Publicerat
Kategori: Novell

Grodan Görmit

Dä va än gång än groda som hette Görmit. :P
Han va skitful o blev därför trackad av dom andra grodorna. Dom kallade honom för: Dumhuvud, ful och annat dumt.
Görmit blev alltid ledsen men samtidigt jävligt förbannad.
Han önskade att han slapp dela träsk med så dumma ”medgrodor”. En dag (när hans kusin kastade en kotte i huvudet på Görmit) fick Görmit nog och bestämde sej för att rymma. Han packade sin resväska och försvann en natt. Han såg upp mot himlen och kände sej såååå liiiiiten på jorden. Men i alla fall... Han hoppade bara rakt på tills han fann en gran att sova under. O så somnade han.
Nästa morgon så vaknade han av att det låg något lååååååångt o äckligt under granen. Han hade fått nattsällskap utan å veta om det. DE VA EN ORM! Görmit blev jätterädd.
- GÖR MEJ INTE ILLA! bad Görmit.
Ormen skrattade åt honom.
- Nu tar jag dej, väste ormen hånfullt.
- Nej! Om du inte äter upp mej så gör jag vad som helst.
- Vad som helst? undrade ormen.
- Ja. Vad som helst.
- Hmmmm... Fixa käk åt mej, garvade ormen.
Görmit blev tyst. Han visste ju inte va ormen ville ha till frukost :P
Men så kom han på...
- Om du går till ”Solskensträsket” där jag kommer ifrån så finns det 1000000 grodor. Alla är dumma i huvudet. Du kan äta upp dom...
- MMMM smaskens, väste ormen ivrigt.
- Mm. Dom mobbar mej. så ät upp dom.
- Hahaha, inte konstigt så ful som du är,skrattade ormen. Jaja visa mej.
Görmit och ormen begav sej till träsket. Det tog så långt tid, men sen va dom framme.
- Smaklig måltid, sa Görmit när dom va framför träsket.
Den otacksamma ormdjävulen hoppade i och jagade alla grodor som blev jätterädda och fick panik. Slutligen hada han ätigt upp precis ALLA av Görmits familjeplågor.
Görmit garvade.
Sen kom ormen upp ur träsket.
- Haha tack, sa han.
- Mm varsågod, sa Görmit o flina fult.
- Fan va lurad du är din lilla skit! väste ormen och åt upp Görmit också.
Skrattandes ringlade ormen vidare, ut på stora vägen, i skrattattacker. Då kom en lastbil i full fart. Och.... * WHROOOOOOOM* så... existerade inte ormen mer han heller :P Han blev påkörd.
Så nu finns det inga mer i denna story eftersom alla dog.... SLUT!

Skriven av: Busungen :P

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren