Publicerat
Kategori: Novell

Händelsen

Känner mig så sorgsen, så ledsen, så tom.
Han verkar inte förstå jag inte menat honom någonting illa. Han tycks ej begripa det inte var meningen. Han förefaller sig inte inse, han verkar icke ens svara i telefonen när jag ringer…

Själv fattade jag. Jag begrep mig intet illa ha menat.
Visst var det måhända aningen dumdristigt gjort; men jag avsåg enbart framgång för oss båda.

Kanske jag inte skulle sagt det jag sade. Samtidigt jag stack en synål i ögat på honom - det var kanske dumt, men inget jag ångrar; förstår han inte!?




Nä - jag klarar mig utan honom - utan hans anmälningar. Jag klarar mig alldeles perfekt om jag bara slipper få brev skrivna ifrån hans advokat. Jag gillar inte hans advokat… Jag menade ju inget illa!!

Oj vad det regnar nu. Kanske jag kan tvätta armhålorna; jag gör ett försök!
Det gick bra.
Men är han så dum så han verkligen inte har vett nog att fatta??

'Jag ska allt se till att tvätta din mun med såpa!' - säger man så? Nä … jag menar det. Och nu vägrar han svara när jag ringer. Tur han har telefonsvarare; annars hade den inte svarat istället för honom. Jag tycker om telefonsvarare.




DUM! Dum i huvudet!! Det är han. Detta förstår jag - men begriper han?
Nä … han är för korkad för att inse detta faktum.

Skriven av: Thomas Jönsson

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren