Publicerat
Kategori: Novell

Häxan

Att jag inte förstog. Tänk, jag var det alla trodde jag var.Tänk, jag Annabelle, en häxa!Mamma är en häxa, mormor och moster med.Och jag...Märkte det inte föränns i Fredags, på Annas fest. Jag satt o tittade ut på dans golvet. Min bästis Tina dansade med en kille som hon älskade, och jag med. Ja, jag satt där och tänkte: putta bort henne, Martin. Putta bort henne! Och i samma ögonblick puttade han bort henne.Jag blev ju så klart förvånad men fortsatte tänka: Bjud upp mig.
- Vill du dansa?, hörde jag en röst säga. Jag vände mig om och där stog Martin.
- Visst!, svarade jag glatt. Heka kvällen dansade vi. Helt plötsligt behövde jag nysa och jag försökte kväna den men då lät det bara:Swisch. Jag stirrade på martin. han stog helt still. Jag vände mig om och tittade på anna och Tina. Dom stog helt stilla. då gick det upp för mig! Jag hade fryst tiden! Jag gick runt i lokalen. Jag behövde nysa igen och precis som förra gången försökte jag kväva den. Swisch! lät det och alla började röra sig.Men istället för att fortsätta dansa vände sig alla mot mig.
- Hur kom du dit?, frågade någon.
- Vadå?, svarade jag skräckslaget.
- Du dansade precis ju!, sa Anna högt.
Jag visste inte vad jag skulle säga.
- Du..är en...HÄXA!, skrek Tina.
-En häxa?, sorlade i genom lokalen. Jag blev rädd.
- Jag visste det! Din släkt har ju jätte knäppa högtider. Det var du som gjorde så att Martin puttade bort mig när vi dansade!, skrek Tina igen. Jag hade inget och säga till mitt försvar så jag bara stog där.
-HÄXA,HÄXA,HÄXA!, skrek alla i lokalen.Jag blundade och jag ville bara försvinna och 'poff' så stog jag inne i mitt rum. Jag sprang ut till mamma i köket.
- När kom du hem?, frågade hon.
-kvittar. Mamma, är du en häxa?, svarade jag henne.
- Visst., sa mamma som om det var en helt normal fråga.
- är jag också det?
- Såklart att du är!
- märkte det...
- Så du har fått dina krafter nu?
-ja.....

Jag gick inte till skolan på en vecka men nu respekterar dom att jag är den jag är. En HÄXA!!!

Skriven av: Hannah

Inloggning

Logga in och för att skapa din profil. Utöver får du möjlighet att redigera dina verk och du har möjlighet att nå högre medlemsstatus .

Glömt lösenord?

Snabba insättningar med Visa och Mastercard - casino med kortbetalning utan svensk licens!

Hur blir man veckans författare?

Veckans författare:

Fredrik Trulsson

Inga stordåd, böcker, eller barn, men förhoppningsvis ett gott hjärta och en någorlunda intakt ryggrad. Allt gott till er alla som besökt, läst och övertygat mig! Är du mer nyfiken, samt modig,…

Fredrik Trulsson

På andra plats denna veckan: Anders Berggren