Publicerat
Kategori: Novell

Harmonin i skogen

Jag vaknade upp i min lilla stuga i skogen strax utanför Brännås. Jag hade tagit tåget ner dagen innan och sedan gått i cirka 90min rakt ut skogen för att hitta den lilla stugan som jag hade ärvt av farfar. Stugan var liten med väldigt rymlig, det fanns en liten eldstad i ena hörnet, en säng och 2 bokhyllor fulla av böcker om naturen. Klockan var 6 och det var morgondagg på fönstren. Jag gick ur sängen och bestämde mig för att gå ut och plocka lite bär till frukost. Jag satte på mig jackan och ett par höga stövlar som måste tillhört farfar. Utomhus var det lika kallt som jag hade föreställt mig, jag gick bort mot det lila skjulet som stod några meter bort för att hämta en korg att lägga bären i. till min förvåning fans det inga korgar men en plastpåse hade klämts fast under bordet så det fick funka. Jag gick in skogen och såg direkt en klunga blåbärsris. Jag han inte plocka många bär innan jag upptäckte att mitt i högen av blåbärsris så låg det en massa benrester. Resterna såg ut att vara från en ekorre detta störde mig inte och jag fortsatte att plocka mina blåbär. Under ett träd bakom blåbärsriset låg det en stor klump bärnsten som jag plockade upp i tanke av att jag kanske skulle kunna göra ett halsband av det till min dotter. Jag bestämde mig för att återvända hem då jag hade plockat nog med blåbär och det började bli kallt. På vägen tillbaka till stugan halkade jag på en blött sten och skrapade upp armbågen, det var synd då jag visste att skrapsåret skulle svida i flera dagar framåt. Jag återvände till stugan och hällde upp en kopp med sav och åt mina blåbär till soluppgången.

obs: novellen skrevs av en 15åring på 20min under en skoluppgift.

Skriven av: Hilding bergstrand

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren