Publicerat
Kategori: Novell

Gottlands ångest

Så kommer den igen sommaren och den fruktade vecka 29.. Veckan då sambon med kompisar åker till Gottland… Jag känner redan veckan innan, hur magen börjar göra uppror det blir tyngre att andas och mitt i annars så glad jag förvandlas till en elak oigenkännlig bitch. Varför är det då så här? Jo, antagligen för att man fortfarande minns med skräck sina egna upplevelser på denna ö. Det är inte det att jag missunnar grabbarna att få en tjejfri vecka men det kan väl vara någon måtta på kalset. De skulle gärna få åka iväg på golfsemester till Dalarna eller en dykarresa till Thailand vad som helst skulle vara bättre. Men nu är det bara att inse fakta, ta tjuren vid hornen och försöka att inse sanningen, det är verkligen till Gottland de ska och ingen annanstans. Det gör ju inte heller saken bättre när ens arbetskollega som skall ner samma vecka talar om för en att de har tryckt upp t-tröjor med playboy kaniner på brösten.. Jo det är sant.. nu var det någon annan tjej i detta avlånga land som hajar till. Någon vars pojkvän sagt att det är så lugnt på Gottland och det är inget att hetsa upp sig för de kommer att ta det lugnt… Jo just det.. Tillåt mig skratta. Ledsen men så är det. Det finns inte en singel som åker ner utan baktankar att ta för sig av alla dessa brunbrända pojkar i bar överkropp eller för den delen tjejer i minimala bikinis. Det är en jakt som pågår dag som natt. Jag prata med en väninna som varit nere förra veckan det var hennes första gång. Det var som att bli av med oskulden på nytt sa hon, vad hon menade med det vågar jag inte ens tänka på.

Jag har knappt kunnat slappna av de dagar som gått och när man ska sova är det fullkomligt omöjligt! Har varit vaken tills klockan både varit ett och två.. För att få tiden att gå så läser man, men när man måste läsa om samma sida 5 gånger för att tankarna är i baren på ”Bur” i Visby.. det talar sitt eget språk. Det är när man lägger sig om kvällen som skräckhistorierna börjar mala runt i huvudet på en som onda demoner. Man undrar ju vart man får alla dessa skumma tankar ifrån. Nu är det naturligt vis någon som frågar sig litar hon inte på sin pojkvän. Stackar tjej.. Men det är inte det här det handlar om, det är vetskapen att de sitter med alla dessa snygga tjejer och skojar och dricker massa sprit ihop. Jag kan inte mer än säga att jag hatar det, det är helt sant jag hatar av hela mitt hjärta. Till saken kan läggas att det inte gör saken bättre att han nu är ensam kvar med singel killar.. De andar med flickvänner åkte hem i går. Jag vill inte ens tänka tanken på vilka som förfestar i deras närvaro. Förra året hade mina tjejkompisar festat ihop med dem och det verkar ju inte gått speciellt lugnt till. Inte om man ska tro bilderna som man senare skulle få ta del av. Jag kan tala om att det känns inte så kul när ens vänner har kort på pojkvännen i bara kallingarna i fotoalbumet..

Nu har lite mer än halva vecka gått och nedräkningen till hemresan har börjat. Lördag klockan 18 ska båten anlägga vid Nynäshamn. Till dess önskar jag att gå i ide, lägga kudden över huvudet och bara sova resten av tiden för att sedan vakna av en smekande hand över kinden och förstå att förhållande överlevt ännu en Gottlandsresa. För jag vet ju innerst inne att både jag, pojkvännen och vårt förhållande kommer att överleva. Jag försöker verkligen att skärpa ihop mig och inte vara för ironisk och inte fälla för dräpande kommentarer när han ringer och talar om hur fantastiskt de har det, jag gör verkligen mitt bästa. Men jag kommer alltid att vara en bitch så länge dessa resor fortsätter, och ska jag vara ärlig så tycker jag att jag har all rätt att vara det. För hur man än vrider och vänder på det så är och kommer Gottland vecka 29 att förbli Sveriges största köttmarknad.

Skriven av: Lovisa

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren