Publicerat
Kategori: Novell

Harry Potter och Cho Chang

Det var den första dagen på flera veckor som Harry hade fått någonting att tänka på istället för Cho. Han hade nämligen gått på provo tid hos den nye rektorn; Clavins. Han var lika trevlig som morbror Vernon, om inte värre. Han hade blivit kompis med Ron igen, vilket var en väldig tur. Clavins var en rektor som tyckte att elever som fick stryck skulle lära sig. Men det som gläjde Harry mest var att Draco Malfoy hade varit där en antal fler gånger än Harry. Hermione, som aldrig skulle ha hamnat där. Fick stryk för att; 'Ha svarat på fler än 15 frågor' Tja lite knäppt var det. Cho däremot hade aldrig åkt in hos rektorn, hoppasdes i allafall Harry. Men efter floppen i Stora salen tror han väl att Cho aldrig kommer att prata med honom. Men han trodde fel.
'Hej Harry' Harry vart så rädd att han tappade alla sina böcker på golvet.
'Åhh.. Chooooo....' Han såg in i hennes stora vakra bruna ögon och kände att han var fast igen.
'Emh.. Jag tänkte fråga dig om du ville följa med mig på nästa hogsmead utflykt??' Harry kände att just nu kunde han inte ens få fram ett ö.
'ejhsd..' GUD VA HAN VAR COOL!!!! Suck!!
'Ska jag ta det som ett 'ja'?' Harry nickade, För att undvika fler pinsamma utal.
'Då så ses vi senare' sa Cho och gick sin väg. Och nu så var han fast igen. Han måste vara cool nästa gång han träffa henne. Men hur? Kankse skulle han. Ja! Det skulle han. Han gick bort mot utgången och bort mot Hogsmead. Han visste att han skulle råka väldigt illa ute om han vart fast. Men det strundade han i. Han gick rundt lite i det snöbelagda Hogsmead när han upptäckte den. 'Svarta Kortet', stod det över affären. Harry tog mod till sig och gick in.

'Snygg klädnad' sa Ron nästa morgon. 'Men vad är det för skilnad' Harry gav honom en ilsken blick.
'Här' sa han stolt och visade sin höra ärm.
'T.U.F' sa Ron oförstående.
'det står Tuff pucko'
'Harry, enm.. Tuff stavas med 2 F' Harry stenade till.
'Helvete!' sa han tyst och rusade upp mot sällskaps rummet.

Åhh... vad dum han hade varit. Tänk om han hade haft på sin klädnad så att Cho skulle ha sett den!!! Och tänk att T.U.F stod för; Tanter i Uniforms Förening!!!! Son tur att han hade Ron!!!

Skriven av: Chaline

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren