Publicerat
Kategori: Relationer noveller

Här och nu

Yogainstruktören spretade med tårna så att de liknade blommor i en vas.
- It's like this.
Och igen.
Skaran imponerade och svettiga blängde skuldtyngt på vighetens bevis. Och sen på sina egna.
- Kommer aldrig att gå.
- Vill inte ens testa.
- Mina är för tjocka.
- Mina för stela
- Gör jag så dör jag.

Lektionen var slut och gruppen skingrade sig grasiöst och målmedvetet. Yogaläraren tog ett bloss bakom kontainern på innergården och en svart katt strök ljudlöst utmed husväggen. Den stannade upp och tittade. Krille som bara varit certifierad i en vecka lät röken sakta sippra ut genom näsborrarna. Den svarta katten hukade och stretchade ryggen i ett skarpt c. Imponerande, muttrade han för sig själv, fimpade mot väggen och gungade på höften som uppvärmning. Han sträckte höger ben över huvudet och kontrollerade andningen. Katten busade runt med regnvatten i en pöl, helt ointresserad. Krille gick ur posen besviken. Katten ställde sig på vänster baktass och vek svansen i nittio grader. Det var uppenbart för Krille att kattkräket ville imponera. Dags för det tunga artilleriet, han vred axeln mot söder och intog krigarens position, den hade rönt jubel och hurra på certifieringen. Ingen kunde utföra krigaren som Krille, sa man. Kroppen gjorde ont men han fokuserade mot smärtan. I ögonvrån sneglade han mot katten, nu måste väl kräket vara imponerad, nu måste väl känslan och finessen nå fram, men icke. Hårmonstret låg utsträckt i solen och slickade sig avslappnat i anus. Höjden av förolämpning, tänkte Krille och tappade koncentrationen, trillade ur posen, satte sig på cementplattorna och grät. Stora varma tårar rann ned för kinden, han hade ju alltid varit bäst och det var han inte längre. Då kände han hur en sträv tunga lapade tårarna från kinden, den hade smugit nära intill, slickade honom på kinden som en ödmjuk vinnare. Här och nu.

Skriven av: Erik Tobias Enström

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren