna va? frågade han.
- Inte jag sa Weber fem.
- Vi ska bara presentera oss och säga att du kan glömma att ens våga fråga om du får vara med sa Malin.
- Eh, sa killen, Vad heter ni? Jag heter Martin, men kallas Micke...
- Jaha, jag är Weber fem!
- Öhhh? Weber fem frågade Micke.
- Ja, du hörde rätt, Weber fem, själv heter jag Malin.
- Och jag Klas.
- Jaha, och ni tror jag inte är tillräckligt häftig för att komma med i ert gäng? Jag ska gå upp till bevis, om det är okej.
Gruppen tittade på varandra.
- Jag är gängledare, sa Malin, och du har en chans att visa var du går för.
- Jaha, vad ska jag göra rå?
- Språket ru har e iallafall okej sa Malin.
- Mer rå? frågade Micke.
- Du ska få va med i gänget idag, och se om du platsar , va dej själv, för ja kan sparka ut dej, 'även om du e me i gänget, okej?
- oKej, ja e me rå sa Micke.
- Bra, KLAS log.







Gäng kan va en sak, vad tycker du om det? Fundera över det! :)

Skriven av: Erika 'Ia'

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren