Publicerat
Kategori: Novell

Have You Met Miss Jones



Hett Jobb 1.
Sandra Trankell


Mitt liv ser inte ut som alla andra kvinnors liv i London, de som har pojkvänner och vill gifta sig.
Mitt liv är minst sagt lite annorlunda. Jag lever på festande och sex och jag har inte varit kär sedan jag gick i High School.
Visst, tycker du kanske det låter trist, men detta är mitt sett att leva.
Jag lever på One Night Stands och alkohol. Om någon frågar mig vad jag har för intressen då svarar jag: ”Jag älskar sex och fester.”
Det kanske låter patetiskt men det är sant.
Jag har extremt svårt att motstå män, ungkarlar som bara står där och väntar på att jag ska rida dem.
Och det är det jag gör också, till skillnad från många andra kvinnor.
23 år som jag är springer bara runt på fester och raggar killar.
Men min lilla livsstil har inte bara varit frid och fröjd, det har skapat vissa problem ibland.
Och det senaste var nyligen, strax före jul och jag hade fått ett sekreterarjobb på tidningen ”Bonita”
Jag hade ett stort behov att pengar vid det tillfället så det gällde att jobba på ordentligt. Lönen var tragisk men det var det bästa jag kunde hitta.
Det var redan första dagen jag träffade det där vandrande sexpacket.
Det värsta man kan göra är att hoppa i säng med en jobbarkollega, det jag gjorde men det gick bara inte att motstå det. Det var dessutom värre en än kollega, tro det eller ej så var det min chef som jag jobbade för!
Jag vet att det inte är särskilt bra, men jag kunde inte leva vidare av att bara missat den där läckerbiten.
James Carlton var hans namn, en mycket rik och mäktig ung man som hade fått sitt fina jobb genom sin pappa, ett riktigt rikemansbarn.
Men han var en mycket charmig kille, en sådan där Casanova.
Jag kommer ihåg när jag steg in på hans kontor första gången.
Jag skötte mig och betedde mig normalt när James flög upp ur stolen när han fått syn på mig.
Det började med att ett par förvånade ögon närmade sig mig. Han sträckte fram handen och jag tog tag i hans jättelika hand.
Jag gav honom ett charmigt leende och han nickade lätt. Nu var jag säker på att inget kunde hindra mig från att sätta på honom.
”Så är du den nya sekreteraren?” Frågade James med den otroligt sexiga rösten.
”Ja…” Svarade jag kort.
”James Carlton.”
”Marian Jones”, sa jag och jag märkte att James drog ner blicken från mitt ansikte längre ner.
Jag försökte få upp hans blick igen genom att harkla mig en aning. Han tittade genast upp igen och log lite.
”Välkommen till Bonito”, sa han efter ett litet ögonblick.
Jag tackade honom och vände på klacken och gick mot dörren. Jag förstod att han iakttog min bakdel vid det här laget.
Jag drog upp dörren och såg att ett par män som stod och stirrade på mig när jag satte mig vid skrivbordet.
Jag såg att jag hade en massa jobb att utföra så jag började knappa på datorn.
Efter ett par långa timmar började det lida mot lunch så jag gled iväg mot personalmatsalen.
Jag nappade åt mig lite mat och slog mig ner vid ett bord. Så hungrig som jag var slukade jag den där mackan rätt snabbt.
Resten av dagen var det skrivbordsjobb, bara skrivbordsjobb!
Det enda som kunde vara någorlunda intressant var när James kilade ut från kontoret och gav mig högar mer jobb vilket kanske inte vara lika intressant.
Så här var resten av dagarna första veckan. Likadana, förutom att en massa blickar brukade växlas mellan sekreteraren mig och chefen.
Jag såg i hans blickar att han verkligen ville se mig med bara underkläder, eller kanske naken på hans skrivbord. Men vi inväntar väl bara rätt tillfälle. Det är något man bara vet.
Vi hade tilltalat varandra sexuella ord utan att prata.
Fredagen var kommen och jag slet mig ur sängen för att klara av den sista dagen på jobbet.
Idag skulle jag verkligen få något att hända, jag väntar inte en dag till.
Om jag avstår att flörta upp James ordentligt idag måste jag överleva hela långa sömnlösa helgen i väntan på att få röra vid den där läckerbiten. Jag är ju sådan, jag är ”mans narkoman.”
Jag tog på mig det sexigaste jag kunde hitta för att få Carlton på fall. Jag vill att han ska drägla över mig, en kort svart kjol med nät strumpbyxor, endast den svarta kavajen över den röda bh:n. Skinn klack skor.
Jag var klar för proffsjobbet!
Jag vinkade in en taxi, och åkte igenom det regniga London.
Hissen plingade vid 24 våningen, och mina kollegor stirrade hänsynslöst på mig.
Jag log ändå artigt mot alla fast på ett fånigt sett så att de skulle fatta att jag tyckte de var väldigt motbjudande.
Jag hängde pälskappan på kroken bredvid mitt skrivbord.
När jag satt mig såg jag en man framför mig som stirrade på mig och som därför råkade hälla sitt kaffe utanför koppen. Han upptäckte det efter en stund och rusade iväg.
Efter ett par minuter när jag påbörjat mitt arbete såg jag James komma gående från hissen, en svart kappa över kavajen och skinn handskar. Det syns att han är en rik snubbe som är otroligt jäkla snygg. Han log brett och artigt åt sina kollegor.
Jag bestämde mig för att gå och kopiera ett papper. Jag gjorde det mest för att James skulle lägga märke till mig.
Jag hade rest mig och mötte James på vägen till kopieringmaskinen. Hans ögon blev plötsligt inspärrade på mig och han såg förvånad ut. Jag log åt honom och han hejade tillbaka.
Sedan när vi gått förbi varandra vände vi oss om båda samtidigt och tittade på varandra en gång till. James tittade på mig från topp till tå. Jag lyfte på ögonbrynen och tittade på honom innan jag gick vidare.
Jag kopierade det där dokumentet i onödan och gick tillbaka till skrivbordet.
Jag inväntade sedan lunch och det var långtråkigt och jobbigt innan dess. Men tillslut började människor rusa från sina skrivbord och jag förstod att det var dags.
Jag planerade att klampa in på hans kontor nu när inte alla har så fullt upp med jobbet.
Jag hade ett par jobb färdiga som skulle lämnas till honom. Någon anledning måste jag ju ha att komma in på hans kontor till och börja med. Som en backup kan man säga.
Jag knackade på dörren och steg in på kontoret. James satt bakom skrivbordet och såg hur sexig ut som helst. Jag slängde dokumenten på skrivbordet och förklarade sedan ett par affärsmässiga saker.
James nickade men mest så gav han mig den där blicken som jag bara kunde tolka som ”jag vill ha dig”.
Han skulle få som han ville också.
Han höll i en bläckpenna som han lekte med, med tungan… Nog för att göra mig tänd och det lyckades han med.
Jag gick sakta runt skrivbordet med handen som gled längst kanten.
James la ifrån sig pennan och stirrade på mig. Jag satte mig på bordskanten och tittade på honom.
”Du är en otroligt sexig kvinna, Miss Jones.” Sa James kort.
Jag la enda skon mellan hans ben och tryckte till lite.
James lutade sig bakåt lite och verkade spänd och upphetsad. ”Och du är en otroligt sexig man.” Sa jag och reste mig upp.
James reste sig hastigt och gick mot mig som gick backande och tittade på honom.
Efter en stund när vi gått i cirklar runt varandra så tog jag tag i hans slips och drog honom intill mig fort som ögat. En underbar kyss som utvecklades till hångel.
Vi slängde oss på hans skrivbord. ”Jag visste att du ville ha mig.” Utbrast jag.
”Jag har velat göra det här sedan första gången jag såg dig.” Fortsatte James och smekte mig under kjolen.
Jag försökte desperat få upp hans slips men jag struntade sedan i det och försökte komma åt hans häck istället.
”Fortsätt!” Sa jag när han kysste mig på halsen och knäppte upp min kavaj.
Sedan tittade han upp på mig och log och kysste mig.
Vi bara kysstes och kysstes där på hans skrivbord. Jag hade i alla fall lyckats att få av hans kavaj än så länge. Jag strök mina händer genom hans hår samtidigt som vi kysstes.
Plötsligt av en förskräckelse så pep det i hans kontorstelefon och någon kvinna kallade James till konferensrummet.
Vi hoppade till ordentligt och flåsande och andfådda stannade vi upp.
James bröstkorg åkte upp och ned fort och han var fortfarande lutad mot mig och våra pannor vilade mot varandra.
Jag hoppade ner från skrivbordet och James backade. Jag knäppte min kavaj och vi rättade till klädesplaggen.
Min frisyr var rufsig och James hår stod rakt upp, han plattade till det.
Vi sa inget till varandra utan jag bara rusade ut genom dörren.
När jag smällt igen dörren stod den där Sarah och stirrade frågande på mig.
Sarah har skrivbord bredvid mig och vi har pratat ett par gånger men det är då mest hon som babblar.
”Har du varit ute och sprungit eller?” Frågade hon förvånat.
”Nej”, röt jag och gick till mitt skrivbord och Sarah försvann på en gång.
Jag slog mig ner i stolen och försökte hämta mig. Det kändes verkligen som jag sprungit.
James kom sedan rusande ut från sitt kontor flåsande som en hund.






Han tittade på mig när han gick förbi och svassade in i konferensrummet.
Hur länge skulle det där ta då, jag kan inte vänta!
Sedan kom den där John rusande fram till mitt skrivbord och räckte fram en kopp kaffe.
John hade försökt flirta med mig hela veckan vilket jag tycker är väldigt irriterande.
Jag nickade bara åt honom som tack, han log bara och sprang iväg igen.
Jag var egentligen inte ett dugg sugen på kaffe. Jag var sugen på något helt annat.
En cigarett skulle i alla fall vara gott nu i väntan på det andra men tyvärr kunde jag inte ens visa cigarett paketet utan att någon kommer fram och skäller på mig och pekar hysterisk på skylten: ”Rökning förbjuden”
För att kunna röka måste man ta sig ner till första våningen vilket jag inte alls hinner med nu.
Jag satt ned i stolen men kunde inte sitta still en enda sekund, antingen skakade jag på händerna eller så stampade jag i golvet med fötterna.
Jag kollade på klockan och fick en chock, den var redan kvart i fyra.
Klockan fyra slutar jag!
Jag kan inte bara sitta kvar här när alla ska gå hem, då blir dem ju lite misstänksamma.
Minuterna gick, dörren till konferensrummet höll sig stängd.
Prick klockan fyra reste sig alla ögonblickligen och samtidigt tog alla på sig sina vinterkläder.
Utom jag, jag kunde bara inte gå hem. Jag kommer inte att kunna sova på hela natten eller ens äta.
Det vi påbörjat måste bara avslutas så fort som möjligt. Man kan ju inte bara vänta en dag och sedan fortsätta.
Då blir man ju fullständigt galen. I för sig så kan det ju öka upphetsningen när man ska fortsätta nästa dag men det är ju jobbigt som fan att vänta! Jag vägrar att gå igenom det, jag kommer att få frossa.
Sarah stirrade på mig när hon klädde på sig. Jag satt bara där helt stilla.
”Marian, ska du inte gå hem?” Frågade hon med sin försiktiga och osäkra ljusa röst.
Jag var tvungen att säga att jag bara drömde mig bort så jag var bara tvungen att slänga på mig ytterkläderna utan att jag ville det.
Sarah sa hej då när jag precis var klar med att ta på mig rocken.
Stället var nästan tomt, jag kanske kunde stanna ett tag till och låtsas typ ha en deadline dagen där på som bara måste bli klar. Klockan var tio över fyra och jag tänkte precis slänga av mig rocken när det forsade ut män med kostymer och portföljer ut ur konferensrummet och jag stod som förstenad kvar där jag var.
Till sist så kom James ut och ett par andra snubbar som han pratade för fullt med.
Sedan började en kvinna tjattra med James och han såg irriterad ut och var på väg till sitt kontor.
Hon bara pratade och pratade och sedan utan att titta på mig smällde han igen dörren framför våra ögon.
Kvinnan suckade och gick sin väg.
”Jaha?” Tänkte jag. Hade James glömt bort mig eller?
Kanske är han en ”manshora” trots allt, som glömmer bort kvinnorna han har varit med bara på en sekund.
Jag är ingen tjej som blir sårad av sådana killar som säger att dem älskar en utan att de menar det. Att dem bara säger det för att få en på fall.
Jag har i alla fall märkt det. Jag har varit med massor av såna killar som inte bryr sig om någons känslor men jag stör mig inte på dem..
Om de säger att de älskar mig tar jag det som en kommentar. Många kvinnor tänker nog inte i mina banor och jag är inte emot det.
Men jag är inte så känslig. Jag är ju själv en sådan. Jag brukar inte tänka så mycket vad killarna som jag ligger med känner. Men jag är inte en helt egoistisk person.
Jag har nästan aldrig haft några långa förhållanden, ett par gånger.
Bara ett par tusen affärer med olika män, jag brukar ju också ha killar som jag har kontakt med en längre tid och träffar och har sex med, men inga känslomässiga affärer.
Det har hänt men det var en evighet sen så jag kommer inte ihåg hur det känns.
Jag väntade en liten stund men James kom aldrig så jag bestämde mig för att dra därifrån.
Jag tog på mig vantarna och skuttade in i hissen. Hissen var nästan full och jag trängde in mig längst bak.
Plötsligt såg jag James komma rusande mot hissen. Han hann in i sista sekund och trängde sig bland människorna.
Han hade inte sett mig än men sedan såg han mig där längst bak. Han ställde sig bredvid mig och min mobil började tjuta. Jag fiskade upp den ur handväskan och svarade.
James sneglade på mig och ingen i den hissen skulle aldrig någonsin kunna ana att vi inom samma timme var på väg att ha sex med varandra.
Det såg ju inte ens ut som vi kände varandra… Det gör vi inte heller… Haha!
I alla fall att vi inte har med varandra att göra.
Det var min väninna som ringde och tjöt på mig.
”Jag är på ditt jobb.” Upprepade Anna minst tre gånger. Det gör hon alltid, av något konstigt själ så gör hon alltid det.
”Vart?” Frågade jag. ”Vid entrén såklart, vi skulle ju gå och fika idag.” Svarade hon.
Typiskt att hon skulle komma till mitt jobb nu när jag har James på halsen.
Och så måste jag gå och fika med henne också, jag kommer inte att kunna göra ett enda skit idag på grund av att avstå James.
”Jag är på väg ner i hissen.” Röt jag och la på.
James sneglade igen på mig och jag tittade på honom.
Jag tror jag gav honom en ilsken blick av misstag eftersom jag hade blivit lite irriterad på det som kommit upp mitt i allt, att Anna kommer ivägen för oss.
Hissen plingade på första våningen och alla människor rusade ut och jag kom med i strömmen.
Jag såg Anna stå en bit framför mig och hon rusade på mig.
”Hej”, sa hon och log.
”Hej”, mumlade jag och kikade efter James. Han var borta.
Skit också, ja nu var den chansen för idag förstörd. Nu får jag vänta ända tills imorgon eller längre, man vet ju aldrig. Något kan ju störa i morgon också som idag.
Resten av dagen gick hur långsamt som helst. Anna trodde jag hade blivit sjuk på grund av min tystnad. Jag brukar aldrig vara tyst.
Jag berättade absolut inte vad som hänt på jobbet idag. Jag brukar aldrig berätta om mina affärer med männen. Förresten så är det nog bäst att det stannar mellan mig och James i det här fallet.
Det är förbjudet att ha förhållanden med kollegorna. Om någon kommer på en åker man ut med en gång. Att ligga med självaste chefen ska vi inte ens tala om!
Anna är en helt annan person än mig. Hon behövde bara höra det en gång så var det slutpratat om det. Hon låter mig ha det för mig själv. Men om hennes sex och kärleksliv pratar vi väldigt mycket om, eller hon.
Jag kan nog räkna upp alla hennes femtio tidigare förhållanden i bokstavsordning bättre när hon inte ens kommer ihåg namnet på hennes senaste.
Jag kommer till och med ihåg namnen på de närmaste tjugo killarna jag legat med den här månaden.
Dagen gick som sagt långsamt men tillslut låg jag där i min säng i försöken att sova.
Jag måste tillfredställas nu! Och jag måste tillfredställa James nu!
Timmarna gick och jag låg där mörkret och vred mig minst trettiotusen gånger i minuten.
Tillslut föll jag i en obekväm och förväntansfull sömn.
På morgonen pep klockan och jag sträckte ut armen för att greppa klockan.
Jag nappade den och tittade på den, fem i sju, lördag 3 december 2004, lördag!
Jag kom plötsligt på hysterisk att jag igår glömt att det var fredag.
Jag skrek i kudden i minst hundra decibel.
Jag var förbannad och besviken och låg typ kvar i sängen resten av dagen.
Jag var isolerad i min lägenhet hela dagen. När Anna ringde och frågade om jag kunde komma på festen hon var på när hon ringde trodde hon jag blivit utbränd när jag tackade nej.
Vilket jag aldrig gör, tackar nej till att komma till ett ställe fullt med snygga killar.
Jag lugnade ner Anna genom att säga att jag bara hade lite problem med sexlivet.
”Kom hit då!” Tjöt hon.
”Jag orkar inte prata om det Anna!” Skrek jag och la på.
Hela lördagskvällen tittade jag på tv och käkade två chips påsar och på söndag morgon låg jag och drömde i sängen.
Resten av söndagen tänkte jag på James, jag tänkte på honom hela helgen men jag menar att enbart tänkte på honom. Jag satt vid köksbordet och tittade på ingenting och tänkte på honom.
Resten av dagen gick och äntligen var natten kommen och jag kunde krypa ner i sängen.

Sömnen var bara så svår att handskas med. Det gick drygt två timmar innan jag fick in rätt ställning och kunde somna.
Klockan tjöt som en nyfödd bäbis och jag flög ur sängen som en fågel. Nu var jag säker på att det var måndag i alla fall.
Jag proppade i mig frukosten, duschade och fixade mig i ordning.
Tog på mig ännu ett par sexiga kläder och rätt som det var satt jag i taxin på väg till jobbet.
Jag skulle äntligen få träffa honom igen och den dagen skulle jag verkligen få honom på plats, där jag ville ha honom.
Den stora skyskrapan blänkte in genom bilfönstret och vi stannade till och jag slängde pengarna på chauffören och slog igen dörren och småsprang mot ingången.
Jag kom in i värmen och fick syn på hissen som var på väg att stängas.
Jag hann tyvärr inte så jag fick vänta ett par minuter på nästa vilket tog död på mig.
”Jag måste dit så fort som möjligt.” Tänkte jag.
Hissen plingade och det forsade ut människor rakt mot mig och jag blev nästan fälld.
Jag lyckades trycka ihop mig bland alla människor i den proppfulla hissen.
Våningarna gick och tillslut var jag framme.
Jag rusade förbi alla människor som hade fullt upp med att hämta kaffe.
Jag slog äntligen mig ned vid skrivbordet och nu var det bara att invänta James.
Om han nu inte hade hunnit före mig till jobbet vilket hade han gjort för plötsligt av en förskräckelse tjöt kontorstelefonen och jag hörde hans röst.
Jag blir galen av de där telefonerna.
James bad mig att komma in på hans kontor och jag förstod vad som väntade.
Jag rusade in på hans kontor fort som ögat.
Han satt där bakom skrivbordet och såg som vanligt hur sexig ut som helst.
”Kul att se dig.” Sa James och iakttog mig.
”Detsamma”, sa jag och log och stod kvar där nära dörren.
James reste sig och gick långsamt emot mig.
Vi utgick till en pinsam tystnad och James gav mig bara ett gäng med papper.
Efter ett orkade jag bara inte vänta lägre så jag slängde pappren åt sidan och hoppade på James.
”Vi...” Började James och en blöt kyss.
”Får...” Fortsatte han och ännu en blöt kyss.
”Skynda...” Blöt kyss.
”Oss…” Blöt kyss.
Han stannade upp och tittade på mig.
”För min far ska komma.” Avslutade James.
Jag nickade och sedan tryckte James upp mig mot väggen.
James huvud hade grävts sig ner i min behå. Allt hår på kroppen stod rakt upp. Jag strök mina händer genom hans svettiga hår medan vi kysstes. Plötsligt hörde vi dörren skramla och vi förstod att någon var på väg in. Det var kört. Vi skulle aldrig hinna!
En gammal man med kostym stod framför oss.
”Pappa…” Stammade James, och drog upp byxorna fort som ögat.
Det var det pinsammaste jag någonsin varit med om.
Vips så stod vi båda på gatan med varsin låda med grejer.
Det var de jobbet. Men det var värt att förlora det för det där.
James gav mig en blick och vi tittade på varandra ett tag och gick sedan skilda vägar.




Hem ljuva hem 2.



Jag kunde höra min mamma skrika av lycka när jag stod utanför dörren efter att ha knackat på dörren.
Mamma öppnade dörren och jag måste säga att hon har nog aldrig varit så glad att se mig.
Hon gav mig en stor kram och höll mig hårt.
Jag tror jag skulle kvävas där i hennes famn men sedan drog jag bort henne och tittade in i hennes ögon.
Jag var överlycklig själv över att se henne igen efter en evighet.
Jag flyttade från min hemstad på Irland till London när jag var 18 och nu är jag 24 och har inte återvänt förens nu.
Nu är jag tillbaka i den lilla staden för att hälsa på min familj.
Jag steg in i den stora hallen. Festen var igång och hela feta släkten var där.
Musiken var hög och maten var massor.
Det var kul att träffa alla släktingar och nära och kära. Det var en aning jobbigt att hälsa på alla femtio personer bara.
Ett band spelade lugn musik, mamma verkade ha arrangerat en rejäl fest
Det var ju inte bara en fest för min hemkomst utan för att min far fyller 50 och jag skulle krossa hans hjärta om jag inte kom hem och grattade honom.
Men det är väl ändå på tiden att jag kommer hem och träffar familjen och jag tror jag stannar här i några veckor innan jag hittar ett nytt jobb i London och försöker koppla av efter förlusten jag var med om på mitt senaste jobb.
Det verkade vara ett slags mingel party där alla gick runt och smaskade på catering maten och pratade.
Pappa satt bara i soffan och pratade med min kusin Tim som inte har förändrats ett smack, bara vuxit lite under de här sex åren. Han har väl blivit runt 19 år nu, jo jag minns nog rätt för han var just på väg in i tonåren när jag gav mig av.
Jag undrar om mina gamla ungdomspolare är här, dem skulle vara intressanta att träffa.
Till exempel hårdrock frälsaren David som jag hängde ihop med en del runt femton årsåldern.
Eller Chris som älskar sin gitarr mer än något annat som jag också brukade hänga ihop med på den tiden. Men jag kunde aldrig någonsin umgås med Chris och David samtidigt eftersom dem alltid hade hatat varandra av någon konstig anledning.
Båda hade sina negativa sidor och båda var precis tvärtom. Medens David var väldigt uppkäftig och kaxig var Chris nästan för snäll och omtänksam. Jag var ett ut av de enda David litade på och då såg man hur underbar han var. Det gick alltid ett rykte om att han inte brydde sig om någon men det gjorde han faktiskt och han var världens bästa vän.
Jag slog mig ner i en stol där alla människor var i en massa att jag inte ens såg en centimeter framför mig, mamma satt bredvid mig och babblade med alla människor.
Plötsligt tjöt mikrofonen högt så att alla höll för öronen. Det ilade i mitt öra.
Sedan hörde jag en man harkla sig.
”Jag ska välkomna vår stads bästa band, (enda band, suckade jag) The White Doves!” Sa mannen och jag reste mig fort som ögat och försökte tränga mig förbi alla människor så jag kunde se scenen. Jag är bara intresserad av vilka det är som har ett band, sånt fanns ju inte när jag bodde här.
När jag lyckats tränga mig fram började de spela och den första jag fick syn på var en lång kille som stod med ryggen mot alla. Han hade en otroligt härlig rumpa!
Till att döma vilken sexig bakdel han hade var jag nästan säker på att han är en riktig snygging. Jag ville bara att han skulle vända sig om!
Och det gjorde han tillslut, jag trodde mitt hjärta skulle stanna, det kunde inte vara! Men det var Chris jag stod och stirrade på!
Det kunde inte vara Christopher Hudson jag tittade på, han var ju otroligt snygg!
Sist jag såg honom bar han glasögon med svarta bågar, mörkbrunt lockigt hår och var en aning finnig.
Han var inte snygg, inte ens söt men nu har han blivit en riktig snygging måste jag säga.
Han började sjunga och jag kunde inte andas, det var inte han som sjöng, det var i alla fall inte den ljusa rösten han alltid hade haft.
Jag har aldrig hört honom sjunga förut, han brukade säga att han hatade att sjunga. Gitarren var hans passion vilket det verkar vara fortfarande.
Han hade en vit skjorta under den ljusblåa tröjan och ett par mörka jeans som ledde ner till hans basket skor.
Jag stod bara kvar där utan att slita blicken från honom. Jag kunde inte fatta att det var Chris!
Det var inte nog med den chocken. Gissa vem som stod bredvid Chris, jo David fucking Cooper!
Alltså, det här blev bara för mycket för mig. Han hade också en jäkla röst. Han är fortfarande snygg som vanligt, fast snyggare.
Han har blivit längre och har fått bättre klädstil.
Han har alltid varit snygg på ett ovårdat sett. Du kanske inte förstår vad jag menar när jag säger ovårdat.
Han har alltid haft samma frisyr, halvlångt hår, mustasch och orakad men det har aldrig stört mig, det är en sak som gör honom snygg.
Det som mest förvånar mig är att Chris och David spelar i samma band! Dem som hatar varandra. Dem kanske har samsats medan jag varit borta och blivit polare. Det skulle ju vara skoj i så fall för det har jag alltid velat.
Eller så är det så att dem hatade varandra på grund av mig.
De konkurrerade ju!
Såklart, dem ville ha mig för sig själva (Den där meningen lät bra!)
Jag ska nog ta mig en närmare beskrivning av de här killarna och hur jag kände dem på den tiden.
Jag kan börja med David, ja han är en riktig musikälskare, som jag också var ett tag vilket förde mig till honom.
David levde det vilda livet, konserter, sprit och festande. Det var det jag gillade hos honom, att han var vild. Hans hem var alltid stökigt. Det enda han gjorde där var att spela elgitarr och ha sex. Väggarna var fulla med affischer av rockartister. En kille som aldrig i sitt liv tagit det minsta ansvar.
Vi började hänga ihop när jag var femton och han var väl runt 18 då och vi gick på konserter och fester tillsammans. Han var den som hade kontakter.
Vi lyssnade på hårdrock, bar t-shirts med tryck och utslitna byxor.
Davids familj var inte den rikaste eller kärleksfullaste man kunde ha men när han var nitton flyttade han hemifrån fast bara 200 meter bort.
Vi var ett par ett tag vilket min mamma hatade. Hon gillade inte att jag umgicks med skummisar vilket David räknades som enligt henne. Jag är från en rik familj och han från en fattig med det brydde vi oss inte om.
Vi hånglade som ett par idioter och hade konstigt sex. Kort sagt så var det ett annorlunda förhållande men ändå en upplevelse.
Vi gjorde slut efter 9 månader och blev bara vänner igen.
Chris hatade att jag var ihop med honom, att jag i huvudtaget umgicks med honom.
Alla hatade att vi umgicks, men det vi brydde vi oss inte om för vi var skit bra kompisar.
Men alla i min familj var så lyckliga när jag umgicks med Chris, han var en sådan ängel.
Chris har alltid varit så petig och allt ska vara ordning och reda.
Han är från en rik familj och har alltid varit musikalisk. Musiken är väl det enda som David och Chris någonsin haft gemensamt.
Gitarren var hans liv och att laga mat men mest gitarren. Men jag var hans enda vän och vi hade mycket skoj tillsammans.
David tjatade alltid på mig att jag skulle sluta umgås med den där ”nörden” men jag lyssnade aldrig på hans skitsnack. Inte på Chris skitsnack om David heller, jag visste hur det låg till då, ett par jäkla konkurrenter helt enkelt!
Chris är en kille med humor med en snofsig familj. Han själv är inte särkilt snofsig, bara petig och lite väl för bortskämd. Men det är väl alla rika ungar. Då betyder det att jag också är det.
Chris och jag hade aldrig något romantiskt samband till varandra.
Jag kunde helt enkelt inte bli kär i Chris Hudson. Det var otänkbart, nu längre kan jag inte fatta varför det var otänkbart!
Han räknades som skolans tönt vilket jag tycker var idiotisk och taskigt. Jag själv var ganska populär men umgicks aldrig med de andra populära. När jag var med Chris fick jag alltid konstiga blickar och en massa skitsnack bakom ryggen vilket jag inte alls brydde mig om.
Chris var min bästa vän och om någon muckade med oss fick dem en snyting! Jag umgicks aldrig med någon annan än Chris på skolan, alla var ju helt puckade. Han var den enda som var vettig och så umgicks jag med många äldre, enbart killar. Jag gillade inte att umgås med tjejer i tonåren.
Jag håller mig ännu rätt mycket till killar när det gäller vänner. Dem är lättare att tas med, de snackar inte skit och struntar i vad folk säger och tjafsar inte.
Anna som är den enda väninna jag någonsin haft tjafsar jag med oavbrutet. Men när vi väl kommer överens, då är det kul att ha en tjej att snacka om killar med. Det kan jag ju inte med mina killkompisar! Om det inte är homosexuella kill kompisar men sådana har jag inte.
Chris och jag gick i samma klass i Highschool vilket var både roligt och jobbigt.
Han skulle alltid anmärka mina fel i skolarbetet, bara för han var ett geni.
Första highschool året var då jag var ihop med David som gjorde Chris galen.
David som redan hade gått ut plugget och var arbetslös brukade alltid komma till mig på skoltid.
På lektioner brukade jag smyga ut till honom vilket Chris fick reda på efter ett par veckor.
En dag fick jag en signal från David utanför dörren och jag rusade ut.
Jag gav alltid Chris en ursäkt att jag skulle gå på toaletten men den dagen hade Chris redan fått reda på att jag inte alls skulle på toaletten.
Jag mötte David i korridoren och det vi som vanligt ägnades åt var att hångla.
Så när vi stod där och lekte med varandra kom Chris ut rasande.
Han puttade till David rejält och frågade honom rasande vad han gjorde på skolan.
Dem började skrika åt varandra och det slutade med att det blev slagsmål.
Efter det fick aldrig David visa sig på den skolan igen.
Det där kommer jag aldrig att glömma.
Det kommer jag inte att glömma emot de andra hundra slagsmålen de har haft.


Mötet med Chris och David 3.



Jag var fortfarande i chocktillstånd över att se dem och kunde inte röra en fena.
Mamma kom fram till mig och pussade mig på kinden.
”Mamma”, stammade jag.
”Det är juju…”
”Ja, jag vet. Jag trodde väl du skulle bli chockad.” Skrattade mamma och klappade mig på håret medens jag var helt inspärrad på Chris och David.
”Varför sa du inget?” Röt jag och mamma bara skrattade.
”Jag ville att det skulle bli en överraskning.”
”Vet de om att jag skulle komma?”
”Nej.”
Bara av tanken att jag skulle träffa dem igen gjorde mig fullständigt galen.
Dem hade väl bara hatat varandra när jag fanns i deras liv.
Jag undrar också hur dem kommer att reagera när det ser mig för första gången på 6 år.
Dem kan ha blivit värsta bra kompisar och har lagt allt från tonåren bakom sig, och dem tror säkert att jag aldrig kommer återvända hem och är ute ur deras liv för längesedan.
Och nu när jag faktiskt har återvänt kommer dem kanske börja hata varandra igen.
Men det orkar jag inte tänka på nu, jag kan bara inte sluta tänka på hur de kommer att reagera när de ser mig.
Ett exempel från mina fantasier: Jag står plötsligt framför dem när de har armarna över sina axlar och skrattar som riktiga polare men när det får syn på mig flyttar de genast ifrån varandra och börjar skrika som ett par tjejer.
Jag i iakttog först David riktigt ordentligt, han har blivit otroligt sexig på senare år.
Han har lagt på sig mer muskler, inte mycket fast ändå smalare. Håret är sig likt men det är snyggt.
Mustaschen är söt tycker jag, och sexig. En personlig grej som jag gillar hos honom.
Jag kommer ihåg när jag brukade känna den kittla mot mina läppar. Gud vad jag saknar det!
Jag måste erkänna att jag var mycket förälskad i honom. Han var verkligen något speciellt, men faktiskt har jag inte kunnat inse det förens nu när jag ser honom. Under alla dessa år då jag satt på minst en miljon män har jag gått i miste om David.
Herre gud, hur kunde jag göra slut med honom? Det var mest på grund av mina föräldrar.
David och Chris stod och sjöng där som ett par änglar och jag stod och stirrade på dem som en dreglande hund.
Det rann svett från Davids panna och hår. Han hade en vit utsliten T-shirt och ljusa jeans på sig. Den rockiga stilen var kvar, bra!
Jag hade lust att hoppa på honom! Chris också, han var väldigt frestande han med.
De avslutade låten och alla applåderade, inklusive jag.
De la ifrån sig gitarrerna och pratade med varandra och de andra i bandet.
Jag backade sedan och sprang in på toaletten.
Jag såg väl okej ut men inte tillräckligt snygg inför att dem ska se mig. De ska verkligen också få en bild av mig att jag har förändrats jag med. Jag piffade upp håret lite och sminkade mig ett extra lager. Nu var jag helt redo att träffa dem!
Jag gick ut från toaletten, försökte hålla mig cool, låtsats som om jag just kommit och inte har sett dem än.
Jag visste att dem var någonstans i samma rum som jag och det pirrade i min mage men som sagt så försökte jag hålla mig cool och började prata med några i släkten.
De babblade om tråkig politik men det dög väl till att se lite upptagen ut.
Plötsligt efter en stund kom mamma fram bakom mig.
”Vill du träffa dina vänner?” Frågade hon leende och jag liksom tittade tillbaka på henne och log generat som en liten flicka.
”Kom med”, skrattade mamma och drog mig i armen. Jag drogs med och det blev pirrigare och pirrigare varje sekund.
Jag har aldrig blivit såhär nervös inför att träffa killar/män förut. Men det är väl för att jag inte har träffat Chris och David (jag en gång känt mer än någon annan) på sex år.
”David”, ropade mamma och jag fick syn på honom med ryggen emot oss, hjärtat slog fortare och fortare och jag skakade.
Han vände sig om och jag förstenades, det var härligt att se honom på nära håll.
De fem vindruvorna han hade i munnen flög ut och rullade vidare på golvet och en flög ner i min urringning.
Hans ögon var stora som apelsiner och han stirrade på mig och han verkade helt förstenad.
Sedan gav han ifrån sig det klassiska ordet för att utrycka förvåning: Herre gud.
Min nervositet försvann plötsligt och jag kunde äntligen säga något.
”Ser man på, David Cooper!” Skrattade jag.
”Marian…”, stammade David.
”Var fan har du hållit hus?” fortsatte han och öppnade sin famn.
Jag kramade om honom hårt, det var längesedan. Jag har inte rört honom på 6 år.
”Det spelar ingen roll, nu är jag här!” Svarade jag och jag sträckte fram handflatan och han klippte till den med sin.
Mamma hade försvunnit, hon fattade väl bara att vi har mycket att prata om.
”Har du lyckats komma i överens med mamma eller?” Frågade jag.
”Så länge jag spelar i Chris band, för honom har hon ju alltid gillat.” Svarade David och skrattade lite lätt men verkade inte gilla att nämna honom.
”Klarar du och Chris att vara tillsammans då?” Frågade jag och såg hur svetten rinna nedför hans panna.
”Det funkar väl.” Svarade han lite frånvarande och jag förstår nu att när jag kommer in i deras liv blir det stelt mellan dem. De har precis fått det att funka mellan varandra nu när jag varit borta ur deras liv och så kommer jag tillbaka, måste vara väldigt frustrerande.
Det är inte mitt fel att det är så mellan dem. Det är dem som har orsakat det själva.
”Du ser bra ut”, sa jag och kollade in honom. Jag tycker han ser jäkligt bra ut men det vågar jag inte säga.
”Det är svårt att uttrycka men jag måste säga att du är vackrare än någonsin, Mari.” Sa David och kliade sig i huvudet och kollade på mig. Jag blev smickrad, det gjorde mig glad och inte minst lite upphetsad.
”Tack, det du säger gläder mig.” Sa jag med ett leende på läpparna. David gav mig den där blicken Den han brukade ge mig när vi var nykära. Jag gav honom en tillbaka.
”Så du bor kvar i den här hålan?” Frågade jag när jag lyckats ta mig ur ögonkontakten.
”Japp, jag trivs rätt bra här. Tjänar lite pengar med bandet och jobbar halvtid som dj på nattklubben i stan. Det är okej.” Sa David och log och nickade lätt.
”Har du det bra i London?”
”Jo, jag trivs i storstaden men ibland är det skönt med lite vila från det så jag kommer nog att stanna här ett tag.” Svarade jag.
”Vad kul, då hinner vi ju träffas mer.” Sa David och såg glad ut.
”Jag vill träffa dig mer.” Sa jag leende. Han log tillbaka och vi tittade tysta på varandra en stund.
”Så vart har du Chris någonstans.” Frågade jag nyfiket för nu var jag väldigt sugen på att träffa honom.
”Den jäveln har börjat röka så han står nog ute i kylan och huttrar.” Sa David och jag blev förvånad. Chris, en rökare, hänger inte ihop riktigt.
Han var jätte emot rökning under skoltiden. Jag hade rökt sen sjätte klass vilket Chris hatade. Han hatade mycket saker jag gjorde, allt mitt festande med David, rökandet och allt det där som han alltid har undvikit men det kanske har ändrats nu.
”Jag ska gå och hälsa på honom.” Sa jag och klappade David på axeln.
”Okej”, sa David och såg nästan förbannad ut när jag vände mig om och gick mot dörren.
Konkurrensen är igång igen!
Jag struntade att ta på mig kappan utan gick bara ut på en gång. Jag var uppspelt över att få träffa honom.
Jag såg honom stå med ryggen emot mig.
Han hade slängt på sig en svart skinnjacka och stod och huttrade där i snön. Han verkade sedan märka att någon var i närheten och vände ansiktet bakåt och av en förvåning så skrek han till ordentligt när han fått syn på mig.
Jag stod där vid dörren med de höga klack skorna och den svarta klänningen och frös arslet av mig.
Chris verkade så chockad att han nästan tuppade av. Han gick sakta emot mig med cigaretten i handen.
”Hej Chris”, sa jag leende och vinkande lite med handen.
Han tog tag i mina armar och jag frös liksom till när hans iskalla händer nuddade min hud.
Nu när jag såg honom på nära håll såg jag verkligen hur snygg han har blivit. Rena modellen ju. Han har fått kolsvart hår och mycket manligare ansikte och en mycket snyggare kropp.
Jag hade lust att slita av hans kläder med en gång!
Först var hans mun som ett O men sedan visade han sina vita raka tänder. Det var det, leendet som jag alltid älskat!
Ma... ri... an”, stammade han och log ännu mer.
Jag log tillbaka och vi stod bara där en lång stund och log mot varandra.
”Var fan har du varit?” Utbrast han sedan och skrattade.
”Spelar ingen roll, nu är jag här!” Sa jag, samma svar som på Davids fråga som nästan var likadan som Chris.
Chris flyttade sig lite ifrån mig och tog ett bloss av cigaretten.
”Chris, när började du röka då?” Frågade jag och han såg lite generad ut.
”Jag har förändrats mycket sedan du flyttade.” Svarade Chris med ett leende och tog ännu ett bloss. Jag var nyfiken på vad mer som förändrats med honom än rökningen och utseendet.
Han verkade ha blivit en riktig tuffing. Spelar i band, röker och festar säkert också.
”Men fan vad kul att se dig!” Utbrast Chris och gav mig cigaretten, han förutsåg att jag också var sugen.
Jag tog mig ett djupt bloss och lät röken forsa ut genom mina luftgångar.
”Detsamma”, sa jag och gav tillbaka honom cigaretten.
”Trivs du bra i London?” Frågade Chris nyfiket.
Det här samtalet verkade bara var en lite annan version än den David och jag hade, nästan samma frågor och svar.
”Jag trivs bra där men har längtat mycket hem. Jag stannar nog här i några veckor.” Svarade jag och Chris verkade vara glad över att jag skulle stanna.
”Vad kul, då hinner du lära känna den nye Chris Hudson.” Sa Chris med ett sexigt leende.
Värst vad mycket Chris verkade ha förändrats. Han har blivit en riktig charmknutte.
”Ja, jag kan knappt vänta!” Sa jag och blinkade med ögat.
”Du måste frysa ihjäl, vi går in!” Utbrast Chris och gnuggade mina armar
Chris slängde av sig jackan och jag bara rös till när han tog av sig den långärmade tröjan.
Är det så han vill ha det, att jag ska dö av upphetsning så ska han få dubbelt så mycket tillbaka.
Så jag tog bort det uppsatta håret och släppte ner det och slängde runt med det och gick sedan så sexigt som möjligt mot vardagsrummet. Jag drog in magen och putade med brösten.
Jag stod mitt i rummet och iakttog alla människor och sedan såg jag att min pappa tittade på mig när han satt där i soffan.
Jag gick fram till honom och satte mig bredvid. Han gav mig en stor varm kram och jag kände tobakslukten från pipan när jag drog ett andetag i hans kläder.
Min pappa är en lugn man som ofta är tyst och litar inte på någon, bara mig.
Mamma har han aldrig förstått sig på, hon skriker alltid och tjatar och pratar med alla människor hon stöter på.
Vi satt där i soffan en lång stund att pratade om allt som hänt i våra liv på senare år.
Jag berättade om det nya livet i London och att jag trivdes, pappa berättade att han hade gjort precis samma saker som han gjort sedan jag föddes.
Fixa i trädgården, åka till närköpet och handla, röka pipa och dricka öl med sina kompisar på puben i stan.
Pappa och jag blev sedan tysta och jag satt där i soffan och tittade på alla människor, men plötsligt där bland alla stirrade ett par ögon på mig, David.
Jag mötte hans blick där han stod med ena handen på väggen lutande och han tittade på mig med ett sexuellt ansiktsuttryck.
Jag la över ena benet över det andra och lät honom se en del av mitt lår och jag såg att han tittade dit.
Han tog en klunk av sin öl utan att slita blicken från mig och det rann ner öl nedför hans käkben och det rann vidare nedför hans hals och fortsatte förmodligen ner ända till naveln.
Jag kände rysningar komma i en ström efter varandra igenom min kropp.
Jag bestämde mig för att gå till honom så reste mig ur soffan och gick mot honom.
När jag kom fram ställde han ölen på bordet bredvid sig och tittade oavbrutet på mig.
”Hej”, sa jag och David log belåtet sitt vackra leende och stirrade på mig med sina knallbruna ögon. Jag hörde min favoritlåt i bakgrunden av mina djupa andetag, Walking in Memphis.
”Hej”, sa David tillbaka i en lugn stämma medens han betraktade mina läppar, jag betraktade hans. Hans vinröda läppar, dem jag en gång rört och känt blötheten och värmen från.
Vi satte oss på barstolarna och jag hällde upp ett glas whisky och slukade den på ett kick.
Vi var tysta en lång stund och jag kunde bara inte komma på vad jag skulle säga.

”Kommer du ihåg när vi träffades första gången?” Frågade David och tittade ner i sitt glas.
Jag kommer väl ihåg när vi träffades första gången.
”Ja, självklart”, svarade jag och David tittade upp på mig.




Återblicken 4.


Det började lida på sommarens slut och jag befann mig i en villa några kvarter från mig nedsupad bland alla andra fulla ungdomar. Vi var alla runt 15 års ålder, en helt vanlig tonårsfest. Förutom alla arton åringarna som anlände senare på kvällen.
Jag kände röken forsa ut genom min näsa och jag halsade i mig öl efter öl.
En bekant kille till mig tafsade mig på brösten så jag puttade honom gång efter gång utan att han slutade men plötsligt fick han väldigt bråttom till toaletten för att spy.
Musiken var hög och många dansade vilt och ett gäng låg och hånglade i soffan och jag stod bland alla utan att ens kunna tänka klart eller veta var jag var någonstans.
Sedan stormade alla arton åringarna in i huset och väsnades som bara helvete.
De höjde musiken och nappade åt sig öl.
Jag stod lutad mot väggen och letade efter Jesse, som jag brukade hänga ihop med lite. Även om han var kostig i huvudet kunde jag köpa cigg av honom.
Plötsligt stod han framför mig flinande.
”Yo Miss Jones!” Utbrast han alltid och flinade på det där sättet.
”Cigg?” Röt jag och Jesse räckte fram paketet till mig och jag nappade åt mig tre stycken och la dem i fickan.
Hon tog sedan fram två starköl ur en kasse han hade med sig och gav en till mig.
Jag drack ingenting för jag hade tappat smaken helt att dricka mer alkohol för det kändes som jag skulle spy när som helst eller svimma.
Jag och Jesse dansade gränslöst vilt och sedan kände jag något hårt under foten och jag föll baklänges och fattade att jag snavat på någon.
Jag låg på personen och hade slagit i huvudet på en lampa bredvid, jag reste mig upp så fort jag kunde och Jesse stod och störtgarvade åt mig.
”Det var inget kul.” Sa jag förbannat och vände mig om för att se vem det var jag snavat på.
Det var David som låg där på golvet och kved. Något måste ha gjort honom illa.
Jag hade snubblat över David Cooper! Det var det pinsammaste jag varit med om, David Cooper, stans coolaste fest kille, stans kändaste kille!
”Det är David Cooper, min polare.” Stammade Jesse skrattande och pekade på David.
”Jag vet vem han är, Jesse.” Röt jag och blev röd som en tomat i ansiktet.
”Aj fan, hon träffade min pung!” Skrek David. Jag förstenades.
Jesse räckte fram handen och drog upp David och han var på benen.
”Du måste ha menat den här sexiga bruden Jones.” Flinade Jesse och när David fått syn på mig fick han stora ögon. Han hade nog inte förväntat mig sådär, han trodde väl det bara var någon dum subba som inte är något annat än snygg (alltså, onaturligt snygg) som snubblat på honom.
”Min alldeles egna brud”, sa Jesse och jag kokade av ilska. Nu trodde ju David att vi var ihop eller något. Fan Jesse, han inbillar sig så mycket.
Jesse tog tag i mig och höll om mig hårt och tog ett tag om min rumpa.
Att han vågade röra mig på det sättet!
”Ditt jäkla äckel, rör mig inte!” Skrek jag och puttade bort Jesse. David blev förvånad i ögonen.
Jag var helt säker på att Jesse har ljugit ihop en historia om oss för att imponera på David att han var tillsammans med stans rikaste brud.
Jag skulle aldrig kunna vara tillsammans med Jesse, jag hatar honom!
”Ta det lugnt Marian.” Sa Jesse vinglande.
”Du nämner inte mitt namn, och utnyttjar mig inte för att imponera på dina kompisar. Ta dig i arslet!” Skrek jag och rusade därifrån.
David såg förvånad ut ständigt och sedan när jag gått därifrån och stod lite längre bort såg jag att David ruskade om Jesse ordentligt.
Jag förstod genast att Jesse hade ljugit för honom och så var han förbannad för att Jesse hade utnyttjat mig.
Jag hörde David skrika medens han ruskade om Jesse: ”Kvinnor är också människor.”
Efter den meningen var jag fullständigt fäst vid David. Det är det finaste en man kan säga.
Jag gick fram till dem igen och tackade David för hans hygglighet och han sa att det var fel av Jesse att göra så som han gjort.
Jesse var bara förbannad och skrek att om David och jag kom så jäkla bra överens kunde vi väl gå och knulla.
Så vitt jag vet verkar David ha en jäkla kort stubin och ett brutalt temperament så han hoppade på Jesse. Och så ska man inte mucka med David Cooper.
David har alltid haft ett sinne för att mucka gräl, han störs sig på människor som inte riktigt passar in i hans omgivning eller dem som inte ger honom respekt så dem åker på stryk oftast.
Han har blivit anmäld för trakasserier och misshandel ett antal gånger men klarat sig undan. Han har väl fått dem att ta tillbaka det.
Killen som bodde i huset blev livrädd när dem rev ner en massa grejer så han skrek ständigt att dem skulle lägga av.
Dem låg än på golvet och brottades och både jag och killen som bodde i huset skrek att de skulle sluta.
Sedan orkade jag inte mer så jag skrek dubbelt så högt att hela huset skakade.
De stannade upp och stirrade på mig och sedan gick dem upp och torkade bort blod från ansiktet.
”Du är inte värd att hänga med jävla rikemans hora!” Röt Jesse och det var droppen.
Han fick en rejäl snyting, blodet forsade ut ur hans näsa.
Han rusade ut ur huset och där stod jag och David kvar.
”Snyggt”, sa David och log åt mig.
Rummet var fullständigt kaos, öl på borden och golvet, spyor och det kändes som det brann för röken i rummet var smockfull.
Plötsligt rusade det in en kort kille skrikande: ”Snuten är här!” Han skrek det som en fullständig galning och alla sprang ut.
”Vi drar”, sa David och nappade åt sig en flaska sprit som stod på bordet bredvid oss innan vi rusade ut ur huset.
Vi gick ut på bakgården för annars skulle polisen stoppa oss och ringa mina föräldrar vilket skulle orsaka min död.
Mina föräldrar visste inte om att jag festade, drack och rökte och om dem skulle få reda på det skulle dem få spader.
Sanningen kom fram efter ett par år och jag vill inte ens tala om vad som hände.
Vi kom ut på en bakgata och såg ljuset blinka från polisbilarna bakom buskarna och fortsatte gå mot det så kallade centrum.
Vi satte oss på en bänk utanför en nattklubb i stan, eller den enda nattklubben i stan.
David gav mig flaskan han snott från festen och jag drack ett par klunkar.
Vi satt tysta en lång stund. Jag satt där med en kille jag knappt kände (dessutom David Cooper) och drack sprit. Jag satt där med David Cooper, stadens populäraste kille. Jag hade sett honom många gånger förut på fester önskade faktiskt då lite att han skulle lägga märke till lilla mig men nu satt jag här!
Sedan började vi prata en lång stund om, ja jag kommer inte ihåg.
Det sista jag kommer ihåg att vi stack hem till honom. Efter den kvällen hängde vi ihop varje dag och blev jätte bra vänner.
Jag visste inte vad som hände natten hemma hos David, jag var så full.
Det enda jag kommer ihåg var att jag vaknade i hans soffa med den värsta baksmällan jag någonsin haft. Vi visste inte någon av oss om något hänt mellan oss den natten.
Efter ett par veckor började vi bli lite småkära och rätt som det var så satt vi i en soffa på en fest och hånglade som ett par galningar och bara frossade efter vårt första sex.


Festen 5.

Jag satt länge och pratade med David om gamla minnen. Vi skrattade och jag tycker det var väldigt trevligt. Tänk att vi var tillsammans igen, det är jätte roligt.
Jag förstod nu varför David hade tagit upp vår första träff eftersom ölen påminde honom.
David som också fortfarande röker tog upp paketet och tog en cigarett.
Han tänkte precis tända cigaretten när min pappa slog till honom i bakhuvudet när han kom förbi.
Cigaretten hoppade ut från hans mun och jag förstod att pappa sa till honom att inte röka inne utan att säga något. Pappa har aldrig riktigt gillat David, det är mest på grund av hans rykte i staden. Min pappa brukar inte gilla någon förutom familjen.
David stoppade tändstickorna i fickan igen och suckade
Plötsligt kände jag något mot axlarna och vred huvudet bakom mig. Det var Chris som hade lagt handlederna på mina axlar och han log brett åt mig och jag tillbaka.
”Dags att repa, David.” Sa Chris och David tittade surt på honom och slukade sin whisky och reste sig.
Chris gick sin väg och David gav mig freds tecknet och log innan han gick mot scenen.
Jag satt kvar vid baren och iakttog de båda när det förberedde på scenen.
Båda ser ju fullständigt underbara ut men är raka motsatsen med varandra utom musiken som de bara älskar.
David brukade säga: Ja, musik är fan livet, efter tjejer förstås.
Ja även om David har ägnat livet åt musik mer än tjejer var jag något stort i hans liv.
Men jag gick ju inte före allt direkt, men sådan är David och ibland är det skönt att inte bli ompysslad hela tiden. I början känner man sig som en prinsessa men i längden kan det bli lite jobbigt. Jag var en stor del för honom men inte på det sättet. Han var med mig när det passade honom. Det kunde ju göra mig en snäpp förbannad men jag vande mig och visste ju att jag var Davids bästa vän och att han gillade mig mycket så jag var övertygad om att han absolut inte skulle skita i mig bara sådär. Mig lät han aldrig behandlas illa av någon, redan när vi träffades första gången. Han har alltid varit en underbar kille.
Grabbarna verkade vara färdiga och Chris kämpade med att få igång mikrofonen.
”Nu är vi tillbaka med en alldeles egen låt, I Think I’m In Love.” Sa Chris och David började peta på basen. Rätt var det som var, var dem igång och musiken var grymt bra.
Jag är nyfiken på vem som har skrivit låten för texten var väldigt bra, en vacker syn på kärleken.
Jag fick rysningar av Davids röst, hes och mörk. Och det såg så sexigt ut när han samtidigt lirade på basen och rätade på halsen för att nå mikrofonen och när svetten rann.
Chris tog en egen del på gitarren och han hoppade vilt runt när David sjöng.
Låten var slut, och alla applåderade och jag visslade högt.
Det började bli sent och det började lida mot festens slut och många började gå hem.
Jag hade suttit och pratat med min mamma ett tag och det var bara några kvar.
Chris och David var kvar och packade ihop sladdar och sådant, resten av bandet hade gått.
Mamma som hade babblat med mig oavbrutet i flera minuter utbrast plötsligt Chris namn mitt i en mening.
Chris som var ryggen mot oss vände sig om hastigt så jag längre inte kunde iaktta hans bakdel.
”Ni kan lämna kvar alla grejer, ni kan komma imorgon och hämta det. Det är så sent nu.” Sa mamma och Chris log.
”Självklart, mrs Jones”, sa Chris och ställde gitarrerna åt sidan.
”På ett villkor!” Utbrast Chris efter en stund och vände sig åt oss i igen.
”Om ni tar väl hand om Liz.”, fortsatte Chris och såg allvarligt på oss. Liz är namnet på hans käraste gitarr.
Mamma och jag gav ifrån oss en suck, det är typiskt Chris, han och hans humor.
Det hördes också en suck från David som stod hukad bredvid Chris som fixade med ett par sladdar.
”Ja, då kanske man ska dra sig hemåt då.” Sa Chris och tog på sig jackan och väskan och hoppade ner från scenen.
Han gick fram till oss och mamma reste sig upp.
”Tack för en underbar spelning”, sa mamma och kramade om Chris.
”Det var så lite så.” Sa Chris och log vänligt åt henne och vände sedan blicken mot mig.
”Det är underbart att ha dig hemma igen, Marian” Sa Chris leende och jag ställde mig upp och kramade om honom.
När jag lutade huvudet mot hans axel såg jag David stå och stirra på oss på scenen och han såg en aning irriterad ut.
”Men vi ses, god natt.” Fortsatte han och log stort åt mig.
”Japp, sov gott, Chris.” Sa jag och log tillbaka. Chris vinkade lite lätt åt David och gick ut i den kalla vintern.
”Jag ska också dra”, sa David och gick fram till oss.
”Du var underbar där uppe.” Sa jag och David log stort och stolt åt mig.
”Det kan man sannerligen säga.” Sa mamma.
”Ett stort tack till er båda att ni uppskattar vår musik.” Sa David och kramade om mig.
Han kramade mig länge och hårt och jag måste säga att jag aldrig någonsin ville lämna hans varma famn.
”Du och jag har mycket att prata om.” Sa David sedan när han lämnat min famn.
”Vi ses imorgon, sötnosen.” Fortsatte David.
Jag gillar att bli kallad för sötnos, speciellt när David gör det. Han brukade kalla mig det på ”vår” tid.
”Ja, sov gott David.” Sa jag och passade på att pussa honom på kinden.
Han log belåtet innan han vände sig om och gick mot dörren.
Jag förstår att han gärna ignorerar min mamma för henne har han alltid avskytt.
Mest för att hon inte lät honom umgås med hennes dotter och att hon kallade honom för brottsling bara för han inte följde vissa lagar.
”Jag ska nog ta och gå och lägga mig, jag är väldigt trött.” Sa jag och mamma klappade mig på axeln och jag gick med väskorna upp på ”mitt” rum som jag inte besökt på åratal.
Av en chock såg det precis ut så som jag lämnade det.
Jag lade väskorna på sängen och tittade mig runt i rummet. På skrivbordet låg min dagbok och en tjej tidning från 1998. Jag ska ta och läsa min dagbok innan jag går och lägger mig.
Jag satte mig vid skrivbordet och tände lampan.
Jag rotade omkring i skrivbordslådan och hittade bara massa gamla kludderpapper men sedan hittade jag ett fotoalbum som jag ritat och satt klistermärken på.
Jag öppnade första sidan och där var det en bild på mig som bäbis när jag låg i pappas famn.
Jag vände sida och där var det en bild på mig och Chris, skrattandes framför en karusell.
Under bilden stod det: Jag och Chris Hudson, min bästa vän.
Det måste vart då vi nyligen träffats. Vi fann varandra direkt och hade kul hela tiden tillsammans.
Jag vände blad och där var det en bild på Jesse!
Hur kunde jag ha låtit den vara kvar efter allt som han gjort mot mig?
Under hans bild stod det: Jesse, min fyllekompis.
Det lät lite patetiskt måste jag säga.
Jag vände genast blad och där var det en bild på David leende med en ölburk i högsta hugg.
Under den bilden stod det: Underbara David, puss!
Jag vände blad och en ännu en bild på David, och jag var med och vi stod bredvid varandra. Jag tror att vi var på någon nattklubb eller något för det såg ut så i bakgrunden.
Under den bilden stod det inget så jag kollade vidare.
När jag vände blad var det en chockerande bild. En bild på mig och David när vi kysste varandra.
Under bilden stod det: Härligt, härligt. Älskar David!
Jag satt länge och tittade på bilden och längtade faktiskt tillbaka lite till den tiden, tonåren.
Efter att ha tittat på bilden i minst fem minuter packade jag upp och gick och la mig.
Jag tände lampan ovanför sängen och öppnade dagboken.
Det här ska bli väldigt intressant.

På första sidan stod det: den 5 maj 1993.
Jag tror skolan kommer att ta mitt liv!
Det är inte nog med skolan, Chris tar kål på mig. Han tjatar hela tiden på att jag ska sluta umgås med David. Jag hatar deras tjat.
Jag gillar ju båda, jag kan bara inte välja någon av dem.

När jag läste det här stycket kände jag samma känsla igen. Ikväll hade jag fått den där känslan igen.
Chris och David är båda helt underbara och jag kan bara inte välja någon av dem, jag kommer umgås med båda ändå även om dem hatar varandra och tävlar om mig.
Jag bestämde mig för att släcka och sova ut.
Jag somnade nog på en gång efter att ha släckt.










En dag full av minnen 6.



Jag steg upp vid tio tiden på morgonen och slängde på mig en varm morgonrock och gick ner till köket.
Familjen välkomnade mig med en ljuvlig frukost.
Jag har inte ätit en ordentlig frukost sedan jag flyttade hemifrån. Det var härligt och jag åt mycket och gick sedan upp igen och tog mig en dusch.
Det var absurt men jag kunde inte sluta tänka på Chris och David och att jag faktiskt längtade efter att få träffa dem igen.
Jag är bara så sabla uppspelt på att få prata gamla minnen med dem. Det ska bli ofattligt roligt.
När jag hade lagt på ett lager smink och kammat mig hörde jag dörrklockan ringa.
När jag sprungit ner och nästan snubblat pladask i trappan så såg jag Chris och några andra gå in i vardagsrummet.
Jag skuttade efter och när jag kommit in i rummet var Chris hukad och putade med häcken. Det var ju trevligt! Mer sådant vill jag ha!
”Chris!” Utbrast jag sedan och han vred huvudet bakåt och tittade på mig.
”Marian!” Sa Chris och reste sig upp och gick mot mig.
Han gav mig ännu en härlig kram och jag höll kvar honom så länge jag kunde. Men efter en stund funkade det inte längre när Chris började göra motstånd.
”Härligt att se dig Marian, hur är läget?” Frågade han sedan glatt när han mött min blick.
”Det är bättre än vanligt, hur mår du själv då Chris?” Svarade jag och han skrattade.
”Det är bättre än någonsin, speciellt när du är tillbaka.”
”Tack”, sa jag kort och vi stod där och log en stund.
”Var är David då?” Frågade jag sedan när jag kommit på att jag inte sett honom.
”Den jäveln som är så lat ligger nog hemma och sover vid det här laget.” Sa Chris och suckade tungt.
”Jag får alltid grovjobbet, han kommer när det passar honom bäst.” Fortsatte Chris och ännu en suck.
”Det är David.” Sa jag och Chris nickade och tippade över underläppen på överläppen, rynkade pannan och tittade på mig.
”Men hur som helst, har du lust att komma till min källare i stan där vi ska lira idag?” Frågade Chris och såg frågande på mig och väntade ett svar.
Jag blev överväldigad av hans erbjudande och tackade på direkten ja och kände att magen kurrade och ända upp i halsen.
”Vi drar dit på en gång och lirar så du kan ju hänga med nu om du vill.”
”Jag måste fixa några grejer i stan först men sedan kommer jag så fort jag kan.” Svarade jag och jag iakttog Chris skrattrynkor. Han log som en sol och tittade vänligt på mig.
”Här är adressen.” Fortsatte Chris och räckte fram mig en papperslapp, och jag tog emot den
”Schysst, då ses vi.” Sa Chris och tog tag i min hand och kramade om den. Han gick sedan och hjälpte de andra och ta ut grejerna.
Jag skuttade upp på mitt rum igen, klädde på mig och hämtade handväskan och fyllde den med grejer jag behövde och tog på mig jackan.
Det jag ska göra innan besöket hos Chris är att uträtta några ärenden. Kanske titta till min gamla skola. Sedan ska jag gå och kolla om den snälla kvinnan i frisyrsalongen jobbar kvar.
Jag gick alltid och klippte mig hos henne, vi var döds bra kompisar. Hon hette Claire och visste nog allt om men. Jag fick alla råd en tonåring behövde. Hon var mycket trevlig och mycket bra på hår.
Trots att hon var 30 år sa hon att hon aldrig skulle stänga salongen och jobba kvar där tills hon pensionerat sig.
Så jag tror hon är kvar, det är inget löfte hon bryter direkt.
Efter att jag uträttat mitt första ärende på toaletten begav jag mig ned för att göra de andra.
Chris hade hunnit gå så jag tog farväl av mamma och pappa och gick ut i den friska luften.
Jag tog mig den korta promenaden till centrum och bestämde mig för att först gå till skolan men sedan ändrade jag mig efter att ha insett att jag egentligen inte vill se den skit skolan en ändå gång till i mitt liv så jag gav mig av direkt mot Claires salong.
Och lyckligtvis så när jag kom bakom hörnet lös den rosa lampan, Claire’s.
Jag trippade in i den sköna värmen och av en lycklig chock fick jag syn på Claire stå och klippa en kvinna och jag bara skrek ut.
Hon verkade ha gått upp minst 30 kilo för hon såg dubbelt så bred ut.
Håret var nu blont. Hon ändrade alltid hårfärg, det är traditionellt.
Varje gång jag var där var det en ny färg, jag brukade gissa för mig själv vilken det skulle bli nästa gång.
Claire skrek nog så högt att alla fönster höll på att gå i kras.
”Marian, Marian!” Skrek Claire minst tusen gånger och flög i min famn.
Claire verkade vilja veta minsta detalj om mitt liv i London, jag berättade lite om mina nya vänner och om männen såklart. Vi pratade om allt som hänt oss dem senaste åtta åren medens Claire fixade till mitt hår. Minuterna gick och jag glömde bort att jag skulle förbi Chris, och jag tror han börjar bli lite otålig vid det här laget att jag inte dyker upp så han kan förvirra David när jag kommer för att sedan säga att han bjudit in mig. Då blir David sur att han inte bett mig före Chris. Om David nu är där, vilket är ganska troligt att han inte är.
Men om han vet att jag ska komma är han bergis där. Men jag tror inte han vet det för hur skulle han kunna få reda på det. Chris skulle absolut inte berätta för David för jag tror inte han vill att David och jag i huvudtaget skulle ha träffats igen, och att David skulle ha lämnat landet för längesedan. Vilket jag faktiskt trodde att David skulle ha gjort för längesedan också. Jag trodde han typ skulle sticka till Amerika eller Thailand och festa resten av sitt liv.
Jag tog farväl till Claire och sa att jag skulle komma tillbaka någon annan dag.
Jag grävde i fickan efter lappen med adressen, när jag läste på den syntes det verkligen att det var Chris som hade skrivit det, jag kände väl igen det.
Det var lätt att hitta gatan och jag gick ner för en trappa och knackade på den förfallna dörren.
Dörren slogs upp och framför mig stod en lång kille med en öl i handen. Han stirrade ner på mig och var tyst.
Han påminde faktiskt väldigt mycket om min bror, ja jag har faktiskt en bror som är två äldre än mig som nu är bosatt någonstans i Australien och jag har nog blivit faster minst fem gånger om. Min bror heter Alfie (ovanligt, ja jag vet) och vi har faktiskt alltid haft bra kontakt som syskon fast vi var raka motsatsen. Han var den lydiga sonen som gjorde allt våra föräldrar sa. Han var favorit sonen och jag var det lite misslyckade fallet.
Han festade aldrig, utan ägnade sig mycket åt skolan, inte för jag inte gjorde det men inte lika mycket som honom. Och han sportade och höll sig i bra form. Jag har alltid beundrat Alfie och har alltid velat vara så begåvad som han.
Plötsligt när jag kom att tänka på Alfie påminde det mig om en gång i tonåren











Inte värd att förlora 7.





Jag var sexton och Alfie arton och vi var mitt i en termin i skolan. Jag och Alfie brukade cykla tillsammans till skolan men en kväll berättade Alfie att vi skulle få skjuts av hans kompis som nyligen tagit körkort.
Som vanligt var det en jobbig morgon och mamma och pappa grälade vid frukostbordet.
En bil tutade utanför och jag och Alfie tävlade om vem som var snabbast till ytterdörren.
Jag slängde på mig min rockiga skinnjacka. Vi gick ut på gården och jag såg en röd liten bil stå på grusplanen och någon kom ut ur bilen.
Alfie presenterade mig för den unge mannen som jag överlycklig insåg att jag tyckte han såg fullständigt underbar ut, i alla fall väldigt väldigt snygg. Jag skakade njutningsfullt hand med honom och fick reda på hans sexiga namn: Luke.
Redan vid våra första ögonkast verkade Luke visa sig intresserad och jag kände mig som en överlycklig liten flicka som just fått det hon önskat sig i födelsepresent. Men om jag skulle visa all min lycka kan jag hälsa hem så jag höll min cool och hoppade ”ointresserad” in i bilen. Ointresserad som jag egentligen inte var alls, men det var bara en skyddsmantel så att killen inte ska få fel bild av mig. Han ska se mig som en tuff och inte alltför flörtig tjej som alla andra tjejerna på skolan är, alltså hyper flörtiga.
Dem som blir galna och som genast börjar fjäska för killen de just fallit för.
Bilens hjul började rulla och jag iakttog i hemlighet Lukes vackra svarta hår i backspegeln i framsätet när jag satt i baksätet.
”Hur kommer det sig att man inte har sett dig i plugget förut då?” Frågade jag sedan och Luke tittade på mig i backspegeln.
”Luke har nyligen bytt skola.” Sa Alfie. Grrr! Jag ville ju låta Luke svara på min fråga.
Alfie, din jävel, Luke kan väl tala för sig själv. Du behöver inte alltid ta över allt!
”Ja, just det!” Instämde Luke och jag såg på hans ansiktsutryck att han var besviken.
Han ville ju svara

Skriven av: Sandra Trankell

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren